Franciásan tökéletes
Szöveges ítélet
"Véletlenül" vettem, vagyis nem ez volt a kiszemelt áldozat a kereskedésben hanem egy Kia ceed kombi, de amíg vártuk a kereskedőt az autó mellett, megnéztük közelebbről... persze leintettem az asszonyt, hogy hagyjuk már "francia kotladék", de csak hogy megnyugtassam kipróbáltuk. Nem ment úgy mint a Kia, de annyival kényelmesebb volt, minőségibb és főleg tágasabb, hogy kértem egy kis időt tájékozódni. Feljöttem ide és meglepődve olvastam a sok jót és kevés rosszat, így megalkudtunk rá és beleültem. Nem bántam meg. Méretéhez és a kis motorhoz képest jól ment, fogyasztása 5.4 vegyesben, de mondjuk 90-el gurulva simán kiírta a 3.0 liter pillanatnyi fogyasztást és nem csak átmenetileg, hanem ott pihent. A hat sebesség parasztvakítás, szerintem sokat pörög hatodikban 140-nél már 3000 körül van és ott már hatot kajál is. Mondjuk megjártuk vele Horvátországot négyen, dugig pakolva, klímával, Zágrábnál dugóval 140-150 közötti utazóval 6.5-el. Az nem olyan rossz szerintem.
Amiért azt írtam hogy Franciás... szóval az Audi soha nem csinált olyat, hogy az ülés háttámlája örökké lepattan és semmi sem magyarázza. Nincs eltörve a fül, soha nem szedtem le... aztán ez az ajtó mizéria... bezárom, aztán leellenőrzöm, hogy bezárta-e a jobb elsőt is mert nem mindig zárja be, de ha bezárta akkor tutira nem nyitja ki amikor beülnénk csak ha belülről kinyitom. Ezek nem nagy dolgok, együtt lehet velük élni és soha nem hagyott ott, nem volt olyan hogy ne indulna és olajcserétől olajcseréig (ami mondjuk nálam max 15ezer kilométer) nem kell hozzányúlni.
Barátom chiptuningolással foglalkozik és mindig mondogatta, hogy sokkal jobban is mehetne, nézzük már meg mert erre még pont nincs programja. Nem akartam mert nekem így teljesen autózható volt, simán lehetett vele úgy előzni mint az A6-al korábban (gondolom ehhez a jól kiosztott hat sebességnek is van köze). Aztán amikor megcsinálta és egyszer csak olyat lépett, hogy megült a hátulja mintha "beült volna hátra három kancigány" (ahogyan egy barátom találóan mondta) azt mondtam ilyen nincs is... 1.5 dci???? Kis idő múlva a kuplungom is ezt mondta, ez volt a legnagyobb költség ami előfordult a három év alatt, de aki vesz egy autót 174 ezer kilométerrel, annak számítania kell ilyesmire.
Most veszek egy autót ami rajta van a Bakancslistámon és remélem nem bánom meg, hogy eladom (egy barátom rögtön le is csapott rá).
Hibalista
- Kuplung de csak a chip tuning miatt (140.000 szereléssel), hátsó fékbetétek, jobb első ajtót nem nyitja a központi zár, vezető ülés háttámlája lepattan és van egy 2cm-es rés.
Ide hordtam szervizbe
Csaba Peti barátom chipelte, Gyálon egy szaki cserélte a kuplungot... olajcserét, ilyesmit én magam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 174000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | A6 1.8t quattro | Következő autója? | Subaru Impreza 2.0 gt |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
