Gall design és egyéniség, német minőség - szeretünk, Laguna!
Szöveges ítélet
Kényelmes, kecses, extravagáns, de nem hivalkodó, nem budaivillásműmellűfeleséges sznoboknak, de nem is zsírkopaszfuxosbunkóknak való - ilyet csak az vegyen, aki szereti az európai dolgokat, de irtózik a precíz német érdektelenségtől, vagy tart a beszámíthatatlan olasz himbilimbiségtől, viszont kedveli a franciák könnyedségét, ötletességét és egyediségét. Abszolút prémium a felszereltsége, de nem német áron. Nehezen tudom elképzelni, hogy ennyi extrát ennyiért milyen autó tudna még adni. Nagyon szeretem, szeretjük (még lent áll a garázsban, de már le van foglalózva, mert kinőtte a család.)
Aki a facelift előtti szériából vásárolt, az tényleg rosszul is járhatott, olvasva az ítéleteket. Azon viszont csodálkozom, aki neppertől vásárolt, "csak 100 ezer km-rel", de szidja, mert szanaszét hullik alatta. Szerintem 10-ből 9 esetben ilyenkor a valóságban 250 ezer km és két-három óriási karambol volt az előélet. És a visszatekerést, és a roncsokból összefércelést semmilyen márka nem kedveli.
Ez a Laguna II. legutolsó évéből származik, amikor már minden hibát évekkel ezelőtt megtaláltak és kijavítottak, és amikor a Renault már átvette a Nissan minőségellenőrzési módszereit. Ebben nincs kártyahiba, max. ki kell cserélni az elemet a kártyában. Nincsenek elektronikai hibái, nem őrül meg minden elektromos ketyere, nem megy tönkre a turbó stb. A futóművén változtattak a Laguna II-es első szériájának kicsit nyúlós, nagyon kellemesen puha rugózásához képest, ez feszesebb, pontosabb, sportosabb, de nem pattog, hanem szépen siklik kátyúról kátyúra (éljen a magyar utak karbantartása) - hozzáteszem, soha semmi baja nem volt a futóműnek, ami nagy dolog itthon.
A Monaco felszereltség a Privilege-szint egy egyedi változata. Navigáció, velúr + bőr ülések, tempomat + sebességhatároló, az automata váltót én rendeltem hozzá, mérhetetlen mennyiségű egyéb extra és kényelmi trükk, össze sem tudom számolni. Ami nekem tetszett a legjobban, az oldalsó napvédő roló, a csomagtartó részben az oldalablak fűtése, és az automata kártya (hát ez egy istenkirály találmány). Ami a feleségemnek, a gigantikus tetőablak és a minőségi CD-rádió (tényleg jól szól). Ami mindkettőnknek egyszerre, a sok légzsák, az ötcsillagos törésteszt. A végsebességet sosem próbáltam ki, engem ez nem érdekel. A gyerekekkel meg úgysem mentem volna soha 130-nál gyorsabban.
Semmilyen olyan meghibásodásom nem volt, ami miatt nem tudtunk volna eljutni A-ból B-be. Az EGR-szelep elromlott, de két hét múlva simán a saját lábán elment a javításra. Garanciában cserélték az ABS-egységet is, azzal is simán lehetett közlekedni, csak nem akartam túl sokat. Az izzókat ez a típus is eszi, mint minden modern autó, pláne, ha az ember csak a kiégettet cserélteti ki, és a másikat benn hagyja - nem érdemes, mert a másik egy hét múlva úgyis kiég. Izzót csak szerviz cseréljen, vagy olyan ember, akinek a türelme végtelen. Az enyém nem az. A féktárcsákat ki kellett cserélni kb. 60 ezer km-nél, ezen meglepődtem (ha ez nem lett volna, meg a 15 ezrenkénti olajcsere, amit viszont kötelező betartani, 10-est adok a fenntartási költségekre).
Hogy egy negatívumot is mondjak, a részecskeszűrős motor a városi használatban problémás lehet, ha már túltelítődik a szűrő. Mivel én városban jártam vele (innen a 9.7 liter /100 km fogyasztás), néha jelzett, hogy menjek ki az autópályára kiégetni. Egyszer nem tettem meg, és bosszút állt, 90 km/h-ra korlátozta önmagát. Mire leértem a szervizbe, kitisztította a rendszert, de a hibakódot ki kellett törölni a számítógépből, csak így oldotta fel a sebességkorlátozást. Ezen kívül soha semmi nem romlott el vagy nem kellett cserélni! Ennyit a hulladék, megbízhatatlan Lagunákról.
Még annyit, hogy a motor nem egy Ferrari V12-es cucc, de nekünk pont jó volt. Nyomatékos, erős, amikor kell, és szép csöndben, megbízhatóan vitte a családot és a holminkat, akár nyaralásra, akár munkába. És az adója sem túl nagy, ami nem mellékes.
Egyterűt veszünk nemsokára, de mindig jó szívvel fogunk a Lagunára gondolni, mert nekünk nagyon bevált. Abszolút úgy teljesített, mint amit az ember elvár egy prémium autótól, Renault-áron.
Hibalista
- EGR-szelep, ABS-egység, fényszóró izzók.
Ide hordtam szervizbe
Renault Tatabánya, mindig ide kellett volna vinnem, de kétszer nem akartam autókázni - ostobaság volt, rosszabbul jártam.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Renault Dél-Pest - először nulla (egy téli-nyári kerékcsere 2 óra és 12 ezer forint, és egy sajnálom sem hangzott el), másodszor (már odaszóltak a Renault Hungáriából előre) az ABS-cserénél 10-es, gyors, udvarias. A kettőből lett 5. Jártam még a Renault Budakalásznál is, értékelése 5.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | E 290 TD Elegance | Következő autója? | Grand Scenic, Espace vagy C4 Grand Picasso |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
