Hüséges társ
Szöveges ítélet
Ez a 3.ik Renault az életemben, más autóm nem volt, így nincs is viszonyítási alapom. Az első egy R11 1,7 volt, aztán egy R19 1,9 Dti, és most jött a Megane Dci. Nem bántam meg, jó választás volt, szerintem nagyon szép, az enyém hófehér:) 25.000 km-t mentem vele, 2x cseréltem olajat, meg 1 izzót, most 125000-nél jár az óra.
Ami tetszik:
Szerviz igénye gyakorlatilag nulla, szélsőségesen olcsón fenntartható tipus, akár az eddigi Renaultok, amiben a Megane más, az az hogy sokkal megbizhatóbb, nem kell "nyulkálni" hozzá.
Tágas és jól felszerelt autok, alap a 4 lufi, ABS, stb..
Fogyasztása hihetetlen jó, 4,5-5 liter, és városban sem több 5,5-6-nál !
Tetszik hogy nagyon magas az alja, nem akad fenn sehol, az előző automat leültettem (R19) , meg bántam, és most élvezem hogy nem kell figyelni a padkákra:)
Emellett nyomatékos, nagyon jol megy, a motorja szinte tökéletes, nem füstöl !
Ami negativ:
Szoval a motor szinte tökéletes, szinte azért mert nem tetszik hogy bizonyos fordulatszám tartományban ideges a motor főleg 4.ik-5.ik-ben, ilyenkor vagy 1-et vissza, vagy gázt neki:) De érezni rajta hogy nagy nyomásuak közt még kicsit nyers.
Ezen kívül kicsit kényelmetlen az ülés főleg Renault-hoz képest.
A fűtés nagyon gyenge, szinte nincs..:))
Ja és az ABS néha olyankor is "bekavar" amikor nem kéne..
És ami a legnagyobb negativum szerintem.. a váltó !
De ez Renault betegség, képtelenek jo váltot csinálni... gyenge, akad, hátramenetbe kapcsoláskor zörög, és hosszu uton jár, rémes , de mivel nem az első Renaultom, már megszogtam !
Összességében szeretem, mert nem kell rá költeni, alig fogyaszt és szerintem szép kis autó, egy családnak is ideális, és nagyon biztonságos ! Ma már 1,3 millátol meg lehet venni, azaz az ár/érték aránya verhetetlen ! És imádom mikor meglepit okozok néhány streetracernek, akik apuci kocsijával napszemcsiben vigyorognak a pirosnál. Egészen addig amig zöld nem lesz, és csak a Rencsi hátulját látják már :) De az a Dci motor érdeme:))
Hibalista
- Eddig nem volt vele gond, most kezdett zörögni a futómű, illetve nyöszörög a szervó.. De ezek valószinüleg a magyar utak és a természetes kopás eredménye, egyébként nagyon megbízható , minimál költséggel fenntartható autó!
Ide hordtam szervizbe
Eddig csak olaj cserét kért a Drága, amit magam végeztem el rajta (2x), fontos hogy gyári ELF olajat kapjon, nem vészes az ára, és meghálálja a kocsi ! ( 5 l - 10000 ft )
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | R19 | Következő autója? | talán Megane II |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
