Megbízhatatlan Francia
Szöveges ítélet
A Laguna céges autóként került hozzám 0 km-esen. Persze mondhatja az olvasó hogy így könnyű! Valahol igazai is van az olvasónak: az autót és a szervízt nem nekünk kell fizetni, de napi 3-4 órát töltünk az autóban és évi 55-60ezer km-ert megyünk, ezért nagy tapasztalatunk van az autó használhatóságát illetően.
A kollégákkal együtt tartottunk a Renaultól, hogy mennyire lesz megbízható, a hibalista igazolta félelmeinket, nem a megbízhatóság mintaképe. A felsorólt hibákat nevezhetjük szériahibáknak is, a kollégák autóinál is ezek romlottak el többnyire.
A formaterv egész jó, kívül-belűl tetszik az autó, kényelem az első üléseken nagyon jó, hátul a lábtér szerintem kicsi egy középkategóriás autóhoz képest.
Ekkora autót 1,5 dCi motorral vétek szerelni, lomha, bár nagypapás tempóhoz pont megfelelő. Fogyasztása jó 5,8-6 l/100 km-rel jártam el vele. A motorral egyébként probléma nem volt.
Pozitívum volt, hogy a fényszórók kiégett izzóit könnyen lehet cserélni, kb 1 perces munka.
Sajnos használat során sokkal több negatív tulajdonsága volt az autónak, mint a pozitív.
A műszerfal és az ajtó borítások nyikorgása, rezgése különösebb problémát nem okozott, de napi 3-4 óra vezetés alatt elég idegesítő tud lenni. A motorhang az utastérben eléggé behalatszik én ezt a szigetelések hiányára vezettem vissza. Valamint autópályán 120 km/h óra felett az A oszlopok felül jövő folyamatos fütyülő hang is belébett a műszerfal nyikorgása és a motorzaj mellett. Azaz az utastér nem nevezhető csendesnek.
Nem tudom ki, hogyan tervezte meg a motorháztetőt és a külső visszapillnató tükröket de 100 km/h-ás sepességnél ezek is szemmel láthatóan mozogna-rezegnek.
A fedélzeti számítógép minden hülyeségért jelez, de a kiégett izzókat nem tudja jelezni, ez is milyen tervezés már?!!
A többi hibát lásd a listában!
Összefoglalva, volt már több autó is a kezem alatt, volt amelyikkel több mint 180.000 km-t tettem meg. De ennyi hiba és ilyen rossz tapasztalatokkal egyikből sem száltam ki.Magánembernek semmiképpen nem ajánlom!!
Hibalista
- 25.000 km: műbőr borítású kormány kopása-kormánykerék csere - 34.000 km: részecskeszűrő hiba - csere - 50.000 km: kesztyűtartó alatti panel leesett - műanyag fülek megadták magukat. - 110.000 km: bal oldali ajtóhatároló csere - 148.000 km: klimakompresszor csere - 158.000 km: akkumlátor meghalt-csere. - 0 km-től a műszerval és a bal kárpid rezgése, zörgése-ezt a problémát nem sikerült orvosolni - 120.000 km: az első futómű 80-120 km/h között rázott ez többszöri kérésemre sem sikerült orvosolnia a szervíznek -
Ide hordtam szervizbe
Renault-Császár Veszprém
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 165000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra H 1.6 benzin | Következő autója? | i40 Wagon 1.7 CRDi |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
