A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna 1.5 dci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olyan mint egy kupé

Szöveges ítélet

Az autómról, használat, kényelem , vezethetőség, hibalista, szerviz:
A karosszéria formája(5 ajtós nem kombi): szemből érdekes, szerintem a fényszórók kialakítása miatt, a hátsó része nagyon rendben van.
Magas felszereltség; gyakorlatilag minden: bixenon, navi, hátsó oldalsó rolók,tolató radar.... az ülés fűtése nagyon jó:a derék részt is melegíti.
Elsőként a futómű-kormánymű kialakítást említeném meg amely szerintem példás; pontos kiszámítható kormányzás és hozzá illeszkedően jól eltalált remek futómű, amely kellően feszes, nagyon jó az úttartása. Az utastérben a kormánykerék elhelyezkedése és a kormánykerék kerületi nagysága is el van találva, a magasság állíthatósága is rendben van. Az autó példásan egyensúlyban van, mivel a motor tömege nem túl nagy , ezért egyáltalán nem orr nehéz;így nem tolja kanyarban sem az orrát. Az autó nagy sebességnél is határozott úttartással rendelkezik.
A fék remek, nagyon jól fog még autópályás használatnál sem nyúlik ,kifejezetten ,,beharap" és megfelelő érezhető hatékonysággal lassítja az autót. Motor: a 110 le szerintem csak azért tűnik kevésnek,mert hiányzik az a fajta hátba rúgás érzés amely az erősebb és nyomatékosabb dízelekre jellemző amikor lepadlózzuk! Ennek ellenére mindig elégnek bizonyult, a előzés közben is 3 fokozatban amíg a fordulatszám mérő skálán el nem érjük a piros zónát érezhetően végig határozottan jól gyorsul.(ez igazából engem is meglepett...) Autópályán tempós haladásra alkalmas (ehhez szerintem nagymértékben hozzájárul a karosszéria kialakítása, és feltételezhetően nagyon jó légellenállási tényezője). A városi lámpától-lámpáig gyorsulási versenyre szerintem alkalmatlan. Egyébként az egész autó kupé jellegű,nem klasszikus 4 ajtós mind kívül, mind a belső tér kialakítását ülés-kartámasz-kormánykerék pozícionálását alapul véve.
Ami nem tettszik, és nagyon nehezen barátkozom meg vele az az autó rugózási komfortja: hát ez nagyon rossz. 17 colos nyári kerékkel a budapesti utakon autónak és használójának egy igazi kínszenvedés. A téli 16 colos magasabb gumikkal valamelyest jobb a helyzet, de javasolt a jobb utakat használni.
A belső kialakítás: az első üléspozíció nagyon jól eltalált, az üléslap megfelelően hosszú és széles is, nagyon kényelmes. Hátul nem tudom milyen, ott a gyermekem ül gyerekülésben :-)Az ülés szövete szerintem nem annyira felhasználó barát; valahogy az ember háta nyáron még klíma használata mellett is elkezd izzadni.
Még 1 dolog: az autó fűtése: ha indítás után (kb-3;-7 fok alatt)szerintem nehezen kezd el meleget fújni, továbbá jellemző az autóra hogy menet közben a vízhőfok simán nagymértékben visszahűl, ha bekapcsoljuk a fűtést.Sokan dicsérik az autó szellőztetését, hát szerintem annyira nem példás, a befúvást csak a ventilátor magasabb kapcsolási fokozataiban lehet érezni.
Hibalista: hátsó rugótörés 195000 km nél; a mostani nagy hidegekben (-15 fok) kicsit nehézkesen indul, mintha az egyik izzító gyertya kakukk lenne?, olaj folyások a cooler cső cooler- turbócső illesztési helyein, olaj a turbó körül.(állítólag mindegyik ilyen , nem kell vele foglalkozni.) Első ajtók kattanása nyitáskor. Olajcsere: 7000-10000 km enkén, mivel én 85% ban városban használom.Szerintem a 30000 km es 2 éves olajcsere ciklus felejtős.
Összességében egy remek autó,vezetési élményt is nyújtva(nem csak A-ból B-be) de szerintem elsősorban autópálya használatra tervezve, ott a fogyasztása is 5.5 liter 3 szem+klíma.Természetesen a napi városi használtra is tökéletesen alkalmas, ehhez a remek fogyasztása is hozzájárul. A városi fogyasztás nálam (kizárólag prémium dízelt tankolva) 6,5 télen 7,5 mivel én járatom kb 1,5-2 percet hidegindítás után és egy irányba átlagosan 7 - 14 km használom.
2018.01. az elmúlt 1 évben a szokásos 8500 kilóméterenkénti olajcserén kívül 4 db izzító gyertyát cseréltem (ez volt a korábban írt nehézkes hidegindítás oka, az egyik izzító tönkrement) Az autó tökéletesen működik.

Hibalista

- hátsó spirál rugó törés, motor széthullott 95000 km nél, olajfolyások

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2010
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 320 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)