Fullos, fürge, tökéletes.
Szöveges ítélet
A Lagunám néhány apróságot leszámítva szinte tökéletes. Volt már francia autóm (megane, clio, 206, xsara, c4 picasso), német (golf, bmw), félnémet (seat).
A 3-as Laguna mindegyiknél jobb autó.
Az előző széria rengeteg hibájának és tré minőségének köszönhetően bagóért lehet venni használtan, mert nem tartja az árát, és az emberekben még mindig ott és a "laguna? ja az f.o.s..." vélemény.
Aki növesztett egy kis agyat, utánanéz a reault minőségi fejlesztéseinek, és konkrétan a típussal kapcsolatos tulajdonosi véleményeknek, az hamar rájön hogy jól jár vele. Én anno passatot, bmwt, és mitsubishiket nézegettem. De már egy 10 perces próbaúton beleszerettem.
Tényleg minden benne van ami kellhet, a navija a legjobb amivel valaha találkoztam (beleértve az IGO és társai célszoftvereket is). A hifi teljesen elfogadható, bár tény hogy az mp3 és a rádió között érdemes az eq-t átállítani, mert nem azonosak a jelszintek.
A 2 literes turbós benzinmotor szépen jár, csendes és megfelelően erős. Kicsit ovakodtam az automata váltótól, teljesen feleslegesen. Itt is igaz a mondás, a jót könnyű megszokni. Kényelmi és felszereltség szempontjából az összes nagyobb márka fapados szutyok. Ennyiért normális motorral és extrával sem bmw, opel, vw, toyota, stb. nincs. Komoly, idegesítő probléma pedig nincs vele.
Adatok:
- 2008.07 gyártás, 2.0 benzin turbo, kanyarkövető bixenon, bőrülések, elektromos ablakok, gps, hifi, kétzónás digitklíma, 6 fokozatú tiptronic automata váltó, esp, abs, esr, aps - parkradarok, 9 légzsák, fed. comp., tempomat, sebesség határoló, automatikusan sötétedő belső tükör, elektromos-motoros külső tükrök, motoros első ülés mozgatás, centrálzár, fűthető tükrök - szélvédő, esőszenzor, faberakás, isofix, guminyomás ellenőrző rendszer, kartámasz, kulcsnélküli indítás, 3 vezető memória (tükrök, ülések), kárpitba épített árnyékolók, bőr multikormány, 17"-os gyári felnik, hangvezérlés, CDBT telefonvezérlés stb. stb. stb.
2,5 évesen volt 3,8 milla. Vajon miért vagyok elégedett? :-)
Hibalista
- - Vezető ülés mögötti üléstakaró műanyag fülei elfáradtak. Garanciaidőn belül ez ingyenes csere, garidő után a francia úgy gondolja hogy egy laza 120.000 Ftért majd rendel rá valaki magának. Pillanatragasztó a sarki kisboltban: 85 Ft, és kb. öt percig ültem a hátsó ülésen térdemmel feszíve a helyére. Azóta hibátlan. (valszeg azért ilyen kurta drága, mert a műanyagba bele van a bőrszövet égetve, így valszeg a bőrt fizeted meg, nem a hátlapot.) - - Egyszer lefagyott a navi-hifi. Akármit nyomkodtam, semmi nem segített. Röhögni fogtok, végül leállítottam az autót, bezártam, kinyitottam, majd start gomb. És meggyógyult. Tiszta Windows... :-) (utólag kiderült hogy az volt a baj, hogy adat/audio vegyes CD-t nem annyira csipázza)
Ide hordtam szervizbe
Renault márkaszerviz, Debrecen. - Jók, értenek hozzá, de minden alkatrész kurta drága.- A karosszériás műhely arany, illetve gyémánt áron dolgozik. Amit ők 400.000-ért vállalnak, azt kisebb műhelyek 50-ből megoldják.Nehéz osztályozni, mert jó szakemberek, csak nagyon drágák. Akinek az ár a fontosabb vegye azt hogy 4-et adtam, akinek a minőség, az pedig 8-ast számítson.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Toledo | Következő autója? | Latitude vagy Laguna Initiale felszereltséggel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
