Olyan mint egy kupé
Szöveges ítélet
Az autómról, használat, kényelem , vezethetőség, hibalista, szerviz:
A karosszéria formája(5 ajtós nem kombi): szemből érdekes, szerintem a fényszórók kialakítása miatt, a hátsó része nagyon rendben van.
Magas felszereltség; gyakorlatilag minden: bixenon, navi, hátsó oldalsó rolók,tolató radar.... az ülés fűtése nagyon jó:a derék részt is melegíti.
Elsőként a futómű-kormánymű kialakítást említeném meg amely szerintem példás; pontos kiszámítható kormányzás és hozzá illeszkedően jól eltalált remek futómű, amely kellően feszes, nagyon jó az úttartása. Az utastérben a kormánykerék elhelyezkedése és a kormánykerék kerületi nagysága is el van találva, a magasság állíthatósága is rendben van. Az autó példásan egyensúlyban van, mivel a motor tömege nem túl nagy , ezért egyáltalán nem orr nehéz;így nem tolja kanyarban sem az orrát. Az autó nagy sebességnél is határozott úttartással rendelkezik.
A fék remek, nagyon jól fog még autópályás használatnál sem nyúlik ,kifejezetten ,,beharap" és megfelelő érezhető hatékonysággal lassítja az autót. Motor: a 110 le szerintem csak azért tűnik kevésnek,mert hiányzik az a fajta hátba rúgás érzés amely az erősebb és nyomatékosabb dízelekre jellemző amikor lepadlózzuk! Ennek ellenére mindig elégnek bizonyult, a előzés közben is 3 fokozatban amíg a fordulatszám mérő skálán el nem érjük a piros zónát érezhetően végig határozottan jól gyorsul.(ez igazából engem is meglepett...) Autópályán tempós haladásra alkalmas (ehhez szerintem nagymértékben hozzájárul a karosszéria kialakítása, és feltételezhetően nagyon jó légellenállási tényezője). A városi lámpától-lámpáig gyorsulási versenyre szerintem alkalmatlan. Egyébként az egész autó kupé jellegű,nem klasszikus 4 ajtós mind kívül, mind a belső tér kialakítását ülés-kartámasz-kormánykerék pozícionálását alapul véve.
Ami nem tettszik, és nagyon nehezen barátkozom meg vele az az autó rugózási komfortja: hát ez nagyon rossz. 17 colos nyári kerékkel a budapesti utakon autónak és használójának egy igazi kínszenvedés. A téli 16 colos magasabb gumikkal valamelyest jobb a helyzet, de javasolt a jobb utakat használni.
A belső kialakítás: az első üléspozíció nagyon jól eltalált, az üléslap megfelelően hosszú és széles is, nagyon kényelmes. Hátul nem tudom milyen, ott a gyermekem ül gyerekülésben :-)Az ülés szövete szerintem nem annyira felhasználó barát; valahogy az ember háta nyáron még klíma használata mellett is elkezd izzadni.
Még 1 dolog: az autó fűtése: ha indítás után (kb-3;-7 fok alatt)szerintem nehezen kezd el meleget fújni, továbbá jellemző az autóra hogy menet közben a vízhőfok simán nagymértékben visszahűl, ha bekapcsoljuk a fűtést.Sokan dicsérik az autó szellőztetését, hát szerintem annyira nem példás, a befúvást csak a ventilátor magasabb kapcsolási fokozataiban lehet érezni.
Hibalista: hátsó rugótörés 195000 km nél; a mostani nagy hidegekben (-15 fok) kicsit nehézkesen indul, mintha az egyik izzító gyertya kakukk lenne?, olaj folyások a cooler cső cooler- turbócső illesztési helyein, olaj a turbó körül.(állítólag mindegyik ilyen , nem kell vele foglalkozni.) Első ajtók kattanása nyitáskor. Olajcsere: 7000-10000 km enkén, mivel én 85% ban városban használom.Szerintem a 30000 km es 2 éves olajcsere ciklus felejtős.
Összességében egy remek autó,vezetési élményt is nyújtva(nem csak A-ból B-be) de szerintem elsősorban autópálya használatra tervezve, ott a fogyasztása is 5.5 liter 3 szem+klíma.Természetesen a napi városi használtra is tökéletesen alkalmas, ehhez a remek fogyasztása is hozzájárul. A városi fogyasztás nálam (kizárólag prémium dízelt tankolva) 6,5 télen 7,5 mivel én járatom kb 1,5-2 percet hidegindítás után és egy irányba átlagosan 7 - 14 km használom.
2018.01. az elmúlt 1 évben a szokásos 8500 kilóméterenkénti olajcserén kívül 4 db izzító gyertyát cseréltem (ez volt a korábban írt nehézkes hidegindítás oka, az egyik izzító tönkrement) Az autó tökéletesen működik.
Hibalista
- hátsó spirál rugó törés, motor széthullott 95000 km nél, olajfolyások
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 320 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
