A kis formás szeretetre vágyó
Szöveges ítélet
Az autó 320e. ft-ért lett vásárolva, durván lelakott állapotban. ( A tükörborítások hiányoztak, a tankajtó letörve, a kárpit iszonyat bagószagú és több helyen is szakadt a varrásoknál, az autóból minden ki volt szedve amit csak kilehetett szerelni, a gumik F1-es stílusúak voltak, csutkára koptatva, mintázat nélkül, és ezenfelül defektesek is jobb oldalon, minden nap legalább 1bar-t utána kellett nyomni, a fényezés már megkapta a magáét, horpadások és javítások is voltak rajta rendesen, a szélvédő repedt volt és a motorháztető végigkarcolva)
Mindezeket összevetve első autónak tökéletesen megfelelt, ugyanis 18. születésnapomra kaptam édesapámtól. Azért, hogy ne az ő Megane-ját tegyem taccsra. :)
Volt öröm, boldogság, az autó maga szép, a Rönó első áramvonalasabb autója, családias még is picit morcos elölről. Belülről tágas, kényelmes, elektromos ablakok, komfortos, semmi fölösleges dolog, a csomagtartó óriási, 500l, a tank pedig gigászi (60l) és szépen vezetve jó a fogyasztása. Egy 800km-ert elment városban.
Aztán kezdődtek a gondok, amiket a hibalistában is felsoroltam, szépen adagolva, nagyjából mindig úgy, hogy ha egy kisebb összeget sikerült félretennem, akkor elromlott az autó és költhettem is rá. Murphy törvénye, félreraktam 50, 60e. ft-ot és hajszálpontosan akkor romlott el az autó, így el is vitte mindet.
Igazából úgy tartom, hogy nem volt foglalkozva az autóval és szét lett hajtva, ez eredményezte a sok-sok méteres hibalistát. :) Különben pedig jóban voltam vele és megszerettette velem a Rönókat ez az autó, annak ellenére, hogy nemcsak vezetni, hanem szerelni is megtanultam rajta. Az elválás oka az elfáradtságán kívül, az az 1.4-es motor, a 107 NM-t kevesellem.
Összegezve ha megkímélt állapotban van, mai napig a család jó barátja lehet, ha pedig ilyen lelakott, akkor inkább vásárlásra, munkábajárásra, vagy csak a városban császkálásra tökéletes. :)
Hibalista
- - Vízpumpa - - Szervó szimering - - A generátor ékszíj csere után is max 2 hónap és hideg indításnál csúszik kegyetlenül fülsiketítő, pláne jó, hogyha az ember reggel halkan szeretne kiállni az udvarról, garantált, hogy felkel mindenki. - - Ablakmosószivattyú - - Hűtő csöpög valahol - - Bajuszkapcsolók - - Index néha halványan világít, és ilyenkor indexelni se tudok, valószínű kontakthiba valahol. - - Motortartóbakok - - Féltengelycsillagok - - Jobb féltengelygömbcsukló - - Tankajtó (müanyag, télen a nagy hidegben befagyott és letörött) - - Olajszivárgás - - Klíma - - Lengéscsillapítók szivárognak - - Kerékcsapágyak (először elöl, utána most már hátul is) - - A futómű pedig egyenetlen úton zavaróan kopog, szerintem a stabilizátor rúd és a kormányösszekötő is a végét járja.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelte, de durván lehúzott mindig, így hát átlett víve egy másik szerelőhöz, aki megcsinálta a dolgát viszonylag rendesen de irreálisan sokat kért el és folyton reklamált, hogy miért nem a bontóba viszem már ezt a szart, miért hozzá szerelni ?! Hát mert ezért kapja a pénzét, milyen kérdés ez ?!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Miután nagyjából már értettem a géphez inkább szereltem saját magam, a kétkezi munkámban jobban bízok mint bármelyik szerelőében.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Valószínűleg egy régi RSi Clio |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
