A megbízhatatlan tetves lajhár
Szöveges ítélet
Lehet, hogy rossz ízlésem van, de imádtam/imádom a formáját, részben ezért vettem, meg azért, mert azt hallottam, hogy megbízható, és biztonságos. Biztosan biztonságos, de a megbízhatóság... Emlékszem, mikor elmentem megnézni, azon gondolkodtam, hogy szabad-e 170 E km-rel venni autót. A renault 60-tól vettem és az eladó mondta, hogy adtak ők már el 300 EKm-rel is autót, még mindig jó volt a motorja. Igaza lehet, minden mást kicseréltem már rajta, de a motor még mindig ok.
Szóval kezdem ott, hogy tényleg elég kényelmes a kocsi, a belső tér is ok számomra, bár egy kicsit komolyabb hifit már nem érdemes beleszerelni, mert minden műanyag recseg benne. Az első érvágás az volt, amikor 100km után észrevettem, hogy kb 15cm hiányzik a bal első rugóból. Így adta el a Renault 60. Aztán nemsokára lengéscsillapító, kipufogó stb. javítás. Ezekkel a dolgokkal még úgy ahogy megbékéltem volna, de egy nap, kb 10 Ekm-rel a megvásárlás után elkezdett sikító hangot adni a 4-es fokozat. Aztán 2 napon belül az összes fokozat is. A javítás több százezret kóstált volna, tehát szereztem egy használt váltót és azt szereltettem be. Senki nem tudta megmondani, hogy mi lett a váltóval. Minden nap rettegek, hogy vajon mi megy tönkre legközelebb benne. Szinte már paranoiásan figyelem a hangját és nézegetem a futóművet. Ami a renault 60-at illeti, említésre méltó még, hogy azt mondták, soha nem volt törve és fényezve, de később kiderült, hogy több helyen is volt már foltozva...
A tanulságok számomra a következők. Soha többé nem vennék a renault 60-tól autót, de ez azért sem fog előfordulni, mert mégegyszer nem veszek francia autót. Nemrég kiszámoltam, hogy minden megtett 1000km-re 15 EFt szervízköltség jutott. Akár közlekedhettem volna repülővel is:(
Senkinek nem tudom ajánlani ezt a típust!!!
Hibalista
- Rugók. Így vettem a Renault 60-tól 40 EFt,
- Hátsó lengéscsillapítók 35 EFt,
- A fél kipufogó rendszer el volt égve - 30 EFt,
- Váltócsere!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bontott váltó, plusz munkadíj 70 EFt,
- Első lengéscsillapító felújítás 15 EFt,
- Fékcsere és hasonló dolgok, de ez teljesen természetes.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 177000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel, esetleg Skoda |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.2/10) |
