Fürge, kényelmes, megbízható francia
Szöveges ítélet
Vásárlásakor annó Renault Mégane 1.4 16V, Opel Astra 1.4 16V, VW Golf IV 1.4 16V között lavíroztam (mivel ezeket már többször vezettem), de ár-érték viszonylatban a Renault volt a nyer?.
Ha használtan most kellene megvásárolnom, ugyan ilyen felszereltséggel a Golf IV legalább 600-700e Ft-al, az Opel 200e-el több lenne, csak azért mert német? Semmivel sem jobbak a Mégane-nál
A Mégane 1996-tól 1999-ig gyártott tipusának m?szaki tulajdonságai és utasterének kidolgozottsága inkább a Renault 19-hez hasonlított (pl. silány, kopogós anyagok az utastérben), ezek a negatívumok az én autóm típusánál már nem felfedezhet?k, sokkal igényesebben van kivitelezve, kit?n?ek az utastérben felhasznált anyagok - tehát igaz hogy csak az 1996-os modell frissítése, de akár egy teljesen új modell-nek is elmenne. A kett?t össze sem lehet hasonlítani.
Sohasem hagyott cserben, nagyon jó menettulajdonságai vannak, viszont a gyári 175-ös 14"-os gumi a kocsi motorteljesítményéhez szerintem kicsit alulméretezett. Legalább 15"-os 185-ös lenne az ideális - az alaptipusokra is.
Ha egy 1.4-es Golf IV-hez és Opel Astra-hoz hasonlítom (azonos kategória), a gyorsulása, végsebessége, fogyasztása látványosan jobb. Nem kell agyonpörgetni, már alacsonyabb fordulatszámon is jobban húz, mint a német remekek. Nagyobb motorral szerelt nagyobb autókat is meg lehet szégyeníteni vele, de ehhez szemünk el?tt kell lennie a nyomaték és LE grafikonnak ;-) (http://www.meganeklub.hu/ technikai információk)
Futóm?ve nagyon kényelmes, de az említett német típusok szélesebb gumival és nagyobb felnimérettel jobb kanyar és úttartást biztosítanak. Ez f?leg 4-5 személy esetén érezhet?.
Autópályán 130-140 közötti utazósebességet szereti - ahová a kis 1.4-es motor pillanatok alatt felpörög, és innét még ugrásra kész ha gyorsítani szeretnénk. (Valószín?leg ha pl. egy 3000 cm3-is autóm lett volna el?tte ezt nem mondanám, de ebben a kategóriában és a magyar utakra b?ven megfelel?)
A csomagtartója jól pakolható, váltója jó, bár üzem közben remeg a bot (németeké nem), és az átlagnál hosszabb úton jár, de az áttételek jól megtervezettek.
Jó lenne ha hosszirányban is állítható lenne a kormány, az ülés rendkívül kényelmes elöl és hátul is (jobb mint a Megane II-ben).
A m?szerek és kezel?szervek jól áttekinthet?ek, viszont nincs túl sok pakolóhely - a kéziféknél semmi sincs. 4 légzsák jelenléte megnyugtató (a németekben jó ha 2 van alapban)
Beszállás kényelmesebb mint a Golf-ba és az Opelba, ott az ember úgy érzi hogy a padlón ül, a renault-ban nagyobb autó érzet van.
A légkondíciónáló (manuális) büdös bekapcsolás után 2-3 percig, ha el?z?leg az autó leállításakor közvetlenül lett kikapcsolva, ha leállítás elött kb 2 percel már kikapcsolom, akkor semmi gond - konstrukciós hiba - figyelni kell rá.
Természetesen az 1.4-es 95LE-?s motort a légkondi azért lefogja, de mi lenne pl. a Golf-ot hajtva 75LE-vel - bele sem merek gondolni...
A jobb hátsó ajtónál egy kis szélzaj hallatszik 100 felett, de max csak a hátul ül?t zavarná. Ki kellene cseréltetni a szigetel?gumit.
Rugózása franciás, nagyon kényelmes, a rossz magyar utakat nagyon jól bírja, de jól irányítható - csak az a 175-ös gumiszélesség lenne nagyobb?!
Szervízbe külön sohasem vittem, csak a kötelez? karbantartásokra és vizsgákra
Normálisan járattam be, 5000 km-ig ahogy papíron vagyon - 3000-3500 Fordulat fölés sohasem mentem. Az autó motorjának ereje és harapós tulajdonsága igazából 10-15000 km után jött el?, ha többet jártam volna hosszú távon, ez hamarabb megtörtént volna ...
Fogyasztása hétköznapi használatnál 7,5. Hosszú távon autópályán klímával 7 L/100km-t is elértem normál tempóban.
Összeségében tökéletes autó, ennyi pénzért jobbat nem nagyon kapni.
Hibalista
- - Hidegen és kb 20C fok alatt indulás után kb 3 percig hirtelen gázvisszavételkor ránt egyet, de csak az els? pár gázvisszavételkor, azután már tökéletes. Software-t már frissítettek, de nem oldotta meg a gondot.
- - Az utastérben 3db m?anyag takarólemez hullott ki, 2-?t visszaragasztottam, azóta jó
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Molnár & Molnár Kft.
Röviden és tömören: Profi cég, profi kiszolgálással, szerel?kkel és m?hellyel
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Renault Megane vagy Ford Focus vagy Skoda Octavia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
