Céges retek
Szöveges ítélet
Céges autóként használom óra szerint 90.000 kilóméteres kora óta (de az valszeg inkább 150e lehetett), elég sokat megyek vele kb évi 60ezret. Úton még csak 1x hagyott mikor elszakadt a vezérműszíj. Full fapad a gép, semmi nincs benne ami extrakénet említhető. A csomagtartó elég nagy és jól pakolható, az első ülés kényelmes, 1 seggel kimentem vele 1200km-t szinte megállás nélkül és nem fájt a derekam. Most már óra szerint 201.000 nél az első ülés már annyira ki van ülve hogy az ajtó felöli oldalán érezni a vasat benne, pedig nem vagyok kövér, 82kg.
Ami tönkrement és elég idegesítő és baromi drága az az ajtózárak. Mindegyik tönkrement és már a gyújtáskapcsoló is halódik, bontva nagyon ritka a gyári pedig 25ezer/db az első és még drágább a hátsó. A csomagtartó gázteleszkópja is meghalt mindkettő az se filléres.
A kupplung is meghalt benne, borzalmas cserélni, az egész első bölcsőt le kell hozzá szerelni gyakorlatilag 2 embernek közel 1 napos munka szervízben ennek megfelelő az ár is....
Aztán egyszercsak menetközben hallottam egy nagy csattanást és bár megállva nem látszott semmi (sötét volt) másnap rájöttem hogy az első rugó tört el (renault betegség, van egy Twingó anyámnak abban már mind a 4 el volt törve) és a pengeéles törés könnyen okozhatott volna durrdefektet is ha épp beleáll a gumiba, rossz belegondolni is...
A gyorsulásról érdemben nem érdemes beszélni, főleg elindulásnál borzasztó gyenge, alul nyomatékszegény pörgetni meg nem lehet, az állandó varrógépszerű zakatolást szelephézag-állítással némileg lehet kompenzálni de nem fog elmúlni. Egy 1.3as Suzuki helyből átugorja.
Autópályán ha már belendült a 130ba akkor azt tudja tartani sík úton, de az emelkedők visszafogják. Nem próbáltam ki hogy mi a vége de valahol 160körül lehet. Fékek jók, futómű napi használatra megfelelő. Fogyasztás 6 liter is lehet 100as tempóval, de általában 7-7,5 körül megáll vegyes használatban, és én 120al járok pályán is. 25ezrenként a gyertyákat ki kell cserélni én csak NGK-t használok bele és nagyon odafigyelek a levegőszűrőre is. A fényezés szörnyen lemattult , kisebb rozsdafoltok már kezdődnek, de mondjuk ez egy sérült autó úgyhogy nem biztos hogy egy sérülésmentesnél is lenne. Katalizátor 100e körül makd mindegyikben meghal, baromi drága 100e körül van, az enyémben már 2x is volt cserélve, ennek ellenére rohadt büdös az autó.Középső dobot is most óra szerint 200ezernél kellett cserélni. Belső féltengelycsukló is (ami nem jellemző egyik autóra sem!) szétment egyszer szerencsére itthon, kanyarodáskor rémesen kattogó recsegő hang jött belőle, utángyártottban nem nagyon lehet találni a bontott se olcsó.
Kerékcsapágy valamelyik folyamatosan morog, már 3 volt cserélve.
Ami jó benne hogy nagy a tank 62liter, 900km-t meg lehet tenni egy tankkal, és a fűtés is nagyszerű, motorolajból bizonyos típusokból fogyaszt de Mobil1el egész jó. Ne higgyen senkinek, 10ezrenkénk kell olajat cserélni. Egyszer mentem vele 15ezret, borzalmasan nézett ki.
Rükverc kapcsolása előtt érdemes kapcsolni egy 1est és akkor nem fog reccsenni és nem kell a váltót szétszedni hogy cseréljék a lenyalt fogaskereket.
Hibalista
- Első rugótörés mondjuk ez az összes korabeli Renault-on jellemző, kerékcsapágyak állandóan meghalnak, ajtózár mindegyik (25e/db), katalizátor 2x (110e), vízpumpa, kupplungtárcsa
Ide hordtam szervizbe
VIA autószervíz XVIII.ker
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Shuttle | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
