Lomha csigazabáló
Szöveges ítélet
Életem első autója, melyet nagy kutatások árán sikerült megvenni. A vételkor látszott már rajta, hogy a motor és a váltó közül valahonnan csöpög az olaj. Nagy kínkeserves szerelések, és a csigazabáló franciák szidása után derült ki, hogy a főtengely szimmeringtől folyt az olaj, a csere után 5 éve egy csepp olajat sem látok a kocsi alatt. Ha már le volt véve a váltó, akkor a kuplung is kicserélésre került. Sikerült olyan fantasztikus kinyomócsapágyat venni, ami már az első indításkor is csörömpölő hanggal jelezte, hogy az autóban van. Azóta is csipog, de már nem zavar, majd a következő tulaj küzdjön meg még egyszer a váltó le-felszerelésével. Az elmúlt 5 évben a szokásos kopó alkatrészeken kívül nem volt szükség más cserére. Talán egyszer-egyszer lettek cserélve a talpasok, összekötő gömbfejek. A 60 ezer kilométer alatt sem a hátsó fékek felújítására, sem pedig az első féktárcsák szabályozására nem volt szükség, válla az első tárcsának még alig van most is. A kocsi teljesítményére mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy egy versenygép. 4 emberrel megpakolva erősen szenved hegyen, vagy akár egy kis parton is fölfelé. Két-három embert meg sem érez, ha pedig belendül, akkor már nincs vele gond.
Minden tél előtt eddig megszokott volt, hogy minden doblemez ki, egy kiadós alsó mosás, aztán alvázvédelem, előtte persze körbenézni, hogy nincs-e valamilyen durva rozsdásodás a kocsi alatt. Hát eddig nem is volt gond, egy kisebb rozsdásodáson kívül nem volt vele semmi. Mostanáig.....
Idén szokás szerint csináltam ismét a téli felkészítést. Szétszedéskor csodálkozva néztem alá, sejtettem, hogy most nem lesz olyan sima ez a festegetés. Egy pár rozsdafoltot találtam is alatta, de gondoltam nem gond, majd kicsiszolom, rozsdamaró, alapozó, alvázvédő és kész is van. Szép lett volna, ha ez bejön, de erősen cumira futottam. Ahogy megcsiszoltam a rozsdafoltokat a kocsi alatt, elkezdett szétesni ez a csodálatos francia műremek. Tudni illik, ezek a csigazabálók a műanyag alapú fetékkel kenték le az egész kocsit, amit az illesztéseknél valamilyen nyomorult gittszerű anyaggal kentek be. Na ez alá az évek során szépen alámendegélt a víz, a hólé, meg ki tudja micsoda még. És ahogy nekiestem a csiszolásnak, csak úgy hullott a rozsda minden felől. Na jó azért nem mindenhonnan, hanem csak a jobb oldali küszöb hátsó feléből, a bal torony felső illesztéséből, illetve a bal oldali kerékjáratból. Olyan szép munkát végzett a rozsda, hogy a lemezt teljesen átette. Most éppen várom a lakatos véleményét, hogy mit csináljunk a vassal, mert még egy ideig menni kell.
Összességében nagyon szeretem ezt a kis francia szutykot, eddig soha nem hagyott ott az út mellett, soha nem okozott műszakilag bosszúságot, a szokásos dolgokon kívül másra nem volt szüksége. Mivel első autóm, ezért nagy becsben van tartva, olajcsere 8 ezrenként, minden apró csörgő hangra figyelek, nem hagyom, hogy szétessen. A rohadáson kívül nagyon jó kocsinak tartom, mindenhová elvisz, ahová kell.
Hibalista
- Első kerékcsapágyat a jó minőségű alkatrészek miatt évente cserélni kell, az elosztóban lévő szimmering szintén évente cserélendő, első stabilizátorszilent, ezeken kívül csak a szokásos kopó alkatrészek cseréjére volt szükség. Rozsdásodás
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ez még a jövő zenéje |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
