Négykerekű személyszállító eszköz
Szöveges ítélet
Két Laguna II után (2.2 dCi és 2.0 benzines) került hozzám. A 150LE-s 2.0 dCi változat, automata váltóval.
A kocsi annak ellenére tetszik, hogy amikor először megláttam, rondának tartottam. Lassan megszoktam, oldalról egész jól néz ki. A hátsó lámpa egész jól sikerült, sötétben nagyon jól mutat. A nagy tükrök szerintem nem valók az autóra, a jobb oldali ráadásul nem aszferikus (nem tudom miért kell ilyenen 10 eurót spórolni...).
A motor dinamikája nem rossz, a motorfék viszont gyenge, még manuális módban sem tudom kihasználni. Mivel szinte kizárólag városban használom, így akkor is fékeznem kell, amikor simán elég lenne a motorfék. A fogyasztása dízelhez képest igen magas, 10 liter alatt még nem jött ki (mentsége, hogy csak Budapesten, hétköznap használom).
A felfüggesztés szokásos francia, kényelmes, de rendkívül távol áll a sportosságtól, a nagy kanyarsebességtől, a biztos úttartástól.
Kényelem szempontjából nem tartom túl sokra. A bal lábamat nem tudom hová rakni (nem csak azért, mert hiányzik a kuplung), a jobb lábamat nyomja a középkonzol. A hátsó helykínálat 0, akkor ha normálisan beállítom magamnak az első ülést. A kormányt nem lehet eléggé hátrahúzni, a maximum is kevés a kényelmes tartáshoz.
Az automata váltó nem rossz, de néha késlekedve kapcsol vissza, még manuálisba átlökve sem lehet igazán lendületesen megindulni vele előzéskor (hiába a nagy nyomaték).
A csomagtartót néha nem lehet kinyitni, az első kartámaszban kicsi a hely, egy autóstáska nem fér bele, nincs normális pohártartó.
A kanyarkövető bi-xenonnal elégedett vagyok, az automata ablaktörlő viszont nem az igazi, sokszor nem találja el a megfelelő ütemet.
Az elektromos kézifék nekem nem tetszik.
Az mp3-as CD lejátszó egyes lemezek egyes szektorain mindig megugrik (más lejátszókon ugyanaz a lemez soha nem ugrik. Az erősítő és a hengszórók gyenge minőségűek (az előző két Lagunában Cabasse CD tár volt, sokkal jobban szóltak).
Nem hat meg, hogy puha műanyagok kerültek a műszerfalra, mert sokkal fontosabbnak tartanám, hogy az ülésfűtésnek igényesebb kapcsolója legyen, a tempomatot ne a kardánboxon kelljen kapcsolgatni, a rádióállomások közötti váltást egyszerűbben lehessen megoldani.
Összegezve:
Ez az autó egész jó, de sajnos nem több, mint egy középszerű kocsi. Azzal a felszereltséggel, amennyit ezért az autóért fizetni kell (8,5 milliót):
- nem okoz vezetési élményt,
- nincs benne hatalmas hely,
- nem fogyaszt keveset.
Vagyis csak egy négykerekű személyszállító eszköz, nem több.
Hibalista
- A fék csikorgott, a csomagtérajtó alkalmasint nem nyílik.
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 13500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Laguna II | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
