A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane 1.4 16V RT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gépjármű á la France

Szöveges ítélet

Intro:
Ahogy olvasgattam az ítéleteket, azt láttam, hogy a legtöbb nem túl használt autóról íródott. Én ezért a most eladott, 7 éves, 120 ezret futott gépről írok tartóstesztet.

Felszereltség:
Újonan vettük, 1.4-es 95 lovas motorral, RT felszereltséggel. (4 lufi + ABS ugye minden verziónál alap + elektromos tükrök) A többiről nem írok. Központizár, miegymás magától értetődik. Nincs viszont benne se EBD, se cd rádió, se klíma. Alufelni nuku, a dísztárcsák rég elröpültek, krómozott belső, színrefújt külső foggantyú pedig csak a későbbi Alizé verióhoz járt.

Menet közben:
A motor aránylag rendben van. Nem egy erőgép, de alapmotornak kiváló a sok 75-80 lovas alsóközép gép között. (Szerencsére egyre kevesebb van belőlük.) Városban még nem pazarlás, de már pályára is elég ennyi erő. Az 1.6-os persze érezhetően jobban megy, de több rá a biztosítás is. Valamit valamiért.
Városban spórolásból be lehet tenni ötösbe már negyvennél is, de negyedikben ideális használni ha némi rugalmasságot is akarunk. Nem szeretem a "pörgős" kifejezést, mert közhelyes, mindazonáltal tény, hogy kötelességszerűen fullad le, ha nincs meg a kellő fordulatszám, főleg egyesbe kapcsolás előtt. 16 szelepesek hátránya ugye. Barátnőm 1.4-es, 8 szelepes Bravo-jába ha beülök, rendszeresen hülyének érzem magam, amikor rutinszerűen pörgetem föl megszokásból, minden első elindulásnál. Autópályán legjobban az óra szerinti 120-130-at szereti, ilyenkor 6 liter körül fogyaszt, 140 fölöt már másfél literrel többet is megeszik, ráadásul megjön a hangja. A motorzaj elviselhető, de a szélzaj erős és a gumik is surrognak rendesen. Az elöl ülőket már nem hallják a hátul utazók, ha normál hangerővel beszélnek, előre nézve. A 160-at bírja tartósan, 180-nál viszont hirtelen elfogy a lendület. Megfelelően hosszú útszakasz esetén 200-ig kergethető óra szerint, utas és jelentősebb mennyiségű csomag nélkül.

Bosszantó dolgai:
Hirtelen elindulásnál hajlamos lefulladni.
2 hónapos korában magától leszakadt alulról a motorvédő/légterelő műanyag rács, amit azóta sem rakattam vissza. Nem hiányzik.
Gumik (14-es Michelin) már 40 km-es sebességnél is képesek csikorogni.
6 hónaposan már egyik dísztárcsája sem volt meg. Elszálltak az autópályán.
Az első ülések háttámlái kicsit lötyőgősek, bár semmi bajuk nem volt soha.
Úgy 5 éves kora körül jelentek meg zajok az utastérben. Ezek útegyenetlenségeken hallhatóak igazán, egyébként nem nagyon:
Pótféklámpa izzója kotyogott a búrában, a búra meg a kalapartón. (Bluetek csodákra képes és szite ingyen van.)
Jobb hátsó ülésnél a kalaptartó és az üléstámlát előredöntő foggantyú között nyüszörög valami.
Jobb első ajtókárpit nyomkodáskor ugyancsak nyöszörög.
Félig, vagy teljesen lehúzott első ablakok percegnek.
120 ezernél vezérműszett cserét írt elő a szervízkönyv. 120200 km-nél be is tojt.

Amiért kedvelni lehet:
Biztonság.
1 éves korában meghúzták, lejött róla festék, kilátszott a fém. Azóta sem lett megcsináltatva és még csak nem is rozsdásodik.
Soha nem döglött be rajta semmilyen elektronikus ketyere.
Amikor elszállt a trafó, és 2 henger a négyből sztrájkba kezdett, akkor is lábán vitt a szervízbe, akárcsak akkor amikor betojt vezérmű.
Ez is közhely, de valóban lágyan rugózik, tehát inkább kényelmes, mint sportos ambíciókkal rendelkező vezetőknek való.
Kellemes érzés benne a sok plüss.

Összesítve:
Sokkal kevésbé végletes autó, mint ahogyan azt általában gondolják. Kétségtelen, hogy nem a megbízhatóság mintapéldája, de lényegesen kevesebb vele gond, mint amennyi rémhír terjeng róla. Ugyanakkor az előnyeit inkább csak a francia autótervezést kedvelő, francia autógyártás hátulütőit elfogadó tulajdonosok képesek igazán értékelni. Egy homogén időtállóságot kedvelő német, vagy egy minőségi precizitást favorizáló japánautó tulajdonos sosem fogja megkedvelni. És ez így is van rendjén.

Hibalista

- Gyújtástrafó
- Vízpumpa + vezérműszett
- Kipufogó rozsdált
- Kopó-fogyó

Ide hordtam szervizbe

Baumgartner, Budaörs.
Itt vettük, itt szervizeltettük mindvégig. Sokszor találnak maguknak javítanivalót, néha viszont szinte az az érzése az embernek, hogy hanyagok:
Fékpedál nyikorgott, de eszükbe sem jutott megolajozni.
A régi helyett beszerelt, utángyártott vízpumpa selejtes volt, ezért vissza kellet menni hozzájuk cseréltetni.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 122000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)