Laguna Grandtour Initiale 2.0 dci 173LE
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem ezt az autót. Idáig csak renaultjaim voltak, én személy szerint szeretem a francia autókat :-) Számomra a hasonló kaliberű autók a németek között mind puritán. (Nem az Audira BMW-re s a mercire gondolok). Kényelmi extrák között szinte minden megtalálható benne, egyedül amit hiányolok azaz ülés szellőztetés illetve a masszázs funkció :-) Tudom vegyek S mercit :-) A fogyasztása jónak mondható olyan 6-7 liter között járok vele vegyes használatban. Egy másfél tonnás autótól nem rossz teljesítmény.
Ez a Lagunának a csúcs felszereltségű autója a választható extrák közül minden benne van az Initiale felszereltségen túl is. A válság közepén sikerült megvennem alig másfél évesen szinte a fele pénzért mint a lista ára az autónak. Mondhatni ennyit röhögve megért. Amennyiben nem hagy cserben és nem lesz semmi baja motorikusan sem, szerintem elég sokáig megmarad a családban.
A kocsiban az erő elegendőnek mondható, bár kiváncsi lennék mit tud a V6-os dizel ebben a kaszniban kinnt árulják itthon viszont nem :-( Van néhány jópofa suzukis aki probálkozik, de aztán hamar belátják, hogy hol a helyük :-)
2011.08.11
Az előzőekhez képest annyi változott az autón, hogy kapott egy chiptuningot. Az autó így már elég markáns adatokkal bír. Érdekesség képen a gyári 173LE helyett jóval többet 206.9 LE teljesített, tuning után pedig 263LE-t. Részletes adatok lentebb a képen találhatók.
Tuning óta mintegy 4 hónapot mentem probléma mentesen. A fogyasztás inkább csökkent, mint nőt de nem számottevő. A gyorsulását még nem mértem le, de amikor gyári volt akkor egy Honda Civic Type R-rel tartottam a lépést.
Remélem később sem lesz semmilyen problémám az autóval és akkor tuti sokáig a családban marad :-)
Hibalista
- A nappali világításnak az aljzata meghibásodott, állítólag széria hiba. - - No lassan eltelt 10 év, így ez a lista picit bővült. - - - 2-szer kellett a zárakat elől cserélni - - 2-szer cseréltem benne stabilizációs pálcát - - olyan 205.000 ezer körül cseréltem rajta lengőkarokat, mert kopogtak a magyar utaktól és idegesített, de amúgy működőképes volt még - - Ennyi. Most olyan 218.000 ezer van benne. A motorblokk tökéletesen száraz. Turbó tökéletes kondícióban van. Én 15.000km-ként cserélbem benne az olajat, illetve szűrőket ennyi. Meghálálja. - - Én még mindig tökéletesen megvagyok vele elégedve.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 34000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 184000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane II 1.9 dci | Következő autója? | Valami terepjáró vagy SUV |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
