Francia kaland
Szöveges ítélet
Az autót ismerőstől vettem visszatekert órával (a valódi 155000 km helyett 79000km volt benne), de megvételkor tájékoztatott erről, tehát nem ért meglepetés. A márkaszervizben utána érdeklődtem az autónak (ismerős segítségével), megtudtam, valós a 155000 km. Az autót szeretem, mert tágas, jól felszerelt. A rugózás lágy, de kellően biztonságos nagy sebességnél is. Az ülések kényelmesek, bár oldaltartásuk szinte semmi. A másfél év alatt nagyon sokat kellett rá költeni (az előző autóimhoz képest is). Nehéz volt téli gumihoz gyári méretű lemezfelnit keríteni, mert ritka méretű és kevés van belőle bontva. Az új lemezfelni áráért pedig alu felnit is lehet venni (bár az télen nem túl célszerű). A szervokormány csöveinél jelentkeztek a tömítetlenség jelei (olajszivárgás). Napi használat mellett kb. 1dl-t kellett után tölteni kéthavonta. A manuális klíma jól teljesített.
Hibalista
- gyújtótrafó csere: 22.000,- (ezt még a kereskedő fizette, mert a motormosás következménye volt, amit náluk végeztek)
- kuplungszett csere: 75.000,-
- önindító javítás: 18.000,-
- stabilizátor szilentek cseréje: 8.000,-
- középkonzol világítás izzójának cseréje: 500,-
- ablaktörlő motor javítás: a motoban egy forrasztás tört le, ezt villamosságszerelő ismerős kb fél óra alatt díjmentesen javította.
- szervízköltség:
- teljes vezérlés csere: 76.000,-
- olajcsere az összes szűrővel: 24.000,-
- alu felni + nyári gumi: 140.000,-
- téli gumi (a gyári lemezfelnijére): 60.000,-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Kadett E 1,4S sedan | Következő autója? | Fiat Linea 1,4 8V Dynamic |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
