Nem Renault-soknak 2
Szöveges ítélet
Eddig még csak 6000km-ert mentem vele, így a megbízhatósági és a fenntartási pontszámok meg lettek előlegezve. A rugózása picit keményebb a II-es Lagunánál, viszont kanyarban lényegesen stabilabb annál.
Az autót vásárlás előtt elvittem az eladóval közösen márkaszervizbe felmérésre (ezt a lépést soha ne hagyd ki!!!!), ahol "sajnos" azt mondták, hogy a kocsi hibátlan, így nem tudtam alkudni az árából. Én ezidáig ennyi km-errel (140.000) csak japán autók motorterét láttam ilyen porszáraznak(!!), sőt a karter is teljes mértékeben olajpára mentes volt...és nem lett lemosva agyonszilikonozva. Úgy látszik jót tett a franciáknak a Nissan-házasság. Mert ügye minden házasság során van aki jól jár és van aki nem...(tessék megnézni a Nissan Qashqai-t).
Valóban jól sikeredett ez a 2 literes láncos motor, melyből a leggyengébb változatot 130Le/320Nm vettem. Az először kifejlesztett motor 175Le/360Nm, amiből végül némi "butítás" után lett 150Le/340Nm és 130Le/320Nm. A tartósság valószínűsíthetően a teljesítménnyel fordított arányban lesz, ezért választottam ezt a kivitelt és persze azért, mert nem autópályázásra akarom használni. De azért legtöbbször ezzel is megtudom előzni akit meg akarok :)))!
A lovakat etetni kell, a nyomatékot nem ez meg is látszik a kocsi fogyasztásán:
városi nyugis, de lendületes üzem mellett (Hungária Krt. oda vissza) 5,3 liter a fogyasztása. Városon kívül, országúton 90-100-as tempónál 4,1 litert mértem(!!), autópályán 140-150-es tempónál 6,5liter a fogyasztása ennek az 1600kg-os monstrumnak (a cégnél megmértük hídmérlegen és bizony ennyi!). A teszteken írt adatokat nem is értem hogyan lehet kihozni az autóból...lehet nem a tesztelő tankolja a kocsit(?), vagy nem tud/akar gazdaságosan vezetni?! :D
Bizakodó vagyok, hogy sikerült jó autót vennem az előző Lagu II-es után(Nem Renault-osoknak cím alatt jegyzem annak ítéletét) is.
Majd meglátjuk!
Update: 2013.08.18.
És megláttuk...ja mit is?
Hát valójában semmi extra nem történt a kocsival csak falja a kilométereket minden gond nélkül. Olajcserét nem 30-ezrenként, hanem 10-15ezrenként iktatok be, ezt a távot 5-6 hónap alatt teszem meg, ez idő alatt olajfogyasztás nem tapasztalható. Az első féktárcsák cseréje 170ezer km-nél vált esedékessé először(!!!!), hátul csak betétet kellett cserélni, mert a hátsó tárcsa még csak "félúton" járt kopásban.
Decemberben kellett először vizsgáztatni a kocsit, a felkészítés az autó lemosásából állt. :)))a vizsga előtt egy "próbavizsgára" is beneveztem +5000Ft-ért, mondván a fék és a lengéscsillapító állapotát nem tudom megítélni, nehogy emiatt bukjon a gép. A lengéscsillapítók 80-90%-osak voltak, a fékeknél az eltérés pedig 1-2% volt!! Ez a motor annyira nem füstölt, hogy a vizsgabiztos elkezdte keresni a részecskeszűrőt, de nem találta meg. A motor füstölése/kormolása gyakorlatilag 0, ill. a vizsgáló állomás gépe nem tudta mérni.
Az akkumulátor immár 5-ik évét tapossa, télen kétszer jelezte a fed.számítógép, hogy nem állítsam le a kocsit, mert még kéne tölteni az akksit ("Don't stop the engine Battery Charging!"), azt hittem hamarosan vége szegénynek, de szépen kihúzta a telet és még most is az van benne. Ez egy nagyon hasznos extra a kocsiban, minden kocsiba bele kéne tenni. A 165 ezres olajcserét követően hívtam egy autódiagnosztikával foglalkozó szakembert, hogy nézzen rá a kocsira minden rendben van-e a "belül" is. Engem a turbó és a befecskendezők állapota izgatott igazán, még teljes mértékben gyári értékeket mutattak: turbónyomás(terheletlen állapotban): 1,4bar, railnyomás: OK, befecskendezők-kompenzációja (3hengernél semmi, 1-nél 0,1mg, a határérték 4,5mg). Véleményem szerint a Renault-nak sikerült ismét egy jó dízelmotort terveznie ezen motor (130Le 2.0 Dci) személyében, nem véletlenül építik az Insigniába is.
Megjegyzem, hogy a kocsi alja még most is porszáraz!
Amit hiányolok (az előző Lagunában volt):
tempomat,
keréknyomás ellenőrző,
ülésfűtés,
igazi franciás rugózás.
Update 2015.06.05.
Épp ma három éve került hozzám. Három év alatt beleficcent +100.000 km... közben 10-szer cseréltettem benne az olajat, 2-szer váltóolajat, 5-ször üzemanyagszűrőt, pollen+légszűrőt. Tavaly bemérettem a klímát, még mindig +7 fokot nyom... Keresem a hibát de még nem találtam :), még a futóműhöz se kellett hozzányúlni, pedig a pesti forgalomban használom. Egyszerűen olyan, mint egy 80-as évek-beli japán szívódízel.
Kapott egy optimalizáló tuningot (Kollárchip), megmérettem a teljesítményt/nyomatékot: 165Le/ 385Nm a vége 250km/h lett....hááát nem igen van 4 hengeres autó az autópályán, ami jobban menne 150-200 között, a cimborák BMW-gyilkosnak hívják :)
Azért azokat a fejeket látni kéne, amikor 200-ig tolok egy BMW-ét, amikor lehúzódik, akkor épp elfordítja a fejet és a szeme elé rakja a kezét, mintha úgy sütne a nap, és Ő valójában nem is sietne. A tuningnak köszönhetően csökkent a fogyasztás, és javultak az emisszós adatok is, amit a vizsga papír rögzített, csak ajánlani tudom az autót mindenkinek. Várom mikor kell komolyabban hozzányúlni!!!
Hibalista
- A hátsó két szivargyújtó biztosítéka égett ki, azt kellett cserélni. Csomagtérajtó kitámasztó gázrugói: 3000Ft,-/db.
Ide hordtam szervizbe
150ezres szerviz: összes szűrő(olaj-levegő-pollen)+olaj ELF 5W40 Renault Békési, Vecsés (sajnos azóta bezártak)165ezernél: olaj (Mobil1 New Life 0W40) +üz. any. szűrő(MAN)csere,170ezer: első tárcsa+betét(allied nippon), hátsó betét(Ferodo).175ezer: váltóolaj csere, Total(Peugeot) 75W80-as kell bele, 2,8liter.Azóta is 10 ezrenként cserélve az olaj, 220.000 ezernél váltóolaj újból: Liqui Molly. Motul 5W40-es olaj kipróbálva, valóban jobb mint az átlag!A Futóműhoz még nem lett hozzányúlva!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 138000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Laguna II | Következő autója? | majd meglátjuk... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
