Imádom, csak türelem kell
Szöveges ítélet
Jelenleg 17 éves a kocsink. 5 éve vettük. Imádtuk, imádjuk....de cserben hagyott most minket. Rendkívül kényelmes, nagyon jó felfüggesztéssel bíró, erős motorú járgány. Kicsit hangos autópályán, de mit várunk 1997-ből? Könnyű hozz alkatrészt szerezni, és minden szerelő ért hozzá. Nem zajos a műszerfal sem. Magas emberek vagyunk, és kényelmesen elférünk. A hátsó ülések ledönthetők. Egy kaukázusi juhász kutya, vagy 2 mázsa szőlő, fűkasza is elfér benne.
Ez a kocsi egész életében kint állt a szabadban, az előző tulaj párszor neki ment a kukának (amit javíttatott), de más gondja nem volt...a küszöb már kezdett korrodálni. (ez típus hiba) A vásárlás első évében nagyobb gondunk nem volt. Ilyen-olyan elektronikai gondok voltak, de hát francia gyártmány így várható volt.
Párszor viszont megrémített már minket (ezeket részleteztem a másik részben).
Összességében imádtuk a kocsit, az első 14 éve jó is volt az előző tulaj szerint....de old timer nem lesz belőle. Ha az indításgátló javítható lenne, még rászánnánk a pénzt, hiába a piaci értéke mára már semmi. Egyébként jó kocsi lenne. A szerelő szerette, mert kihívás volt számára. :)
Hibalista
- Pl.: - 1. Városban mentünk, vettünk egy éles kanyart, majd elkezdett remegni a kocsi, onnantól kezdve 4 napig 3. fokozatnál feljebb nem tudunk rakni, mert egyszerűen úgy kínlódott a kocsi. Az 5. napon vettünk egy éles kanyart, és varázsütésre meggyógyult. - 2. Érdekes hibája volt, menet közben leállt a motor. Nem jöttünk rá mitől, de a végén már az ablakemelő sem működött. Tél volt. Majd rájöttünk, hogy ha a ventilátort felkapcsoljuk 3. vagy 4. fokozatban 30 mp-en belül leáll a motor. Hát az autószerelő úgy nézett rám, mint egy marslakóra, mikor produkáltam neki a hibát, sokára is jött rá a nyitjára. A ventilátor vezetéke túlmelegedett (ami az ablakemelő vezetéke mellett fut), és a renault ilyenkor biztonsági mechanizmusa, inkább lekapcsolja a motort. Juhhé. :) Így az szerelő átmachinálta, és í ventilátor az akumlátorról kapja közvetlen az energiát. - 3., Ventilátor cserére szorult, de olyan rossz helyen van ebben a kocsiban a ventilátor, hogy szinte mindent ki kellett szedni a kocsiból, hogy hozzáférjenek. - 4., A végső csapást hagytam a végére. Az indításgátló. Egy napon a központi zárral nem tudtuk lezárni a kocsit. Mivel a motor nem járt, az indításgátló üzembe lépett, és onnantól kezdve vontattuk a kocsit a szervízbe. Jelenleg 3 hete van a szervízben, és matekoznak hogy oldják meg. Minden renaultból kitudták iktatni/megkerülni az indításgátlót, kivéve a miénkben. Annyira reménytelen a helyzet, hogy most már kocsit kell nézni, a kis renaultunk pedig el lesz vontatva sajnos a bontóba.
Ide hordtam szervizbe
Korrekt 2000.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
