A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane 1,4 16V Alizée - Berline 5ajtós 

Az ítélet értékelése
3,7(6 db)

Renault Mégane 1.4 16V - 2001 - Fekete párduc

Szöveges ítélet

Vásárlásakor az alábbi – már általam vezetett és ismert - autók jöttek számításba:
Opel Astra II, Renault Mégane I és VW Golf IV

Ár-érték viszonylatban a Renault nyert, mivel a hasonló állapotú és az azonos vagy kisebb felszereltségű Opelek és a Golfok 15-25%-al drágábban voltak kaphatóak!

Véleményem szerint a Mégane 1996-tól 1999-ig gyártott típusának műszaki tulajdonságai és utasterének kidolgozottsága inkább a Renault 19 felé húz - pl. silány, kopogós anyagok az utastérben, viszont ezeket a hibákat és hiányosságokat ennél az 1999-es évtől gyártott ráncfelvarrott változatnál már pótolták.

A Renault 1.4 16V motorja a már említett konkurens típusokban alkalmazott motorokhoz képest erősebb, sokkal "robbanékonyabb" menettulajdonságokat ad az autónak.

A gyári 175-ös 14"-os gumik szerintem alultervezettek, így én 185-ösre cseréltem a nyári abroncsokat.

Futóműve kicsit billegős, kategoriatársaihoz viszonyítva komfortosabb, de ennek ellenére úttartása jó. Az Astráé és Golfé keményebb, sportosabb, ami gyorsabb kanyarvételnél ill. esetlegesen vészhelyzetkor előforduló hirtelen kormánymozdulatra történő reagáláskor előnyösebb.

A váltókar viccesen imbolyog gázadáskor és gázelvételkor - típussajátosság, de az áttételek jól megtervezettek, a fokozatok pontosan és viszonylag gyorsan kapcsolhatóak.

Sajnos a kormány hosszirányban nem állítható, emiatt eleinte az átlagnál több időt töltöttem el az üléspozícióm bellításával (magasságom 180cm). Az első ülések oldaltartása lehetne jobb is, viszont az anyagválasztás jó, télen kevésbé tűnik hidegnek az ülés. A beszállás könnyebb, mint a Golf-ba vagy az Opelbe, előbbinél alacsonyabb az ülésmagasság, utóbbinál szűkebb a tér az ülés körül. Hátul rendkívül kényelmesek az ülései, bár a hátsó kartámasz és a fogantyú nem használható könyöklésre. Csak megjegyezném, hohy a Megane II -nél szerintem katasztrofálisra sikerült a hátsó ülés kialakítása.

A csomagtartója sem a legkisebb a kategóriájában, a hidegben viszont nyikoroghatnak a gumiütközői.

A rádiós magnó és a gyárilag vele járó 6 hangszóró kívánnivalót hagy maga után.

A műszerek és kezelőszervek jól áttekinthetőek, viszont nincs túl sok pakolóhely. Kialakíthattak volna legalább valami box-ot a kéziféknél, ha már a könyöktámasz utólagos beszerelése nem célszerű az övcsat kezelése szempontjából, a német társainál ilyen tekintetben nincs gond. Ha pl. ülésmelegítőt vagy töltőt szeretnénk róla használni, jobb ha kivesszük a hamutartót, így könnyebb az eszközök csatlakoztatása a szivargyújtóba. A középső konzolon lévő kezelőszervek körülötti műanyag – biztonságtechnikai okok miatt – puha, de rendkívül sérülékeny.

Az ablakokon jól kilátni a viszonylag alacsonyan induló és nagy üvegfelületek miatt.

A 4 légzsák jelenléte megnyugtató, ha jól tudom, annak idején kategóriájának legbiztonságosabb autója volt.

A manuális légkondíciónáló büdös szagokat áraszthat magából bekapcsolás után 2-3 percig, ha előzőleg az autó leállításakor közvetlenül lett kikapcsolva. Ha viszont megállás előtt kb. 5 perccel már kikapcsolom, akkor kiszellőzik, és semmi gond nem lesz vele legközelebb. Valószínűleg konstrukciós hiba, így figyelni kell rá.

A szellőztetőrendszer szellőzőrostjainak anyagválasztása nem a legjobb, ugyanis azok meleg levegő fuvatásakor felmelegedvén állítgatásukkor nyikorognak. A szélvédő hajlamos a bepárásodásra. A meleg levegő viszont hideg motorral indítva is hamar megérkezik az utastérbe.

Nagy kényelmet biztosít a kormányról vezérelhető audiórendszer és az indexkapcsolóra épített világításkapcsoló is, a VW és Opel mindenképp tanulhat a Renaulttól kényelmi berendezések szempontjából.

Elektromos hibákkal nem találkoztam.

Fogyasztása hétköznapi használatnál 7,5/100km.
Hosszú távon autópályán klímával 6,5-7 L/100km.

Csak ajánlani tudom mindenkinek.

Hibalista

- - 4db gyújtótrafó csere (tipushiba) még garanciában cserélték - - - Hideg motornál +5C fok alatt közvetlen indítás után kb. 2 percig gázelvételnél berángat egy picit a motor, a softwarefrissítés sem segített. - - - Ha a klímát az autó leállítása előtt 2-3 percel nem állítjuk le, akkor a következő bekapcsoláskor pár percig büdös. Valószínűleg kostrukciós hibából adódik, hogy a klíma előző használatából visszamaradó pára bentposhad valahol a "rendszerben". - - - Az akkumlátor lemerülése előtt 1 héttel elkezdtek sorba kimenni az izzók (refi, tompított, ködfény stb.) - nem tudom, hogy ez más márkáknál is így van-e - - - Klímakompresszor - - - Az utastérben 3db pici műanyag csavartakaró kupakból 2-őt visszaragasztottam, a maradéknak nem találtam a helyét...

Ide hordtam szervizbe

Renault Molnár & Molnár Kft.Rugalmas, ügyfélbarát cég, munkájukkal sem volt gond, de más hasonló cégekhez képest az alkatrészeket viszonylag magas áron adták.A klímakompresszort felújítottra cserélték - fél év garanciával, de 2 hónap után (szerencsére) tönkrement, így garanciában teljesen újra cserélték - plussz költségek nélkül. Utána semmi gond nem volt vele.

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 29000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf II Következő autója? Mégane III vagy Octavia
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A metilkék metál Megane és a Fiú története

Mégane 1.6 16v Coupe - 1999
1999.11.30 3100   -

"A megbízható öreg lajhár"

Mégane 1,4 ECO 70 PS - 1996
1999.11.30 129500   -

(?) Utat mutat (?)

Mégane 1.6i 16v Monaco - 2002
1999.11.30 25000   -

(Családi)limuzin

Mégane 1.4 16 V - 2003
1999.11.30 60000   1,0

1.6-os 110 lóer?s, Metál Manci

Mégane 1.6 16V - 2002
1999.11.30 41000   -

1.6-oshoz képest...igen jó

Mégane 1.6 16v Classic Expression - 200
1999.11.30 60000   -

310000 km és még mindig nem, nem akar megdögleni!

Mégane 1.6 RT Business - 1998
1999.11.30 130000   3,0

4 év = 4 kerék 4 felé

Mégane Megane Alize Break 1,4 16V - 2001
1999.11.30 83000   1,8

A 75 lovas csigazabáló hétvégi városi gyilkos

Mégane 1,4 RN Berline - 1999
1999.11.30 30000   3,0

A Renault-nál miért nincsenek mérnökök?

Mégane 16 RXE Classic - 1999
1999.11.30 17000   2,3

A család kedvence

Mégane 1.4 ALISE - 2003
1999.11.30 13000   -

A családi mindenes

Mégane 1.4 16v (95LE) Alizé - 2002
1999.11.30 18000   -

A csodálatos francia hölgy

Mégane 1.6 Classic Monaco - 2002
1999.11.30 70000   -

A dilemma

Mégane 1.4 16 V - 2003
2008.02.01 112000   -

A fehér sell?

Mégane 1,9 TDI - 1998
1999.11.30 168000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 23

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)