Renault Mégane 1.4 16V - 2001 - Fekete párduc
Szöveges ítélet
Vásárlásakor az alábbi – már általam vezetett és ismert - autók jöttek számításba:
Opel Astra II, Renault Mégane I és VW Golf IV
Ár-érték viszonylatban a Renault nyert, mivel a hasonló állapotú és az azonos vagy kisebb felszereltségű Opelek és a Golfok 15-25%-al drágábban voltak kaphatóak!
Véleményem szerint a Mégane 1996-tól 1999-ig gyártott típusának műszaki tulajdonságai és utasterének kidolgozottsága inkább a Renault 19 felé húz - pl. silány, kopogós anyagok az utastérben, viszont ezeket a hibákat és hiányosságokat ennél az 1999-es évtől gyártott ráncfelvarrott változatnál már pótolták.
A Renault 1.4 16V motorja a már említett konkurens típusokban alkalmazott motorokhoz képest erősebb, sokkal "robbanékonyabb" menettulajdonságokat ad az autónak.
A gyári 175-ös 14"-os gumik szerintem alultervezettek, így én 185-ösre cseréltem a nyári abroncsokat.
Futóműve kicsit billegős, kategoriatársaihoz viszonyítva komfortosabb, de ennek ellenére úttartása jó. Az Astráé és Golfé keményebb, sportosabb, ami gyorsabb kanyarvételnél ill. esetlegesen vészhelyzetkor előforduló hirtelen kormánymozdulatra történő reagáláskor előnyösebb.
A váltókar viccesen imbolyog gázadáskor és gázelvételkor - típussajátosság, de az áttételek jól megtervezettek, a fokozatok pontosan és viszonylag gyorsan kapcsolhatóak.
Sajnos a kormány hosszirányban nem állítható, emiatt eleinte az átlagnál több időt töltöttem el az üléspozícióm bellításával (magasságom 180cm). Az első ülések oldaltartása lehetne jobb is, viszont az anyagválasztás jó, télen kevésbé tűnik hidegnek az ülés. A beszállás könnyebb, mint a Golf-ba vagy az Opelbe, előbbinél alacsonyabb az ülésmagasság, utóbbinál szűkebb a tér az ülés körül. Hátul rendkívül kényelmesek az ülései, bár a hátsó kartámasz és a fogantyú nem használható könyöklésre. Csak megjegyezném, hohy a Megane II -nél szerintem katasztrofálisra sikerült a hátsó ülés kialakítása.
A csomagtartója sem a legkisebb a kategóriájában, a hidegben viszont nyikoroghatnak a gumiütközői.
A rádiós magnó és a gyárilag vele járó 6 hangszóró kívánnivalót hagy maga után.
A műszerek és kezelőszervek jól áttekinthetőek, viszont nincs túl sok pakolóhely. Kialakíthattak volna legalább valami box-ot a kéziféknél, ha már a könyöktámasz utólagos beszerelése nem célszerű az övcsat kezelése szempontjából, a német társainál ilyen tekintetben nincs gond. Ha pl. ülésmelegítőt vagy töltőt szeretnénk róla használni, jobb ha kivesszük a hamutartót, így könnyebb az eszközök csatlakoztatása a szivargyújtóba. A középső konzolon lévő kezelőszervek körülötti műanyag – biztonságtechnikai okok miatt – puha, de rendkívül sérülékeny.
Az ablakokon jól kilátni a viszonylag alacsonyan induló és nagy üvegfelületek miatt.
A 4 légzsák jelenléte megnyugtató, ha jól tudom, annak idején kategóriájának legbiztonságosabb autója volt.
A manuális légkondíciónáló büdös szagokat áraszthat magából bekapcsolás után 2-3 percig, ha előzőleg az autó leállításakor közvetlenül lett kikapcsolva. Ha viszont megállás előtt kb. 5 perccel már kikapcsolom, akkor kiszellőzik, és semmi gond nem lesz vele legközelebb. Valószínűleg konstrukciós hiba, így figyelni kell rá.
A szellőztetőrendszer szellőzőrostjainak anyagválasztása nem a legjobb, ugyanis azok meleg levegő fuvatásakor felmelegedvén állítgatásukkor nyikorognak. A szélvédő hajlamos a bepárásodásra. A meleg levegő viszont hideg motorral indítva is hamar megérkezik az utastérbe.
Nagy kényelmet biztosít a kormányról vezérelhető audiórendszer és az indexkapcsolóra épített világításkapcsoló is, a VW és Opel mindenképp tanulhat a Renaulttól kényelmi berendezések szempontjából.
Elektromos hibákkal nem találkoztam.
Fogyasztása hétköznapi használatnál 7,5/100km.
Hosszú távon autópályán klímával 6,5-7 L/100km.
Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Hibalista
- - 4db gyújtótrafó csere (tipushiba) még garanciában cserélték - - - Hideg motornál +5C fok alatt közvetlen indítás után kb. 2 percig gázelvételnél berángat egy picit a motor, a softwarefrissítés sem segített. - - - Ha a klímát az autó leállítása előtt 2-3 percel nem állítjuk le, akkor a következő bekapcsoláskor pár percig büdös. Valószínűleg kostrukciós hibából adódik, hogy a klíma előző használatából visszamaradó pára bentposhad valahol a "rendszerben". - - - Az akkumlátor lemerülése előtt 1 héttel elkezdtek sorba kimenni az izzók (refi, tompított, ködfény stb.) - nem tudom, hogy ez más márkáknál is így van-e - - - Klímakompresszor - - - Az utastérben 3db pici műanyag csavartakaró kupakból 2-őt visszaragasztottam, a maradéknak nem találtam a helyét...
Ide hordtam szervizbe
Renault Molnár & Molnár Kft.Rugalmas, ügyfélbarát cég, munkájukkal sem volt gond, de más hasonló cégekhez képest az alkatrészeket viszonylag magas áron adták.A klímakompresszort felújítottra cserélték - fél év garanciával, de 2 hónap után (szerencsére) tönkrement, így garanciában teljesen újra cserélték - plussz költségek nélkül. Utána semmi gond nem volt vele.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf II | Következő autója? | Mégane III vagy Octavia |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
