A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane 1,4 16V Alizée 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fürge, kényelmes, megbízható francia

Szöveges ítélet

Vásárlásakor annó Renault Mégane 1.4 16V, Opel Astra 1.4 16V, VW Golf IV 1.4 16V között lavíroztam (mivel ezeket már többször vezettem), de ár-érték viszonylatban a Renault volt a nyer?.
Ha használtan most kellene megvásárolnom, ugyan ilyen felszereltséggel a Golf IV legalább 600-700e Ft-al, az Opel 200e-el több lenne, csak azért mert német? Semmivel sem jobbak a Mégane-nál

A Mégane 1996-tól 1999-ig gyártott tipusának m?szaki tulajdonságai és utasterének kidolgozottsága inkább a Renault 19-hez hasonlított (pl. silány, kopogós anyagok az utastérben), ezek a negatívumok az én autóm típusánál már nem felfedezhet?k, sokkal igényesebben van kivitelezve, kit?n?ek az utastérben felhasznált anyagok - tehát igaz hogy csak az 1996-os modell frissítése, de akár egy teljesen új modell-nek is elmenne. A kett?t össze sem lehet hasonlítani.

Sohasem hagyott cserben, nagyon jó menettulajdonságai vannak, viszont a gyári 175-ös 14"-os gumi a kocsi motorteljesítményéhez szerintem kicsit alulméretezett. Legalább 15"-os 185-ös lenne az ideális - az alaptipusokra is.
Ha egy 1.4-es Golf IV-hez és Opel Astra-hoz hasonlítom (azonos kategória), a gyorsulása, végsebessége, fogyasztása látványosan jobb. Nem kell agyonpörgetni, már alacsonyabb fordulatszámon is jobban húz, mint a német remekek. Nagyobb motorral szerelt nagyobb autókat is meg lehet szégyeníteni vele, de ehhez szemünk el?tt kell lennie a nyomaték és LE grafikonnak ;-) (http://www.meganeklub.hu/ technikai információk)
Futóm?ve nagyon kényelmes, de az említett német típusok szélesebb gumival és nagyobb felnimérettel jobb kanyar és úttartást biztosítanak. Ez f?leg 4-5 személy esetén érezhet?.
Autópályán 130-140 közötti utazósebességet szereti - ahová a kis 1.4-es motor pillanatok alatt felpörög, és innét még ugrásra kész ha gyorsítani szeretnénk. (Valószín?leg ha pl. egy 3000 cm3-is autóm lett volna el?tte ezt nem mondanám, de ebben a kategóriában és a magyar utakra b?ven megfelel?)

A csomagtartója jól pakolható, váltója jó, bár üzem közben remeg a bot (németeké nem), és az átlagnál hosszabb úton jár, de az áttételek jól megtervezettek.

Jó lenne ha hosszirányban is állítható lenne a kormány, az ülés rendkívül kényelmes elöl és hátul is (jobb mint a Megane II-ben).
A m?szerek és kezel?szervek jól áttekinthet?ek, viszont nincs túl sok pakolóhely - a kéziféknél semmi sincs. 4 légzsák jelenléte megnyugtató (a németekben jó ha 2 van alapban)
Beszállás kényelmesebb mint a Golf-ba és az Opelba, ott az ember úgy érzi hogy a padlón ül, a renault-ban nagyobb autó érzet van.

A légkondíciónáló (manuális) büdös bekapcsolás után 2-3 percig, ha el?z?leg az autó leállításakor közvetlenül lett kikapcsolva, ha leállítás elött kb 2 percel már kikapcsolom, akkor semmi gond - konstrukciós hiba - figyelni kell rá.
Természetesen az 1.4-es 95LE-?s motort a légkondi azért lefogja, de mi lenne pl. a Golf-ot hajtva 75LE-vel - bele sem merek gondolni...
A jobb hátsó ajtónál egy kis szélzaj hallatszik 100 felett, de max csak a hátul ül?t zavarná. Ki kellene cseréltetni a szigetel?gumit.

Rugózása franciás, nagyon kényelmes, a rossz magyar utakat nagyon jól bírja, de jól irányítható - csak az a 175-ös gumiszélesség lenne nagyobb?!

Szervízbe külön sohasem vittem, csak a kötelez? karbantartásokra és vizsgákra

Normálisan járattam be, 5000 km-ig ahogy papíron vagyon - 3000-3500 Fordulat fölés sohasem mentem. Az autó motorjának ereje és harapós tulajdonsága igazából 10-15000 km után jött el?, ha többet jártam volna hosszú távon, ez hamarabb megtörtént volna ...

Fogyasztása hétköznapi használatnál 7,5. Hosszú távon autópályán klímával 7 L/100km-t is elértem normál tempóban.

Összeségében tökéletes autó, ennyi pénzért jobbat nem nagyon kapni.


Hibalista

- - Hidegen és kb 20C fok alatt indulás után kb 3 percig hirtelen gázvisszavételkor ránt egyet, de csak az els? pár gázvisszavételkor, azután már tökéletes. Software-t már frissítettek, de nem oldotta meg a gondot.
- - Az utastérben 3db m?anyag takarólemez hullott ki, 2-?t visszaragasztottam, azóta jó
-

Ide hordtam szervizbe

Renault Molnár & Molnár Kft.
Röviden és tömören: Profi cég, profi kiszolgálással, szerel?kkel és m?hellyel

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf Következő autója? Renault Megane vagy Ford Focus vagy Skoda Octavia
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)