A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane 1.4 16v RN Cool 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A francia is lehet megbízható

Szöveges ítélet

Nálam többnyire nem azért cserélődik le az autó, mert elhasználtam, vagy, mert rossz lenne, hanem, mert megunom, újra/változatosságra vágyom, stb. Így volt ez 2010-ben is. Kezdtem unni, az akkor ugyan már 17 éves, de teljesen rendben működő Xantiámat és elkezdtem nézegetni a kínálatot. Persze részben az is motivált, hogy ha még úgy akarom eladni a Citroent, hogy pénzt is kapok érte, nem csak egy marék lepkét/kavicsot/söröskupakot (ide tetszés szerint bármi jelentéktelen és értéktelen dolog behelyettesíthető), akkor lépni kellett.

Közepesen hosszas keresgélés, és pár igen gyanús kinézetű és állapotú mindenféle márkájú autó megnézése után találtam rá a HAHU-n erre a példányra. Igazából sokat számított a végső döntésben, hogy édesapám akkor már a második Megane II-ét használta és volt egy évek óta "bejáratott", megbízható szerelő, aki nem mellesleg Renault szalonba vezető szerelő, így van "néhány" év tapasztalata a márkával. Vagyis már eleve volt kire bízni és az ő tanácsára választottam az 1.4-es változatot az 1.6-al szemben. A kisebbel sokkal kevesebb a probléma és motorikusan valóban nem kellett hozzá nyúlni, amíg nálam volt.

Persze közel sem volt tökéletes a megvételkor. Látszott rajta, hogy "birtokra járós" autó volt az előző tulajnál, karcok itt-ott, foltok az üléseken, rossz/kopott téli gumik, azok sem a megfelelő méretűek. Viszont nem volt drága és benne volt az árban két új féktárcsa, betétekkel, friss műszaki és biztosítás. Emellett jól felszerelt változat volt, 4 légzsák, klíma, központi zár, 2 elektromos ablak, vonóhorog, stb. Akkor volt 400ezer Ft, amikor ezekből még bőven 6-800ezerért mentek a szép és próba után is megkímélt példányok.

Az ára miatt nem számítottam csodára és arra sem, hogy nem lesz semmi baja a jövőben, viszont a próba során szépen és egyenletesen járt a motorja, dinamikusan húzott, rendben voltak a fékek, fűtött, világított, indexelt, minden működött rajta, így elhoztam.

Az első időszakban megtörtént az ilyenkor kötelező szerviz, vezérlést cseréltünk minden sallanggal együtt, új folyadékok és szűrők, a virágágyásnak még jó gumik helyett, kapott egy rendes szettet, amivel már nyugodtan mertem közlekedni.

Igazából minden hibájával együtt szerettem és a mai napig azt mondom, hogy akár francia egy autó, akár más, ha megkapja a megfelelő törődést, akkor nem lesz vele gond és ugyanígy, mivel gépekről beszélünk, amelyiket elhanyagolják az el is fog romlani. Én rendben tartottam ezt a sokak szerint "francia fost" és ezt meg is hálálta. Soha nem hagyott az út szélén, még Horvátországból is hazahozott négyünket 1 heti cuccal, autópályán, klímázva, úgy hogy mint utólag kiderült, akkor már döglődött a benzinpumpa és a gyári értékeknek csak mintegy harmadát volt képes produkálni.

Egyébként a külső méreteihez képest nagy autó, főleg a csomagtartó, az enyém Classic, vagyis szedán változat volt (510 liter). Mindig belefért minden, amit el akartunk vinni, és mivel még egyetemista voltam, amikor hozzám került, így többnyire 4-5-en utaztunk vele cuccokkal, igaz 3 embert már csak rövid távon érdemes beültetni hátra, azért nem egy busz.

A dinamikájára nem volt panaszom, persze ha az ember nem várja, hogy hiperűrsikló legyen. Tisztában kell lenni a korlátokkal. A kis 1.4-es 95 lóereje a viszonylag könnyű karosszériával párosítva kellemes autózást tett lehetővé. Persze soha nem néztem fenyegetően a piros lámpánál a mellettem álló nagy teljesítményű autók/motorok tulajdonosára, hogy "gyere gyorsuljunk", hiszen nem arra van kitalálva, de a forgalom ritmusát könnyedén fel lehet vele venni. Ugyanez igaz a közúti közlekedésre is, még több személlyel is, viszont az autópálya már nem annyira az ő terepe. Tartható a 130-140-es tempó, de ott már érződik, hogy azt már annyira nem szereti. Sokat forog a motor a rövid váltó miatt és éppen ezért akkor már hangos is.

A fogyasztása lábtól és vérmérséklettől függ. Én, mint átlag júzer 6-6,5 literrel jártam vele vegyesben. Volt 2-3 alkalommal 5,8-5,9 is, de ahhoz nagyon óvatosan kellett használni és főleg hosszú távon. Ennek a fordítottja igaz az autópályára, ott inkább 6,8-7 liter volt. Amin viszont én is meglepődtem, hogy a klíma használat nem volt feltűnő fogyasztás szempontjából, pedig a teljesítményt érezhetően visszafogta.

Mindent összevetve én szerettem, szerintem egyáltalán nem rossz autó, főleg a facelift utáni változat. Szép volt jó volt, de tovább kellett lépni.

Hibalista

- Több olyan probléma volt, amit az előző tulaj hanyagsága miatt vagy azért kellett orvosolni, mert még gyári volt és a csere/javítás után már nem volt vele több gond. - Hogy néhányat említsek (a sorrend nem tükrözi a szervizek időrendiségét): - -alapjárat ingadozás többször előjött, ezen mindig segített, ha a szabályzót egy kis féktisztítóval megpucoltuk - -felső holtponti jeladó - -AC pumpa csere 163.000km-nél, még a gyári volt benne - -hátsó ajtó zárak szétestek, ezeket többször kellett javítani, kb 1000Ft-os költség, ez sajnos típushiba, ezért az ismétlődés - -2013. decemberben a még szintén gyári gyújtótrafók közül 1 megadta magát, ekkor volt kb 175.000km az autóban - -egy időben beázott a jobb első lábtér, na nem állt benne a víz, de nedves volt a kárpit, a tűzfalnál engedett el valami ragasztás, ezt nem tudom pontosan - -klíma behúzó mágneskapcsoló - -bal hátsó fékmunkahenger - Így elsőre ennyi jutott eszembe, de nagyjából ennyi is volt a 3,5 év alatt a fájdalmasabb szervizek sora.

Ide hordtam szervizbe

A helyi Renault szalon vezető szerelője tartotta karban az autót maszekban. Amihez nem kellett különleges, első sorban elektronikai műszer (ezért "csak" 9 pont), azt gond nélkül megcsinálta. Mindig mindenre volt SZAKSZERŰ megoldás és a legtöbb esetben gyári alkatrészeket, ide értve az olajat, szűrőket, stb is épített be, persze kedvezményes áron.Kösz mindent Lázi :)

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Renault BudakalászÖreg autót nem hordunk márkaszervizbe, én is csak kényszerből tettem így. Azon nem lepődtem meg, hogy drága, hiszen ez köztudott, de, hogy a minden földi jóval, értsd ez alatt a legmodernebb diagnosztikai és egyéb berendezéseket, felszerelt műhelyben csak második nekifutásra, kb másfél hét alatt jöttek rá, hogy azért fulladozik a motor, mert megadta magát a GYÁRI benzinpumpa, azért az kicsit erős szerintem. Egyébként színvonalas munkát végeztek és nem néztek le attól, hogy nem egy sokmilliós autót bíztam rájuk.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 131000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Citroen Xantia 1.6i Következő autója? Ford Focus mk1 1.8i Ghia
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)