Dinamikus francia
Szöveges ítélet
Általában azok az emberek írnak be ide, akik vagy nagyon elégedettek az autójukkal, vagy nagyon elégedetlenek. Az el?bbiek általában sok szépet, míg utóbbiak sok rosszat írnak. Én megpróbálok objektív képet festeni a mi 1.6-os sedan-unkról.
Küls?: kifejezetten szépnek találom ezeket a szedánokat, a cseresznyepiros-metál különösen illik ehhez a formavilághoz. Szolid, elegáns családi autó.
Bels?: szerintem illik az autó külsejéhez, bár számomra nem teljesen azt a hangulatot tükrözte els?re. Most már megszoktam.
Futóm?: Sokan szidják a francia autók futóm?vét, hogy lágy, billeg, mint egy Wartburg. Korábban nem volt francia autónk, bevallom ett?l a futóm?´kamu´-tól féltem is. Az els? pár kmig. Egyáltalán nem tapasztaltam azt, amit páran terjesztenek.
Ez egy kell?en feszes(!) és kényelmes futóm?. A kasztnit is megfelel?en merevnek érzem hozzá. Igaz a kasztni egy bizonyos pont után bebillen, ez el?ször furcsa lehet, azonban az autó tökéletesen az íven marad. A G Astra a németes kemény futóm?vel sokkal rosszabb kanyartulajdonságokkal bír. Ezt tapasztalatból állíthatom. Összefoglalva szerintem egy autóhoz ill? futóm?r?l beszélhetünk, egyaránt alkalmas minden vezetési stílushoz.
Fékek: Nem tapasztaltam még problémákat a fékekkel kapcsolatban, remekül harapnak, utcai rendszerr?l lévén szó, az adagolást meg kell szokni, nem érzem teljesen lineárisnak.
Motor: Azt hiszem ez az a dolog, amiben verhetetlen a Renault. A kategória legjobb 1.6-osáról beszélhetünk. Eszméletlen dinamikus motor, persze azért csodákat ne várjunk, elvégre 110 lóról lévén szó. 1500as fordulatról bármely fokozatban megindul, bár igazából 3500 fölött indul be (ugye 4000nél jön meg a max nyomaték). Amúgy egyáltalán nem igényli 3500rpm fölött való tartást.
Felveszi a versenyt a régebbi 2000res autókkal, a 2000res dízeleket ha nem is könnyedén, de b?ven veri. Küldtünk már le ´versenyben´ 164es 2.0Tspark Alfa-t 180-ról, múltkor az 1.8as Laguna (kb 2000es évj) maradt le mellettem elég komoly emelked?n. Nemrég pedig az 1.9es TDI Passat maradt le 150t?l. Szóval ez egy kifejezetten dinamikus motor. Én nagyon szeretem.
Váltó: a franciák gyenge pontja. Én fizikai hibákról nem tudok beszámolni, eddig még szerencsére nem volt. Kezdetben nehezen kapcsolgattam, miután megszoktam nem volt problémám és nincs a mai napig. Gyönyör?en és gyorsan tudom áttolni egyik fokozatból a másikba. A fokozatok jól vannak összehangolva, nagyon jó az áttátelezés. Sajnos a hajtáslánc leggyengébb része ebben az esetben. Mindent ´visszajelez´ gyorsítások, motorfék, kuplunk fel...
Kormányzás: Nah ez az amit én nem szeretek benne. Túl nagy a kormány-áttétel, nehéz becsavarni a derékszög? kanyarokba, na dehát végülis nem is erre lett tervezve. :) De azért néha jó lenne. A kormány-kerék is kicsit túl nagy, bár annyira nem zavarna, ha az áttétel kisebb lenne.
Ülések: Nem sok oldaltartás, igazából, ha durván kanyarodok kiesek bel?le. Túl kényelmesnek sem mondom. Én nem érzem túl jól benne magam, bár problémám sincs vele. Ember függ?. A család többi tagjának nincs vele problémája.
Kényelem: olyan 75%-osra mondanám, de ez is ember függ?. A motorhang kicst hangos, ami fárasztó, bár 160-nál a menetszél elnyomja, úgy kellemesebb. ;)
A család elfér benne, 3an vagyunk 180cm körül, 80kg-val, valamint anyukám, de neki nincsenek ilyen problémái.
Összességében én egy jó autónak tartom, persze megvannak a hátrányai, gyenge pontjai, mint minden autónak. Azt is el kell mondanom, hogy kicsit elfogult vagyok, mivel saját autóról van szó.
Tehát egy jó árú, biztonságos, kell?en nagy és kényelmes családi autóról beszélhetünk, amivel lehet nagyon durván közlekedni, persze szabálytalanul(!). ;) Amit kiemelnék az a motorja és a formája. Nekem ez a két dolog ami a legjobban tetszik benne.
Röviden ennyit kívánok megosztani a mi 1.6os 79Kw-os bordó Mégane Sedan-unkról.
Hibalista
- Bal els? tompított izzó.
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner, Szombathely
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Renault Laguna Kombi 2.2 Dci |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
