A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane 1.6 16V RT Cool 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A megbízható Francia

Szöveges ítélet

Üdvözlet annak aki idetéved olvasni.

Hirtelen nem is tudom, hol kezdjem és mennyire legyen részletes ez az írás hiszen jelenleg 18 éves Renault Megane I – phase II 1.6i 16V (107 Hp) Hatchback (ferdehátú) autóról minden szerviztapasztalat és anyag rendelkezésre áll. Első gazdás az autó és mindig a családban volt használva.

Az autót 2000.07.12-én lett átadva új autóként Apukám vásárolta a Kecskeméti Renault kereskedésben. Mikor az autó 10 éves lett családon belül én vettem meg, hipsz hopsz jelenleg 8 évvel később az autó 18 éves korában próbálom megírni a tapasztalataimat. Nem egyszerű, hiszen igaz használati tárgy az autó de még is érzelmi szálak kötnek hozzá.

Voltak előtte is Renault-ok a családban Renault 21, Renault 5 és Twingo.

Idén márciusban vettem egy Suzuki Vitarát részben azért mert szerettem volna egy 1.6-os szívó benzines autót ami nem közvetlen befecskendezéses mielőtt eltűnik a kínálatból és mert az automata váltó miatt esett rá a választásom. A Vitarában egy Aisin (japán) 6 sebességes hagyományos automataváltó dolgozik (mármint a benzinesben). Én pont ezt kerestem. Úgy döntöttem kipróbálom ezt a kombinációt. Kicsit eltértem a témától de ez az oka, hogy „talán” fontolgatom a Renault eladását és gondoltam megírom az eddigi tapasztalatokat. Az eladás persze nem egyszerű, hiszen kora alapján és hogy Francia rémisztőnek tűnhet néhányaknak. Pedig nem kellene, főleg ha valami karban volt tartva és ismeri ezt a típust.

Az autó az elmúlt 18 évben nagyon megbízható volt. Megkapta a rendszeres karbantartásokat. A K4M motor nagyon jó véleményem szerint. Ez a K4M 700-as sorozat. Akit itt érdekel keressen rá mi mindenbe rakták:

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine

Ezt a motort kisebb módosításokkal vagy 18 évig gyártotta a Renault (Dacia Duster-ben is van/volt). Abban nem vagyok biztos, hogy az éppen aktuális Duster 1.6-os szívója még ugyanez a motor-e vagy már a Nissan féle.

Szóval ha nagyon röviden le akarnám írni a nagyobb problémákat amik voltak az az lenti 3 dolog jut leginkább eszembe az elmúlt 18 évből:

- szokásos gyári gyújtó trafókat ki kellett cserélni (volt amit többször is és ezt ugye legalább párban kell cserélni). Ez a 2000 évek elején még nem volt annyira egyértelmű, azaz nem olyan sok tapasztalat volt vele a szervizek részéről.
- gyújtáskapcsoló csere. Ettől is el lehetett menni a szervizig csak a slusszkulccsal „játszani” kellett hogy betudjuk indítani. Ekkor volt az autó 10 éves.
- vízhőmérséklet jeladó meghibásodott az autó 15 éves korában ez azzal járt, hogy a műszerfalon nem valós értékeket mutatott a motor hőmérsékletét illetően illetve rossz értékeket továbbított a motorvezérlésnek állítólag. Ettől el lehetett menni a legközelebbi szervizig tehát nem hagyott ott az útszélén.

Részletes lista a karbantartások és javításokat illetően:

Valós kilométeróra-állás: 9 856
Dátum: 2001.04.04
Karbantartás: fedélzeti számítógép javítás / szoftver frissítéssel (Renault – Kecskemét)

Valós kilométeróra-állás: 11 984
Dátum: 2001.06.11
Karbantartás: levegőszűrő, motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 32 400
Dátum: 2003.07.29
Karbantartás: levegőszűrő, pollenszűrő, motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 42 400
Dátum: 2004.08.01
Karbantartás: levegőszűrő, pollenszűrő

Valós kilométeróra-állás: 52 706
Dátum: 2005.08.19
Karbantartás: motorolajcsere, motorolajszűrő csere, gyújtógyertyák

Valós kilométeróra-állás: 62 520
Dátum: 2006.08.03
Karbantartás: fékbetét

Valós kilométeróra-állás: 72 254
Dátum: 2007.04.11
Karbantartás: levegőszűrő, pollenszűrő, motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 90 000
Dátum: 2008.05.02
Karbantartás: vezérműszíj csere (Renault Hódmezővásárhely), hűtőfolyadék, motorolajcsere, motorolajszűrő csere, motor tartóbak csere

Valós kilométeróra-állás: 113 671
Dátum: 2010.05.06
Karbantartás: motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 114 000
Dátum: 2010.06.22
Karbantartás: féktárcsa, fékbetét, váltó gumibak, kézifék rögzítőcsavar meghúzás

Valós kilométeróra-állás: 115 560
Dátum: 2010.08.09
Karbantartás: gyújtáskapcsoló csere

Valós kilométeróra-állás: 119 026
Dátum: 2011.06.10
Karbantartás: gyertya csere, légkondi feltöltés

Valós kilométeróra-állás: 126 706
Dátum: 2012.08.07
Karbantartás: 2db gyújtás trafó csere

Valós kilométeróra-állás: 130 630
Dátum: 2013.03.14
Karbantartás: levegőszűrő cső megoldás

Valós kilométeróra-állás: 132 277
Dátum: 2013.07.22
Karbantartás: levegőszűrő, pollenszűrő, motorolajcsere, motorolajszűrő csere, bal ablakemelő kapcsoló csere (bontott)

Valós kilométeróra-állás: 132 347
Dátum: 2013.08.13
Karbantartás: számítógépes futóművizsgálat

Valós kilométeróra-állás: 137 773
Dátum: 2014.02.19
Karbantartás: bal hátsó és jobb első csapágy csere eredetire, feszítő görgő és hosszbordás szíj csere (Renault - Érd)

Valós kilométeróra-állás: 148 671
Dátum: 2014.09.04
Karbantartás: motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 155 853
Dátum: 2015.03.19
Karbantartás: fékfolyadék csere, szervó olajcsere, váltó olajcsere, hűtőfolyadék csere (Renault - Érd)

Valós kilométeróra-állás: 157 971
Dátum: 2015.04.14
Karbantartás: levegőszűrő, pollenszűrő, vezérműszíj, hűtőfolyadék, vízpumpa, hátsó fékpofa szet csere (Renault – Érd)

Valós kilométeróra-állás: 160 000
Dátum: 2015.05.13
Karbantartás: karosszériajavítás, fényezés: bal első ajtó csere (bontott), első lökhárítófényezés, motorháztető (gyári) csere, bal első küszöbjavítás

Valós kilométeróra-állás: 163 368
Dátum: 2015.06.08
Karbantartás: motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 163 480
Dátum: 2015.06.10
Karbantartás: féktárcsa csere, fékbetét csere, gyertya csere, 2db gyújtótekercs csere (Renault - Érd)

Valós kilométeróra-állás: 175 032
Dátum: 2015.11.15
Karbantartás: levegőszűrő, pollenszűrő, motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 176 500
Dátum: 2015.12.07
Karbantartás: vízhőmérséklet jeladó

Valós kilométeróra-állás: 189 000
Dátum: 2016.05.26
Karbantartás: alváz és üregvédelem (Tuff-Kote Dinol)

Valós kilométeróra-állás: 189 900
Dátum: 2016.05.28
Karbantartás: levegőszűrő, pollenszűrő, motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 190 ???
Dátum: 2016.08.25
Karbantartás: Renault Érd – hátsó lökhárító fényezés, hátsó homlokfal javítás (kötelező biztosítás által fizetett javítás)

Valós kilométeróra-állás: 204 071
Dátum: 2016.10.31
Karbantartás: motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 219 486
Dátum: 2017.06.05
Karbantartás: levegőszűrő, pollenszűrő, motorolajcsere, motorolajszűrő csere
DeltaMark Kft. által elvégzett munkálatok (munkalap száma: 23277):
- első futómű javítása
- kerékagy bal első
- stabilizátor szilent
- hátsó futómű javítása
- kerékagy jobb hátsó
- hátsó lengéscsillapító
- futómű beállítása
- fék javítása a hátsó tengelyen
- fékmunkahenger
- fékfolyadék csere, fékrendszer légtelenítése
- fékfolyadék DOT 4
- gyújtógyertya csere
- kipufogó javítása (középső kipufogó és a kipufogó között hegesztés, illesztés illetve kipufogó bilincs)
- izzó csere (W5W, P21/5W, PY 21W)

Valós kilométeróra-állás: 233 575
Dátum: 2018.03.26
Karbantartás: pollenszűrő, motorolajcsere, motorolajszűrő csere

Valós kilométeróra-állás: 233 725
Dátum: 2018.05.07
Karbantartás: fordulatszámmérő javítás (elektromos motor csere www.automuszer.hu)

Valós kilométeróra-állás: 233 780
Dátum: 2018.05.15
Karbantartás: új akkumulátor Perion 12V 56Ah jobb+

Valós kilométeróra-állás: 233 780
Dátum: 2018.05.16
Karbantartás: 'Deltamark Autószerviz' jobb hátsó fékdob-csere, fékhatás-mérés a rossz kerékrögzítő csavarmenet miatt.

Nincs benne a fenti felsorolásban de az ablakmosó elektromos vízpumpáját kb. 14 – 15 éves korában az autónak ki kellett cserélni mert gyengén spriccelte az ablakmosó folyadékot.
17 évesen a hátsó azaz csomagtér ajtó központi zárjának egységét (egység=kis házban műanyag fogaskerekek és elektromos motor) cseréltem, újat könnyű volt beszerezni az Ebay-en keresztül és filléres tétel volt.

Vissza a tapasztalatokra az autóban jelenleg 236 ezer körüli kilométer van, idén márciustól csak 3-4 hetente garázsból kiállva van átmozgatva egy-egy hosszabb útra. Ezért is kezdtem el fontolgatni az eladást. Szerintem az a jó ha egy autó használva van, akkor él. Amúgy mindig napi használatban volt és garázsban volt tartva. 18 évesen sincs bemattulva a fényszóró, rozsdának nyoma sincs.

Sosem fogyasztotta az olajat. Olaj tekintetében talán egyszer más, de szinte mindig Elf márkájú olaj volt használva (leginkább ELF 900NF de egyszer ELF FULL-TECH LSX is).

Üzemanyag-fogyasztást illetően mint mindenkinél eléggé lábfüggő Apukám kihozott 5,7 – 5,8 Liter / 100km vegyes vezetésben értékeket azért én és párom inkább 6,2 – 6,5 körül jártunk. Úgy gondolom, hogy elég takarékos autó főleg ha azt nézem, hogy mennyire szervizigényes azaz nem az akkor tényleg egy eléggé alacsony költségéből fenntartható autó. Igaz a vezérműszíj csere ami együtt jár vízpumpa és görgő szett cserével az nem olcsó, de más autóknál meg mást kell cserélni..

Reklámozni nem akarom a gyári után a az első Perion akkumulátor kb. 9 évet bírt ki :-). Nyilván másodjára is azt vettem bele. Valószínűleg ez annak is köszönhető, hogy a gyári ajánlottnál nagyobb kapacitásút vettünk bele másrészt meg hogy jó a Perion.

Utazási komfortról még nem írtam. Szerintem jó mármint a 2000 évek elején jónak számított. A motornak szép a hangja alap és magasabb fordulaton is ami kell is mert 5-ösben 120 környékén megforogja a 3500-at. Az utasfülke nem túl jó hangszigeteléssel de a kor kategóriájánál szerintem nem rosszabb azaz 120km/óránál kicsit fárasztó tud lenni a hosszú út de azért nem vészes, plusz engem kárpótolt a motor hangja. Inkább a 110-120km/óra a kényelmes utazó tempó. Én levezettem párszor vele Budapest – Essen 1250km-ert és többször Budapest - Szczecin távolságot is 1050km. De voltunk vele párszor Horvátországban is. Fordulatszám ide vagy oda, de a fogyasztás marad 6,5 környékén autópályázások során is a 110-120 környékén használva. Habár hangja megjön de amúgy kellemes érzés ahogyan 110 vagy 120-nál odalépve még van erő. Jó lehet hogy nem olyan mint a mai autók turbója de kellemes és élvezhető valamint rugalmasnak hat.

Alkat kérdése nekem bejöttek az ülések ez a plüss puha (nekem nem túl puha) ülés. Sajnos ma már ilyet nem csinálnak. Azért írom, hogy alkat kérdése mert párom illetve anyukám nem nagyon szerették a hosszabb utakon.

Egyébként a futómű az érdekes kanyarban inkább dől de amúgy meg néha feszesnek tűnik. Kisebb úthibákat bár ez gumifüggő is azért érezni szerintem a kelleténél picit jobban. Ennek az autónak az 1.6-os benzinese amiről itt írok az RT Cool felszereltséggel 15 colos kerekekkel van szerelve gyárilag az 1.4-es csak 14 colossal. Mindenesetre 15 colos kerekekkel jobban nézz ki az autó a kerékjárati ívekhez a 14 colos az szerintem kevésnek látszik.

Nagyon jó a gyári zöldes elől meg inkább kicsit lilásba hajló sötétített üvegezés az autón. Jó hogy 2000-ben ez már négy légzsákos volt már és akkoriban 5 csillagot teljesített az Európai törésteszten. Az is jó hogy központi-zár beállítható hogy elindulás után amikor az autó eléri az 5km órát az autó automatikusan lezár azaz kívülről egy piros lámpánál nem nyithat rád senki és nem neked kell ezzel foglalkozni azaz mindig bezárni az autót.

Beltérrel kapcsolatosan talán még annyit, hogy a téli mínuszokban azért amíg a motor nem éri el az üzemi hőmérsékletet a beltér műszerfala kicsit hallatja hangját rezonancia, rezgések tekintetében de nem mondanám vészesnek.

Az autó nem volt rozsdás 16 évesen sem azért kapott egy alváz és üregvédelmet.

Szervizeket illetően az olaj és szűrőcseréket garancia idő után mindig otthon végeztük. Amúgy többi szervizre leginkább akkor amikor az autó Pest megyében volt használva azaz már nálam volt az Érdi Renault és Százhalombattai DeltaMark Kft-hez hordtuk.

Az Érdi Szabó szerviznél jelenlegi szervízvezető szerintem jó fej és segítőkész ez igaz a karosszériás részleg vezetőjére is. Sajnos szerelőket illetően már vegyes a kép...
Egyszer sajnos Apukámnak kellett megmutatni, hogyan kell a ködfényszóróban izzót cserélni a szervizesnek. Volt egyszer, hogy gyertyacsere előtt rá kellett szólni a szerelőre, hogy jó lenne ha már van kompresszor hogy kicsit kifújná a koszt a gyertyafészekből mielőtt nekiáll kicserélni a gyertyákat hogy ne hulljon a hengerfejhez vissza az ott összegyűlt kosz... Volt, hogy anyósülésen kicsi olajfolt volt azaz szerelő beült piszkos ruhában leterítés nélkül.
Viszont a komplexebb dolgokat jobb szakemberekre bízzák pl: vezérléscsere .. szóval ilyen és olyan tapasztalatok is vannak.
Az eredeti féktárcsa 114 ezer kilométert és 10 évet bírt. Amit utángyártottat valami M-el kezdődő márkát a Renault szervizben beleraktak (azt mondták gyári minőségű) az behullámosodott és cserés lett.. 163 ezernél 2015-ben. Tehát 5 év és kb. 40 ezer km bírt ki. Nem voltam elégedett.

DeltaMark Kft-vel alapjában véve jó tapasztalataim vannak.

Amit itt mindig el kell mondanom, ha szerelőhöz viszem az autót (nem csak itt de máshol is), hogy ha valamit kicserél akkor a kivett alkatrész az az ügyfélé tehát kérem ideadni. Előfordulhat, hogy ha valaki összegyújt pár nehezebb dolgot a háznál akkor elviszi méhtelepre leadni .. vagy például jó megnézni a kivett gyertyákat hogy azok milyen színűek abból is lehet következtetéseket levonni. Jó lehet nem ez az átlag ügyfél..
Tapasztalat, hogy Bosh gyújtógyertyák (nem négy pólusú) jobbnak bizonyultak mint amit a Renault szervizben kaptam eredetiként. A motor élénkebb volt.

Alváz és üregvédelmet a Rusztika Bt.-nál Budapesten csináltattam. Elégedett vagyok velük.

Amit mai szemmel értékelek az a gázreakció azaz hogy közvetlen, bovdenes. Másik újabb autómban elektronikus. A mai autók gázpedálja azért is elektronikusak mert van tempomat, vezetés támogató rendszerek tehát vannak beavatkozások amit nem a vezető végez a gázpedállal így annak elektronikusnak kell lennie. Csak hát valahogy ezek nem hatnak olyan közvetlennek szerintem vagy nem minden gyártó implementációja sikerül jóra. Kevésbé válik a vezető eggyé az autóval. Ugyanezt tudnám elmondani a szervóval kapcsolatosan is hidraulikus vagy mostani elektronikus. Tudom minden mai autó túlkormányzott de a hidraulikus sokkal érezhetőbb volt számomra.

---== Update: 2018.12.19 ==---

Eladtuk az autót. Remélem az új gazdája is szeretni fogja és legalább olyan jó emlékek fogják hozzákötni mint minket. Kicsit több mint 236 ezer kilométer és 18 év után is fenntartom, hogy ez egy jó, megbízható autó. Hiányozni fog!

Hibalista

- Gyári gyújtó trafókat ki kellett cserélni volt amit többször is. Gyújtáskapcsoló csere. Vízhőmérséklet jeladó.

Ide hordtam szervizbe

Renault Szabó Érd - részletek a hosszú szöveges részben

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

DeltaMark Kft. Százhalombatta

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 18 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 236500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Vitara
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)