szürke bestia
Szöveges ítélet
Korábban sosem volt még francia autóm. A rossz hírük elriasztott, de az új Renault-okról ódákat zengedeztek a szaksajtóban. Céges autóként kaptam a kocsit. Szerelem volt első látásra a kocsi már a szalonban. A vásárlás előtt kipróbáltam a benzines GT-t, de az nem győzött meg. Régóta jártam dízel kocsikkal és azok után valahogy nem jött be a nyersessége. A dízel teljesen más karakter. Erős már alacsony fordulaton is, hihetetlenül csendes, semmi dízel füst (jó is ez a részecskeszűrő).
A nyári gumikkal (Bridgestone Potenza 220/45R18) nagyon jól fogja az utat, betonstabil. Lassú, éles kanyarokben azért óvatosan kell bánni vele, mert a négykerékkormányzás miatt elég egy óvatlan mozdulat és könnyen túlkormányozza az ember fia. Egyébként a futómű nagyon el van találva, nem túl kemény, mégis érezni, hogy valami komoly dolgozik ott. A korábbi kétezres dízel Mondeo után egy egy versenyló. Ha beindul a turbó szinte kilő a gép. A fékek jó partnerek a száguldáshoz. Meg is lehet vele állni :) csak hát nyikorognak, ezt már sokan írták. Égő a forgalomban araszolva ilyen hangokat hallatni, de hát ez van. Az alap hifi elég gagyi.
A szélvédő a második napon egy egészen kis kavicstól már berepedt, bár azóta tartja magát.
A fogyasztása szerintem elfogadható. Papásan vezetve 7 liter alatt eljár vele az ember. Viszont a teljesítényéhez méltóan ha nem kíméli az ember, akkor 10 litert is meg tud enni.
Soha roszabb kocsit.
Hibalista
- a fékek pár ezer kilométer után elkezdtek csikorogni
Ide hordtam szervizbe
Renault Nyitrai Pécs
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8700 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
