Full Full extra 10 milla alatt
Szöveges ítélet
Egy valóra vált álom. Előzőleg Laguna I majd Laguna II volt a tulajdonomban, időközben volt alkalmam kipróbálni pár német "csodát" is. A III-as Lagunámat egyedileg válogattam össze: hátsó szárny, a GT fényszórói, a GT 18-as alukerekei, minden rendelhető extra bele.... és kész.
A végeredmény egy fantasztikusan szép, feketemetál csodagép lett. Mindenkinek ajánlom a GT sötétített fényszóróinak beszerelését, RENGETEGET dob az amúgy nem túl csinosra sikerült elején az autónak. Na akkor nézzük sorban:
Kényelem: első osztályú, német vagy japán autóban ebben a kategóriában nem tapasztalható. Nem értek egyet azzal, aki azt állítja hogy a II-es Laguna kényelmesebb volt, mert puhábbak voltak az ülései. Egész Európát bejártam vele, és mit mondjak? Úgy szálltam ki Prágában, mint amikor Budapesten beültem. A vezetése még egy mazsolát sem fárasztana el még hosszútávon sem. A hátsó helykínálatra olvastam újságírói panaszokat, ezért többször kipróbáltam. Én 183 cm magas vagyok, beállítottam a vezetőülést hogy kényelmes legyen, és beültem hátra... simán, és kényelmesen elfértem. Olvastam hogy hátul szűk a fejtér: baromság. A szaklapoknak nem kosárlabdázó újságírókat kellene szerződtetnie, és akkor reálisabb értékelést tudnának írni egy autóról.
Motor: szenzációs a dinamikája, erős nyomatékkal bír, térfogatát meghazudtoló erő van benne. Fantasztikus a zajszigetelés, 140 körül is méla csend, a magas fordulatszámoknál kigyorsítás közben is egyszerűen gyönyörű a hangja. Hogy rosszat is mondjak: nem tetszik a diesel alapjárati rezonanciája mikor meleg a motor, szerintem túl erős. A Renault már gyártott ennél alacsonyabb alapjárati rezonanciával bíró motort a múltban (ld. a Megane-ok 1.5 Dci motorjai). Erre odafigyelhettek volna. Az 1.9 Dci-hez képest az általam vártnál kissé magasabb a fogyasztás. Még úgy is hogy belevesszük, hogy automata.
Összeszerelés és precízitás: Tudni kell, hogy igen kényes vagyok egy autóban hallható zörejekre, legyen az bármilyen alacsony is. Hiperérzékeny vagyok ilyen téren, már már betegesen. Nos ebből a szempontból a legjobb autó amiben valaha ültem... de természetesen nem tökéletes ez sem, hiszen a mai autóipar egyik képviselője sem tudott még olyan autót gyártani (mondjuk új Rolls Royce-ban még nem ültem), ami engem kielégítene ezen a téren.
Navigáció, beszédfelismerés, telefon: szuper. A 3D navigáció DVD-je 30 európai országot tud, és TELJES (még középeurópa is!!!). Na ez meglepett, gyári navigációk között ez ritka, a térképek, különösen a mi régiónkban elég hiányosak (minden márkánál). Ilyen intelligens navigációt még nem pipáltam. Ha valaki megengedheti magának a felárat, FELTÉTLEN rendelje bele. A beszédvezérlés tökjó, bluetooth szintén. Hogy az iPod és mp3 játszó csatlakozóit a navigációval bíró Lagunákhoz miért nem lehet rendelni, rejtély... azt mondják nem kompatibilis. Na ez nem tetszik a gyártó részéről.
HIFI: gyönyörűen szól, 6-os mp3 CD-tárral felszerelt, a teljesítménye lehetne erősebb is, de mivel nem vagyok discopatkány, engem kielégít.
2009.03.27: Nehéz leírni... több hosszú európai út után... olyan szinten tökéletes az autó, hogy azt nehéz elmondani. A fontos dolgoktól az apróságokig a tökéletes vezetői kényelem, a technika, a megbízhatóság és a funkcionalitás szobra... remélem így is marad...
2009.05.27: Első szerviz megvolt 20,000-nél, most 30,000 van benne. Az olajcsere miatt korábban vittem, mivel dízel 15,000-enként az olajat illik lecserélni. Már így is 5,000-et rádobtam, és a szerviz szerint már elég csúnya volt az olaj. Mindig betartom azt, hogy a Renault-okat ápolni kell, és vigyázni rájuk... soha nem is volt gondom egyikkel sem...
JAJJJ de imádom olvasgatni mások ítéleteit. Különösen a fikázósokat, ami így kezdődik: "CÉGAUTÓKÉNT KAPTAM FÚJ DE SZ*R JAJ DE SZ*R ÉN SOSE VENNÉK". Először is valaki egyszer elmesélhetné, hogy milyen cégeknél osztogatnak 3-as Lagunákat cégautóként, úgy látom mégsem olyan sz*r a gazdasági helyzet idehaza. Valószínűleg pályát tévesztettem. Bírom az ilyeneket, saját magától Trabantot sem tudna venni, de a cég által vett 3-as Lagunát jól lefikázza, Mr. Szakértők, akik tudják mitől döglik a légy. Ennek az "ütömvágom mert cégautó, majd jól lefikázom, 2 év múlva úgyis cseréli a cég, ingyé van" típusnak két alfaja van: az egyik fikázik, de mikor benne ül a jó cégautójában (típustól függetlenül), feszít keményen, a másik állapota már annyira előrehaladott, hogy még magának is bedumálja hogy pl. a Laguna III tényleg sz*r, és tényleg utálja... Betegre nevetem magam az ilyeneken.
2010. június: 70.000 km. Mivel sokat vezetek, és nem vagyok autób*zi, azt hittem engem már semmi sem tud lelkileg megmozgatni.... De akárhányszor beleülök ebbe az autóba, nem akarok kiszállni. Ez az ami világéletemben a legjobban vonzott a Renault-ban: hogy vonz magához, körülölel, lelke van, minden a vezetőről szól. Egyszerűen boldog vagyok, ha mehetek vele, és ez nálam nagy szó... Felsővezetőként elég sok alkalmam van főleg utasként ülni a magyar autós újságíró társadalom által agyonmagasztalt értelmetlenül böhömnagymotoros német prémiumkategóriásnak mondott sz*rokban... és biggyed a szám széle magamban... A Lagunában 2 év és 70.000 km után is lenyűgöz a totális kényelem, vezetőközpontúság, és a sziklaszilárd megbízhatóság... Hihetelen milyen jó vétel volt. Csak ajánlani tudom...
Konzervatívabb vásárlóknak ott a Latitude, most jött ki, nagyon szép, visszafogott design, a Laguna padlólemezére, és technológiájára épül. Javítanám az újságírói malőrt: A Latitude NEM Samsung SM5. A Samsung SM5 a Latitude korábban bemutatott koreai verziója. Teljes mértékben Renault fejlesztés kívül-belül, csak kint gyártják, és üzletpolitikai okokból a lebutított koreai verziót (SM5), előbb mutatták be, de egyik sem Samsung fejlesztés.
Hibalista
- jobb hátsó ajtó magashangszórója nem szólt, gariban cserélték. - - 2010. update: 3 szervizen vagyunk túl (mint mondtam az olajcsere miatt sűrűbben hordom. Komoly baj nem volt, a hibalista: - - hifinél vmi ciripelt, mivel kényes vagyok a legapróbb zörejekre is, kértem csinálják meg. Erre ki-be rakosgatták a szervizben, eltörték a keretét végül... :-))))) Küldtek gariban új keretet, a probléma megszűnt. - 57.000-nél az átvizsgáláskor (bár én nem vettem észre semmilyen problémát vele), azt mondták, jobb ha a turbócsövet kicserélik, úgyis garis... Mondom jó... ha nem kerül semmibe. Állítólag gyanús volt nekik, hogy olajosabb mint kéne... vagy mi... bár értenék hozzá... :-) - - Amúgy le vagyok nyűgözve. Ugye a létező összes extrát belerendeltem, annyi elektronika és tudás van az autóban, hogy szerintem még a prémium szegmensben is párját ritkítja, ehhez képest majd 2 év alatt SEMMI nem hibásodott meg... ezt úgy kell érteni, hogy még egy műszerfalizzó sem égett ki. Minden úgy működik, mint amikor átvettem. A szoftverek nem hülyéskednek, nincsenek kihagyások, lefagyások... Sziklaszilárd minden... az egész autó... hihetetlen... szóval nem az a művészet, mikor megbízható egy autó, amiben jóformán semmi nincs (ld. német meg japán), hanem hogy úgy megbízható hogy tele van pakolva... Érdekes hogy a németek meg a japánok újabban próbálkoznak elektronikai téren újítani... És mindjárt nem olyan megbízhatóak... jéé..
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner Csepel Eltörték a hifikeretet, ezért levonok 2 pontot. De legalább így kiderült, hogy az volt a gond :-) Amúgy készséges és jó tudású társaság
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Baumgartner Budaörs Vérprofik... eddig legalábbis nem csalódtam. A cégem összes Renault-ját ők szervizelik.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna II 1.9 Dci Initiale | Következő autója? | Latitude... Oh yeah... vagy Laguna IV... vmi nagy Renault :-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
