Málhás szamár
Szöveges ítélet
Tavalyelőtt novemberben vett a cégünk használtan egy Mastert, mert szükség lett egy jól pakolható autóra (Long3 high2) viszonylag kedvező áron.
Nos járjuk körbe az autót:
Külalak: Ez már a vigyorgós elejű master. Összességében nincs szégyenkezni valója a konkurens áruszállítókhoz képest nem néz ki rosszul az autó. A díszléceket leszámítva semmi hivalkodó rajta, hisz ez nem a csajozós autó kategória. Minden oldalról markáns megjelenésű. Az első lámpák hitvány minőségük miatt erősen mattulnak. Nekem a hátulja kimondottan tetszik, annak ellenére, hogy a két elődhöz képest szinte semmit sem változott. Az asszimetrikus hátsóablak messziről felismerhetővé teszi a típust. Az osztott elektromosan állítható fűthető, nagy méretű visszapillantó tükrökkel maximálisan meg vagyok elégedve. Mindent lehet benne látni amit látni kell, és hátrafelé könnyen manőverezhetővé teszi az autót. A külsőt nem ragozom tovább mert ez amúgy is egy szubjektív dolog.
Beszállva az autóba első pillanatban nem tölti el rossz érzés a pilótát. Belehuppanva a vezető ülésbe azért már néhány dolog negatívumként jut eszébe a delikvensnek. Hatalmas kormány meredezik ki a lába közül, akkora mint egy 256-os Ikaruszé. Nem gondolnám, hogy szükség van ilyen hatalmas kormányra egy ekkora autóban. A feketeleves akkor jön amikor a gyújtáskulcsot próbájuk belepasszítani az önindító kapcsolóba. Mélyen a kormányoszlop eldugott sarkában van a keresett "luk" Én a cégnél több autóval is járok, igy van, hogy egy hétig se ülök a mastin, de még több mint egy év után sem megy vakon a kulcs beledugása a kapcsolóba. Mélyen a kormány mögé kell hajulni a sikerhez. Na nézzünk szét bent. Gyakorlatilag minden a helyén van a kormány alóli bajuszkapcsolóval működtethető rádió maga az áldás. A többi bajuszkapcsoló is kézre esik. Az ablaktörlés nagyon könnyen egyszer hátrahúzott kapcsolónál egy törlés jó ötlet és szintén jó, hogy az ablakmosó folyadék a lapátból folyik és nem egy össze-vissza spriccelő szökőkútból. A csiptetős irattartó szenzációs találmány, melegen ajánlanám a konkurensek autóiba is. Határozottan nem a dohányosok autója. A mini méretű hamutál ráadásul az irattartó felett helyezkedik el közvetlen, ez sötétben történő vezetésnél azt eredményezi, hogy szépen megborsozzuk a tárolóban lévő iratokat. Általában 3-an megyünk (kell ezt a dögöt kipakolni is) mind a 3-an dohányzunk, 10 csikk után fullon van a hamutál. Hamutál világítás itt sincs mint általában semelyik autónál, mint ahogy kesztyűtartó világítás sem. (filléres dolog lenne)Ilyenkor gondolok vissza áhítattal a zsigulikra.
Az ajtókban lévő tárolók, megfelelő méretűek, a két oldalt is található italtartót viszont csak viccnek nevezném. El kell fordigatni hozzá a flakont ha ki vagy be akarjuk helyezni. A belső világítás megfelelő, a bentről irányítható elektromos zár pompás ötlet volt. A kormány lapján kifogástalanul kitölthetők a menetokmányok, viszont cserébe a kürt kapcsolója az irányjelző bajuszán kapott helyet mint a warthburgnál. Ha hirtelen kell dudálni az bajos lesz, mert mindenki a kormány közepét nyomja reflexből. Az autót pippelni szerető kollegák bajba lesznek a műszerfal felső lapjával, mert érdes felülete miatt nehezen takarítható. Ja ráadásul ha onnan lecsúszik valami a szélvédőig annak jobb ha búcsút intünk. A váltó (ha a bowden megfelelően karban van tartva)jól kapcsolható és jó kézre eső.
Kényelem szempontjából nekem megfelelő az autó, bár én a 170 cm-el kevés autóban érzem magam nyomorultul. a 190 cm-is kollégám mondjuk szeretné, ha jobban dönthető lenne az ülés, de az egyenes válaszfal miatt ez nem lehetséges. Ha a fülke 10 cm-vel szélesebb lehetne a másik két utas is kényelmesebben érezhetné magát bent. Az utasok ülései fixek, alatta tágas hely kínálkozik a kötelező tartozékok elhelyezésére. Viszont téli időben kabátokat eltenni valahová a fülkében már komolyabb logikai feladatot jelent. Na nézzünk be a raktérbe.
Ha hátulról közelítünk befelé jó benyomást tesznek a könnyen nyitható és pontosan illeszkedő hátsó ajtók. A nagy méretű oldalsó tolóajtót viszont a hátam közepére sem kívánom. Egyszerűen rossz konstrukció. Nehezen nyitható csukható, a leg körültekintőbb beállítás ellenére sem illeszkedik megfelelően. Görgőket is kellett benne cserélni. Ha megpakoljuk az autót úgy rendesen, kinyomnva az ajtót oldalra, hogy egy cm-ert is kintebb lóg a kasznin, ilyenkor ha esik az eső, akkor a raktérbe is kerül a vízből. A belsőtér világítás (ha épp működik) jól világítja a rakteret. A több funkciós kapcsolót viszont gyufaszállal ki kell támasztani mert elrázkódik és menet közben discózik. Az oldalajtó kapcsolóját, jó ha alapból ki is szereljük az autóból, mert a kinyomott ajtó miatt a rázkódástól villogtatja a lámpákat. a központi zár érintkezője ugyanezen okból nem érintkezik, így ha rakottan akarjuk zárni az ajtókat a tolóajtót térdel nyomni kell a zárás pillanatában. Maga a raktér megfelelő, a válaszfal egyenessége miatt nincs holttér rakodásnál. A válaszfal összeillesztésnél viszont gyárilag kimarad egy cm rés jobb és baloldalt. A középütt feljövő kipufogógáz, bejut a raktérbe és átjön a fülkébe piros lámpánál. ( én már leszigeteltem)
Futómű: JÓ! A másfél tonna terheléshez megfelelő a futómű kialakítás. Nem billeg, nem szitál, nem pattog. A szerelők szempontjából más a helyzet. Holmi kis műhelyek nem is szívesen vállalják a futóműalkatrész cseréket. A két axiálcsukló cseréhez le kellet flexelni a kormányösszekötőket is, a talpas gömbfej cseréhez a lengőkar tengelyeket szét kellet vágni, a szillentek is bánták. Gyakorlatilag olyan szinten összerohadnak az alkatrészek néhány év alatt, hogy komoly kihívást jelent nekik.(típushiba)
Indítsuk be: A motor. a 120 le-s motor üres állapotban könnyen mozgatja ezt a két tonnás jószágot. Megpakolva viszont elég lomha a lelkem. A 6 gangos váltó alacsony fordulatszámon tartja a járművünket, viszont állandó a lassításkori visszaváltogatás. A váltókiosztás miatt, ha lendületes tempót veszünk, még üresen is nagy a visszakapcsolási kényszer. Cserébe csendes a fülke. Igaz maga a motor sem hangos, nagyon finoman ketyeg a dci 120.
Gyakorlatilag nincs baj ezzel a motorral, megpakolva is feltornázzuk magunkat az autópályán 130-utazóra.
Összegezve ez egy jó autó, teszi a dolgát mint egy jó rabszolga. A fent leírt kritikák lényegében csak bosszantó apróságok, amin civilizált emberi lényként könnyen át lehet lépni. Akinek méretileg ekkora autóra van szüksége annak bátran merem ajánlani a (2006-2009) Renault Master dci 120-at.
Hibalista
- alsó talpas gömbfej jobb, bal, axiálcsukló jobb bal, hátsó leng. csill. féklámpa kapcsoló, hátsótérvilágítás kapcsoló, oldalajtó tológörgő, mattuló elsőlámpák(polírozva), keréktárcsák állandó rozsdásodása, váltóbowden olajozás, bal hátsó ajtó alja átrozsdál, jobb fűthető tükör szálszakadás(csere)középkonzol világitás cseréje, klímatöltés.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | hiace, boxer | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
