A korát megelőző, csodaszép varázszőnyeg
Szöveges ítélet
Lada, Fiat, BMW és Opel használata után ültem bele elöször az 1995-ös autókiállításon. Jóbarátom, Csabi szülei ekkor Renault 19-et használtak, ami nagyn meggyözö volt. Én ugye Opeles voltam, Kadettel. A kiállításon egymás mellett volt a Renault és az Opel standja – én Vectrát nézegettem, Csabi barátom Megane-t. Így hát én is megnéztem… hááát…. a középkonzol rögvest lenyűgözött, nagyon tetszett! Olyan gyönyörü és esztétikus volt, hogy egyböl otthon éreztem magam. Egíszerüen csodálatos volt. Szinte éreztem, hogy nekem egyszer lesz ilyenem.
Mikor hát autót kerestem, régi kedvencem, az Opel aktuális Astrája kifutó modell volt, a Golf tózse (bát VW-t nagyon nem szívlelem), Ford még csak Escort volt, japánokban idegesít a sűrű modellváltás meg az érzelemnélküliség, Peugeot aktualitása nem tetszett, Citroen sehol nem volt. Bravo tetszett, de 3 ajtós volt, Brava segge meg nem tetszett. Szóval megnéztem, jó áron volt, tetszett nagyon, így belevágtam... ráadásul Classicba, mert a szívemnek kedve autóforma a gyerekkorban rajzolt limuzinforma :)
Első új autóm volt, egy hónapot vártam rá a kőszürke metál szín miatt, de a lökhárítót akkor még nem lehetett fényezve kérni. Felszereltsége: kőszürke metál, első elektromos ablakemelő, központi zár, ködlámpa, szervókormány, füstüveg, Philips magnó távirányítóval + 4 hangszóró, hátsó fejtámla, pótféklámpa, katalizátor, immobilizer.
Gyönyörű karosszéria, nagy kényelem, bár ma már mosolyognivaló felszereltségi hiányosságok: 1997-ben a klíma nem volt fontos - elektromos ablak igen :) -, karambolozni nem akartam, ezért a légzsák sem hiányzott. Ellenben döbbenetesen jó volt a kormánytávirányító! Az elektromos ablak fantasztikus volt, nomeg a riasztóba beépített ablakemelö modul is. A futómüve fenumenális! Kanyarban gyönyörüen tartotta az ívet, egyébként nyelte az egyenetlenségeket – mint egy varázsszönyeg!. Fúj, kemény futómü! Jól leszoktam róla ezek után! Nomeg a német autókról is…
1997-ben az a csoda is megtörtént, hogy az utcán odajöttek, és kérdezték, hogy ez milyen Megane - meg hogy Classic? -, ilyet még nem láttak... manapság ilyet el sem tudok képzelni.
Órákig ültem benne, dohányoztam, és szívem repesett az örömtől, hogy ez az enyém. Vagy mosás után nézegettem a gyönyörüen csillogó, álomszép autómat – az én autómat! -, és legalább 2 cigit elszívtam közben.
Imádtam! Nagyon jó kis autó volt, szép és kényelmes. Hátul is imádtam ülni, a csomagtartó mérete meg fenomenális. Sajnos a R19-ből való 1.4-es Energy motort visszafojtották 75 pacira, ezért nem volt egy nagy gyorsulógép, de pl. síelni menet, 3 fővel, megpakolva haverom 2.6-os Omegája nem tudott nagyon elszakadni tőlem...
Szívem szakadt meg, mikor el kellett adnom, 5,5 éves korában. De építkezés volt, kellett a pénz a befejezéshez. Vevö nagyon hamar jött, látott, nem alkudott, hanem vitte…
Manapság, hogy millió alatt van már az ára – hiszen június 6-án lesz 10 éve, hogy megvettem! -, nézegettem a netet, hátha eladó. Szívem szerint visszavásárolnám. Egyet láttam, ami talán ö lehet, de nem biztos. Hiányzik…
Hibalista
- - egy éves garancia előtt kirohadt kipufogódob - gariban cserélve 13.339 km-nél
- - gyors fékbetét és féktárcsa csere - anyaghiba miatt sávosan kopott a féktárcsa, így azt is cserélni kellett - 33.080 km (autóalkatrészes lévén ingyen alkatrész, 4.000 Ft szerelési díj)
- - katalizátor csere - M*L-nál tankolt mocskos benzin miatt, RH felét állta - 67.845 Ft volt 46.880 km-nél
- - akksi csere 9.000 Ft-ért, 55.710 km-nél
- - fékbetét csere 58.125 km-nél
- - kipufogó szétesett - 20.000 Ft, 69.000 km-nél
Ide hordtam szervizbe
Baumgarner Váci út
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 75028 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Opel Kadett E 1.3 | Következő autója? | Renault Mégane Classic 1.4i 16V Alizé Plus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
