Kellemes francia
Szöveges ítélet
Egy 2003-as évjáratú Mégane Classic-ról van szó, az utolsók közt vásároltuk, nemsokkal kés?bb jött a (szögletesebb) utódja.
Nagyon szép autó! Letisztult, elegáns, de ugyanakkor sportos forma. Bárhol meg lehet jelenni vele, ugyanúgy jól néz ki a színház, és a diszkó el?tt.
Az utastere négy átlagos testalkatú (max 185 cm magas) személy számára még hosszabb úton is elfogadható, elegend? a fej-, és a lábtér is. Az ülések kényelmesek, bár az oldaltartásuk minden, csak nem sportos. Az anyagmin?ség szerintem megfelel?, az ülések, az ajtók, és a tet? plüssborítása kellemes tapintású. A m?szerfalon használt m?anyagok sem túl kemények, bár bizonyára van puhább is, de karcolódásra ez sem hajlamos. Az órák áttekinthet?sége, világítása is jó. A kormány jó fogású, állítható, ugyanúgy, mint az ülésmagasság, így bárki megtalálhatja a neki megefelel? üléspozíciót. Kicsit nehéz meghatározni az autó elejét, hátulját, mert egyiket sem látni, de ezt meg lehet szokni.
A m?szerfal jó elrendezés?, egyáltalán nem nehéz az autó kezelése. Különösen jó a hathangszórós, átlagos igényeket b?ven kielégít? rádió távirányítójának kezelése. A kormányoszlopon lév? karocskával az összes fontos funkció tökéletesen állítható.
Az autóban nem vitték túlzásba a tárolórekeszek elhelyezését, a keszty?tartó elég nagy, a középkonzol alján lév? tartó telefon, zsebkend? elhelyezésére tökéletes, az ajtózsebekbe viszont nem sokat lehet pakolni, de arra, amire tervezték(térképekre), elgend?.
A csomagtartó b?dületes(510 liter), csak a nyílása egy kicsit sz?k, így pl. az új h?t?t (meg a régit is) inkább tehertaxival vigyük. Viszont egy négytagú társaság kétheti cucca simán belefér. A csomagtér alján lév? vastag fed? (valami ruhaanyag, de elég kemény, jól bírja a strapát) alatt teljes érték? pótkerék és "csempészüreg" lapul.
Egy 1.4 literes, 16 szelepes, 95 lóer?s motor hajtja a mi gépünket, egy-két személlyel, kevés csomaggal nagyon megy, akár komolyabbnak kinéz? 1.6-osokat is meg lehet vele szégyeníteni. Négy személlyel, csomagokkal már csökken a vehemencia, de a tempót így is tartja, a 160-170-es sebességet a világ végéig tudná tartani. Ugyanez a helyzet, ha bekapcsoljuk a klímát. Megy, megy, de nem úgy, mint el?tte, bár ez egy ekkora motornál természetes. Cserébe kisebbek az állambácsinak fizetend? díjak. Már 2500-tól van ereje, de igazán 3000-t?l húz jól, bár ekkor már megjön a hangja is. Ha igazán fürgék akarunk lenni vele, akkor pörgetni kell, s?r?n kell váltogatni, de 5000-nél én már feljebb szoktam kapcsolni, afelett már nem ad plusszt. A váltó átlagos, nincs rá jobb szó. Kicsit hosszúak a váltóutak, de könnyen, pontosan lehet kapcsolni. Egy kicsit remeg, de ez engem nem zavar. Városban normál tempóhoz inkább a 4. fokozat ajánlott, de sík úton 60-nál már be lehet tenni ötödikbe.
Sajnos a fogyasztás nagyon érzékeny a jobb lábra, 8,5 liter is lehet 100 km-en, sok, dinamikus városi használattal, de hosszabb utakon elég neki a 7-7,3 is. A megbízhatósággal az elmúlt két évben semmi gond nem volt(még jó), még a legnagyobb hidegben is pöccre indul, viszont kell neki legalább 10-15 perc, mire elkezd meleget fújni.
A fütóm?ve jó, inkább kényelmes, mint sportos. Remélem, ezeken a "jól karbantartott" magyar utakon is tartós lesz, eddig nem volt vele gond. Jó az egyenesfutása a gyári 175/65 R14-es gumikkal, ezt a méret? gumit még nem tántorítják el különösebben a teherautók nyomvályúi. Rossz úton behallatszik a futóm? hangja, bár ez sem vészes. Jók a blokkolásgátlós fékek, megfelel? a nyomáspontjuk, bár a nem ABS-hez szokott ember el?ször megijed, ha meghallja a rendszer m?ködését(kattog).
Egyáltalán nem szervízigényes, eddig egy elromlott visszajelz?n kívül nem kellett szervízbe vinni(nem befolyásolta a menetbiztonságot, inkább csak idegesít? volt, hogy miért világít). A kötelez? átvizsgálásokat 2 évente, vagy 30.000 km-enként kell megejteni, összel voltunk a 30.000-esen, a szokásos cserélnivalókkal együtt(semmi extra) 40.000 Ft-ba került, ebb?l a munkadíj b? 10.000. No comment.
Összegzés: szép, gyors, tágas, megbízható, normális költségekkel fenntartható autó. Mindenkinek csak ajánlani tudom!
Hibalista
- M?szerfali hibajelz? javítása-garanciában
- Bels? tér (hangszórók fed?i, kilincsek) egyes elemei zörögnek
- Az els? lámpák izzói egymást váltogatva kb 3/4-ed évente kiégnek (lehet, hogy ez csak egyedi probléma)
Ide hordtam szervizbe
KaposvárCar Kft.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
