A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna 2.0 Dci Aut. Initiale 

Az ítélet értékelése
4,4(7 db)

Full Full extra 10 milla alatt

Szöveges ítélet

Egy valóra vált álom. Előzőleg Laguna I majd Laguna II volt a tulajdonomban, időközben volt alkalmam kipróbálni pár német "csodát" is. A III-as Lagunámat egyedileg válogattam össze: hátsó szárny, a GT fényszórói, a GT 18-as alukerekei, minden rendelhető extra bele.... és kész.

A végeredmény egy fantasztikusan szép, feketemetál csodagép lett. Mindenkinek ajánlom a GT sötétített fényszóróinak beszerelését, RENGETEGET dob az amúgy nem túl csinosra sikerült elején az autónak. Na akkor nézzük sorban:

Kényelem: első osztályú, német vagy japán autóban ebben a kategóriában nem tapasztalható. Nem értek egyet azzal, aki azt állítja hogy a II-es Laguna kényelmesebb volt, mert puhábbak voltak az ülései. Egész Európát bejártam vele, és mit mondjak? Úgy szálltam ki Prágában, mint amikor Budapesten beültem. A vezetése még egy mazsolát sem fárasztana el még hosszútávon sem. A hátsó helykínálatra olvastam újságírói panaszokat, ezért többször kipróbáltam. Én 183 cm magas vagyok, beállítottam a vezetőülést hogy kényelmes legyen, és beültem hátra... simán, és kényelmesen elfértem. Olvastam hogy hátul szűk a fejtér: baromság. A szaklapoknak nem kosárlabdázó újságírókat kellene szerződtetnie, és akkor reálisabb értékelést tudnának írni egy autóról.

Motor: szenzációs a dinamikája, erős nyomatékkal bír, térfogatát meghazudtoló erő van benne. Fantasztikus a zajszigetelés, 140 körül is méla csend, a magas fordulatszámoknál kigyorsítás közben is egyszerűen gyönyörű a hangja. Hogy rosszat is mondjak: nem tetszik a diesel alapjárati rezonanciája mikor meleg a motor, szerintem túl erős. A Renault már gyártott ennél alacsonyabb alapjárati rezonanciával bíró motort a múltban (ld. a Megane-ok 1.5 Dci motorjai). Erre odafigyelhettek volna. Az 1.9 Dci-hez képest az általam vártnál kissé magasabb a fogyasztás. Még úgy is hogy belevesszük, hogy automata.

Összeszerelés és precízitás: Tudni kell, hogy igen kényes vagyok egy autóban hallható zörejekre, legyen az bármilyen alacsony is. Hiperérzékeny vagyok ilyen téren, már már betegesen. Nos ebből a szempontból a legjobb autó amiben valaha ültem... de természetesen nem tökéletes ez sem, hiszen a mai autóipar egyik képviselője sem tudott még olyan autót gyártani (mondjuk új Rolls Royce-ban még nem ültem), ami engem kielégítene ezen a téren.

Navigáció, beszédfelismerés, telefon: szuper. A 3D navigáció DVD-je 30 európai országot tud, és TELJES (még középeurópa is!!!). Na ez meglepett, gyári navigációk között ez ritka, a térképek, különösen a mi régiónkban elég hiányosak (minden márkánál). Ilyen intelligens navigációt még nem pipáltam. Ha valaki megengedheti magának a felárat, FELTÉTLEN rendelje bele. A beszédvezérlés tökjó, bluetooth szintén. Hogy az iPod és mp3 játszó csatlakozóit a navigációval bíró Lagunákhoz miért nem lehet rendelni, rejtély... azt mondják nem kompatibilis. Na ez nem tetszik a gyártó részéről.

HIFI: gyönyörűen szól, 6-os mp3 CD-tárral felszerelt, a teljesítménye lehetne erősebb is, de mivel nem vagyok discopatkány, engem kielégít.

2009.03.27: Nehéz leírni... több hosszú európai út után... olyan szinten tökéletes az autó, hogy azt nehéz elmondani. A fontos dolgoktól az apróságokig a tökéletes vezetői kényelem, a technika, a megbízhatóság és a funkcionalitás szobra... remélem így is marad...

2009.05.27: Első szerviz megvolt 20,000-nél, most 30,000 van benne. Az olajcsere miatt korábban vittem, mivel dízel 15,000-enként az olajat illik lecserélni. Már így is 5,000-et rádobtam, és a szerviz szerint már elég csúnya volt az olaj. Mindig betartom azt, hogy a Renault-okat ápolni kell, és vigyázni rájuk... soha nem is volt gondom egyikkel sem...

JAJJJ de imádom olvasgatni mások ítéleteit. Különösen a fikázósokat, ami így kezdődik: "CÉGAUTÓKÉNT KAPTAM FÚJ DE SZ*R JAJ DE SZ*R ÉN SOSE VENNÉK". Először is valaki egyszer elmesélhetné, hogy milyen cégeknél osztogatnak 3-as Lagunákat cégautóként, úgy látom mégsem olyan sz*r a gazdasági helyzet idehaza. Valószínűleg pályát tévesztettem. Bírom az ilyeneket, saját magától Trabantot sem tudna venni, de a cég által vett 3-as Lagunát jól lefikázza, Mr. Szakértők, akik tudják mitől döglik a légy. Ennek az "ütömvágom mert cégautó, majd jól lefikázom, 2 év múlva úgyis cseréli a cég, ingyé van" típusnak két alfaja van: az egyik fikázik, de mikor benne ül a jó cégautójában (típustól függetlenül), feszít keményen, a másik állapota már annyira előrehaladott, hogy még magának is bedumálja hogy pl. a Laguna III tényleg sz*r, és tényleg utálja... Betegre nevetem magam az ilyeneken.

2010. június: 70.000 km. Mivel sokat vezetek, és nem vagyok autób*zi, azt hittem engem már semmi sem tud lelkileg megmozgatni.... De akárhányszor beleülök ebbe az autóba, nem akarok kiszállni. Ez az ami világéletemben a legjobban vonzott a Renault-ban: hogy vonz magához, körülölel, lelke van, minden a vezetőről szól. Egyszerűen boldog vagyok, ha mehetek vele, és ez nálam nagy szó... Felsővezetőként elég sok alkalmam van főleg utasként ülni a magyar autós újságíró társadalom által agyonmagasztalt értelmetlenül böhömnagymotoros német prémiumkategóriásnak mondott sz*rokban... és biggyed a szám széle magamban... A Lagunában 2 év és 70.000 km után is lenyűgöz a totális kényelem, vezetőközpontúság, és a sziklaszilárd megbízhatóság... Hihetelen milyen jó vétel volt. Csak ajánlani tudom...

Konzervatívabb vásárlóknak ott a Latitude, most jött ki, nagyon szép, visszafogott design, a Laguna padlólemezére, és technológiájára épül. Javítanám az újságírói malőrt: A Latitude NEM Samsung SM5. A Samsung SM5 a Latitude korábban bemutatott koreai verziója. Teljes mértékben Renault fejlesztés kívül-belül, csak kint gyártják, és üzletpolitikai okokból a lebutított koreai verziót (SM5), előbb mutatták be, de egyik sem Samsung fejlesztés.

Hibalista

- jobb hátsó ajtó magashangszórója nem szólt, gariban cserélték. - - 2010. update: 3 szervizen vagyunk túl (mint mondtam az olajcsere miatt sűrűbben hordom. Komoly baj nem volt, a hibalista: - - hifinél vmi ciripelt, mivel kényes vagyok a legapróbb zörejekre is, kértem csinálják meg. Erre ki-be rakosgatták a szervizben, eltörték a keretét végül... :-))))) Küldtek gariban új keretet, a probléma megszűnt. - 57.000-nél az átvizsgáláskor (bár én nem vettem észre semmilyen problémát vele), azt mondták, jobb ha a turbócsövet kicserélik, úgyis garis... Mondom jó... ha nem kerül semmibe. Állítólag gyanús volt nekik, hogy olajosabb mint kéne... vagy mi... bár értenék hozzá... :-) - - Amúgy le vagyok nyűgözve. Ugye a létező összes extrát belerendeltem, annyi elektronika és tudás van az autóban, hogy szerintem még a prémium szegmensben is párját ritkítja, ehhez képest majd 2 év alatt SEMMI nem hibásodott meg... ezt úgy kell érteni, hogy még egy műszerfalizzó sem égett ki. Minden úgy működik, mint amikor átvettem. A szoftverek nem hülyéskednek, nincsenek kihagyások, lefagyások... Sziklaszilárd minden... az egész autó... hihetetlen... szóval nem az a művészet, mikor megbízható egy autó, amiben jóformán semmi nincs (ld. német meg japán), hanem hogy úgy megbízható hogy tele van pakolva... Érdekes hogy a németek meg a japánok újabban próbálkoznak elektronikai téren újítani... És mindjárt nem olyan megbízhatóak... jéé..

Ide hordtam szervizbe

Baumgartner Csepel Eltörték a hifikeretet, ezért levonok 2 pontot. De legalább így kiderült, hogy az volt a gond :-) Amúgy készséges és jó tudású társaság

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Baumgartner Budaörs Vérprofik... eddig legalábbis nem csalódtam. A cégem összes Renault-ját ők szervizelik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Laguna II 1.9 Dci Initiale Következő autója? Latitude... Oh yeah... vagy Laguna IV... vmi nagy Renault :-)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)