Az imádnivaló Francia
Szöveges ítélet
***** megbízható, olcsó fenntartás
- nem tudok ilytet
A Mégane-nal nem jártak rosszul, mert kompakt lévén méreteivel, franciásan gazdag felszereltségével még ma, 12 évesen is egy kellemes autó. Mindent tud, amire vágytak, akár egy hosszabb külföldi utat is be lehet vele vállalni négyen holmikkal együtt. Aztán, ha gyarapodik a család, majd váltanak valami ennél komolyabbra, újabbra − vagy nem.
Az a nagy helyzet, hogy nincsen ám a Mégane-nál több hibaforrás, mint az összes többi konkurens modellnél. Ráadásul van jó pár olcsó és megbízható szerelő, alkatrész több ársávban dögivel hozzá.
Ez a konkrét autó is igényelt némi törődést, 25000 km és olajcsere, de csak ELF SXR 5w30!!!
Az 1.4-es motor fordulatot igényel ahhoz, hogy erőből dolgozzon. Gurulni lehet akár ötödikben is 50-nél, amikor 1400 1/perc a fordulat. Innen nem nehéz megtippelni, hogy 90-nél 2600-at forog, 100-nál van meg a 3000, és az autópályás 130-nál 3750-et mutat a fordulatszámmérő. Az 1.6-os esetében sem jobb a helyzet, viszont legalább kiforgatva jól húznak ezek a még Euro 3-as benzines Renault-motorok. A Mégane-t kipróbálva meglepően fordulékonynak érződik. A futómű a régi francia iskola szerint puha, így jól tolerálja a pesti gödröket is. Fék értelemszerűen van, használható, olyan észrevétlen.
Hibalista
- féktárcsa + betét 120nál 45000 - vezérműszíjj 3x (100, 180, 255nél) - lengéscsillapító hátul 45000 szereléssel(gyári minőségű)
Ide hordtam szervizbe
Nyírehgyáza Renault szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 280000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | renault 9 | Következő autója? | Kadjar |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
