Kényelmes, kellemes családi autó
Szöveges ítélet
Az első autóm volt, így talán van némi elfogultság, de eléggé a szívemhez nőtt. Családi autónak használtuk, egy kisgyerekkel, minden belefért ami kellett. A csomagtartó meglepően nagy, viszont elég nehézkesen pakolható (sedan). Voltunk vele hárman babakocsival, gyerekággyal, kiskáddal megpakolva nyaralni; korábban négy felnőttel + cuccal egy hétre Olaszországban.
A kényelem és a beltér franciás, jó érzés volt beleülni. Vezettem vagy utaztam más, azonos kategóriájú, főleg német autókban, egyik sem volt ennyire kellemes. Azóta egy Focust hajtok, ami bár sok szempontból jobb, kényelemben és beltérben a Megane viszi a pálmát.
A teljesítménye a célnak megfelelt. Az 1.4-es motor 98 LE-s, ez viszonylag fürge előzésekre is elegendő volt, de megpakolva, emelkedőn azért izzadt rendesen. Autópályán 140-nél 4000-et forog, és ilyenkor elég hangos is már. A Focus 1.6-os benzinese 100 LE-s, kb. egyformán is mennek.
A fogyasztás 7.5 liter körül mozgott, nyáron inkább 7, télen inkább 8.
Végül a hibákról: nem indult jól a pályafutása, kb. 1 hónap után egyszer csak beesett a lábam alatt a gázpedál, mindez Olaszországban (szerencsére lejtőn). A bovdent egy műanyag kis alkatrész rögzíti a gázpedálhoz, ami elfáradt és elengedte a bovdent. A szervíz elvett egy napot a nyaralásból...
A gyújtótrafó mumus engem elkerült, de volt helyette másik két típushiba: időnként a motor nem indult, csak gáz pumpálásra. Ezt egy felső holtponti jeladó csere megoldotta. A másik a hátsó fékpofa leszakadása volt egy tolatásnál. Ilyenkor a leszakadt fékpofa beszorul a dobba és blokkolja a kereket, úgyhogy menni nem nagyon lehet vele. Szerencsére háznál történt, nem mondjuk egy parkolóból kitolatásnál valahol. Az új fékpofák nem gyáriak lettek, állítólag ezek jobbak, mert másképp vannak ragasztva.
Volt még egy hátsó lengéscsillapító csere, de ez betudható annak, hogy sokat jártunk vele megpakolva. Plusz a kipufogó dobot kellett cserélni, mert megette az idő, és egy ajtózár törés volt, ezt is cserélni kellett.
Mindez négy év alatt. Ezeket leszámítva mindig pöccre indult, jó volt vele járni. :)
Hibalista
- - Gázbovden
- - Hátsó fékpofa leszakadt
- - Felső holtponti jeladó
- - Jobb első ajtózár törés
- - Hátsó lengéscsillapító csere
- - Hátsó kipufogódob csere
-
Ide hordtam szervizbe
Indycar Kft., Mosonmagyaróvár
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Focus kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
