A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna 2.0 DCI, 130Le 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Nem Renault-soknak 2

Szöveges ítélet

Eddig még csak 6000km-ert mentem vele, így a megbízhatósági és a fenntartási pontszámok meg lettek előlegezve. A rugózása picit keményebb a II-es Lagunánál, viszont kanyarban lényegesen stabilabb annál.

Az autót vásárlás előtt elvittem az eladóval közösen márkaszervizbe felmérésre (ezt a lépést soha ne hagyd ki!!!!), ahol "sajnos" azt mondták, hogy a kocsi hibátlan, így nem tudtam alkudni az árából. Én ezidáig ennyi km-errel (140.000) csak japán autók motorterét láttam ilyen porszáraznak(!!), sőt a karter is teljes mértékeben olajpára mentes volt...és nem lett lemosva agyonszilikonozva. Úgy látszik jót tett a franciáknak a Nissan-házasság. Mert ügye minden házasság során van aki jól jár és van aki nem...(tessék megnézni a Nissan Qashqai-t).
Valóban jól sikeredett ez a 2 literes láncos motor, melyből a leggyengébb változatot 130Le/320Nm vettem. Az először kifejlesztett motor 175Le/360Nm, amiből végül némi "butítás" után lett 150Le/340Nm és 130Le/320Nm. A tartósság valószínűsíthetően a teljesítménnyel fordított arányban lesz, ezért választottam ezt a kivitelt és persze azért, mert nem autópályázásra akarom használni. De azért legtöbbször ezzel is megtudom előzni akit meg akarok :)))!
A lovakat etetni kell, a nyomatékot nem ez meg is látszik a kocsi fogyasztásán:
városi nyugis, de lendületes üzem mellett (Hungária Krt. oda vissza) 5,3 liter a fogyasztása. Városon kívül, országúton 90-100-as tempónál 4,1 litert mértem(!!), autópályán 140-150-es tempónál 6,5liter a fogyasztása ennek az 1600kg-os monstrumnak (a cégnél megmértük hídmérlegen és bizony ennyi!). A teszteken írt adatokat nem is értem hogyan lehet kihozni az autóból...lehet nem a tesztelő tankolja a kocsit(?), vagy nem tud/akar gazdaságosan vezetni?! :D

Bizakodó vagyok, hogy sikerült jó autót vennem az előző Lagu II-es után(Nem Renault-osoknak cím alatt jegyzem annak ítéletét) is.
Majd meglátjuk!

Update: 2013.08.18.
És megláttuk...ja mit is?
Hát valójában semmi extra nem történt a kocsival csak falja a kilométereket minden gond nélkül. Olajcserét nem 30-ezrenként, hanem 10-15ezrenként iktatok be, ezt a távot 5-6 hónap alatt teszem meg, ez idő alatt olajfogyasztás nem tapasztalható. Az első féktárcsák cseréje 170ezer km-nél vált esedékessé először(!!!!), hátul csak betétet kellett cserélni, mert a hátsó tárcsa még csak "félúton" járt kopásban.
Decemberben kellett először vizsgáztatni a kocsit, a felkészítés az autó lemosásából állt. :)))a vizsga előtt egy "próbavizsgára" is beneveztem +5000Ft-ért, mondván a fék és a lengéscsillapító állapotát nem tudom megítélni, nehogy emiatt bukjon a gép. A lengéscsillapítók 80-90%-osak voltak, a fékeknél az eltérés pedig 1-2% volt!! Ez a motor annyira nem füstölt, hogy a vizsgabiztos elkezdte keresni a részecskeszűrőt, de nem találta meg. A motor füstölése/kormolása gyakorlatilag 0, ill. a vizsgáló állomás gépe nem tudta mérni.
Az akkumulátor immár 5-ik évét tapossa, télen kétszer jelezte a fed.számítógép, hogy nem állítsam le a kocsit, mert még kéne tölteni az akksit ("Don't stop the engine Battery Charging!"), azt hittem hamarosan vége szegénynek, de szépen kihúzta a telet és még most is az van benne. Ez egy nagyon hasznos extra a kocsiban, minden kocsiba bele kéne tenni. A 165 ezres olajcserét követően hívtam egy autódiagnosztikával foglalkozó szakembert, hogy nézzen rá a kocsira minden rendben van-e a "belül" is. Engem a turbó és a befecskendezők állapota izgatott igazán, még teljes mértékben gyári értékeket mutattak: turbónyomás(terheletlen állapotban): 1,4bar, railnyomás: OK, befecskendezők-kompenzációja (3hengernél semmi, 1-nél 0,1mg, a határérték 4,5mg). Véleményem szerint a Renault-nak sikerült ismét egy jó dízelmotort terveznie ezen motor (130Le 2.0 Dci) személyében, nem véletlenül építik az Insigniába is.
Megjegyzem, hogy a kocsi alja még most is porszáraz!

Amit hiányolok (az előző Lagunában volt):
tempomat,
keréknyomás ellenőrző,
ülésfűtés,
igazi franciás rugózás.

Update 2015.06.05.
Épp ma három éve került hozzám. Három év alatt beleficcent +100.000 km... közben 10-szer cseréltettem benne az olajat, 2-szer váltóolajat, 5-ször üzemanyagszűrőt, pollen+légszűrőt. Tavaly bemérettem a klímát, még mindig +7 fokot nyom... Keresem a hibát de még nem találtam :), még a futóműhöz se kellett hozzányúlni, pedig a pesti forgalomban használom. Egyszerűen olyan, mint egy 80-as évek-beli japán szívódízel.

Kapott egy optimalizáló tuningot (Kollárchip), megmérettem a teljesítményt/nyomatékot: 165Le/ 385Nm a vége 250km/h lett....hááát nem igen van 4 hengeres autó az autópályán, ami jobban menne 150-200 között, a cimborák BMW-gyilkosnak hívják :)
Azért azokat a fejeket látni kéne, amikor 200-ig tolok egy BMW-ét, amikor lehúzódik, akkor épp elfordítja a fejet és a szeme elé rakja a kezét, mintha úgy sütne a nap, és Ő valójában nem is sietne. A tuningnak köszönhetően csökkent a fogyasztás, és javultak az emisszós adatok is, amit a vizsga papír rögzített, csak ajánlani tudom az autót mindenkinek. Várom mikor kell komolyabban hozzányúlni!!!




Hibalista

- A hátsó két szivargyújtó biztosítéka égett ki, azt kellett cserélni. Csomagtérajtó kitámasztó gázrugói: 3000Ft,-/db.

Ide hordtam szervizbe

150ezres szerviz: összes szűrő(olaj-levegő-pollen)+olaj ELF 5W40 Renault Békési, Vecsés (sajnos azóta bezártak)165ezernél: olaj (Mobil1 New Life 0W40) +üz. any. szűrő(MAN)csere,170ezer: első tárcsa+betét(allied nippon), hátsó betét(Ferodo).175ezer: váltóolaj csere, Total(Peugeot) 75W80-as kell bele, 2,8liter.Azóta is 10 ezrenként cserélve az olaj, 220.000 ezernél váltóolaj újból: Liqui Molly. Motul 5W40-es olaj kipróbálva, valóban jobb mint az átlag!A Futóműhoz még nem lett hozzányúlva!!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 138000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Laguna II Következő autója? majd meglátjuk...
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)