A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna 2.0 DCI aut. dinamic+ 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

Élet az Avensis után

Szöveges ítélet

1,8-as sol Avensis után, a kellemes árfekvés és a pozítív vélemények alapján ültem át. A Toyota megbízható tényleg végtelenül unalmas kocsi volt, kiforrott imázzsal, különösebb panaszom nem volt rá, ami egy c5-ös kaland után sokat jelentett. Az gyorsan megállapítható volt, hogy marketing és szervezettség területén jelentős a japán fölény, értsd az árpolitikától a használati utasításokon keresztül minden elemet, most nem részletezem, a lényeg, hogy ezen gyengeségei alapján a Renault kapásból 20-30% mínússzal tud túladni azon autóján ami szinte minden elemében felülmúlja a volt Toyotámat és jónéhány szolgáltatásában pedig klasszis különbséget mutat pl.: klíma, fűtés, ergonómia. Emellé egyedi külsőt adtak a karosszériának, ami megosztja a tömegvizualitásra berendezkedett közízlést. Az előd megítélése egyenesen a földbe döngölte az értékesítők önbizalmát, akik maguktól lenyomták a tipus árát. Összefoglalva: a múlt hibáin okulva a Renault csinált egy kényelmes, erős, csendes, egyedi megjelenésű kocsit, amit a bizalom visszaszerzése érdekében, ill. a piac farkastörvényei alapján most jóval áron alul meglehet szerezni. Racionális megfontolásból cseréltem, de mostmár szeretem is, tényleg egyszerűen nagyszerű szolgáltatásai vannak (ezeket a tesztek többnyire jól leírják), és az autópályán is helyt áll az autók 95%-val szemben. Egyedi előnye az én kocsimnak, hogy a kategóriában dízel autómata nem is igen létezik. A Renaultra jellemző, hogy a legkedvezőbb ajánlatok az importőr oldalán találhatóak, vásárlás előtt innen érdemes kiindulni, Lagunát olcsóbb újat venni mint szalon vagy bemutató autót. +99 ezerért 4 év a garancia ami szintén pozitívum. Aki feltűnés nélkül, C osztály színvonalat kíván golf áron annak ideális választás a Laguna III. A pontozásnál a számora ideálisnak tartotthoz minősítettem, ahol 8-asaok kimondottan erős osztályzatnak számítanak, a fenntartásnál az időszakos szervízdíj szerintem közepes, de itt sem egységes a hálózat. én a legközelebbi szervízben fizettem kicsit magas díjat.

Kicsi után járás után kiderült 30 e.km a szervízciklusa az autónak, más márka ezzel dicsekedne, ez is érdekes, hogy a Renaultnál ezután kutakodni kell. Ez a szervízköltségszinten is javít. De nem ez a lényeg, kipróbáltam két kategória konkurenst és meglepő dolgokat tapasztaltam. 1.8 sol Avensiv, azonos lóerők, de a Toyota motorja egyszerűen nem hasonlítható a DCI-vel, erő, nyomaték szinte sehol és kicsit zajos, 100 % műanyag belső és kissé cella érzet, a lagunához képest, viszont akár az elődnál semmi gyanús nesz sehonnan. A próbaút utáni beszélgetésben amikor a népitéletet beírásaira tettem utalást, az eladó rögtön komolytalannak minősítette azokat és statisztikai adatokat kezdett sorolni.
"Útbaesett" egy Mazda kereskedés és az invitálásnak nem tudtam ellenállni így kipróbáltam egy 6-ost 2.0 dízellel.
Az üléspozíciót nem sikerült kényelmesre pozícionálni, a motorhang érces hangja rögtön indításkor az utastérbe szűrődött, a Laguna sokkal simábban jár, nyomatékosabb, jobban pörgethető, szeb hagja van kihúzatáskor. Nem tudom milyen abroncsot használ a Mazda, de jelentős volt a menetzaj. Az értékesítő nagyon kedves volt azzal vígasztaltam, hogy az automata után nem szabad manuális váltós kocsiba ültetni az ügyfelet. A 2.2-s új dízelre kaptam próba ajánlatot, de bevallom alig vártam, hogy visszaüljek a kényelmes, csendes, baromian gyorsuló, tágas vezetőterű, amikor kiszállok mindent magától lezáró Lagunámba. Érdekes módon a Lagunával élvezhető a nomál sebességgel történő közlekedés, pihentetően behúzódni a belső sávba, bekapcsolni a tempomatot és akár 900-1000 km-t lenyomni megállás nélkül.
Hetek óta várok egy Insignia tesztútra.



2.0 D 130 L Insigniát próbáltam ki. Manuális váltóval, ami kézre esett és jól működött, egyszer azért ebben is 1-es helyett 3-as sikeredett, de ez az én hibám lehet. Beszálláskor meglepett, hogy az ülés megemelésekor bizony épp a határ eset a magassága ( a Lagunánál 1/2 magasság körül vagyok). Kis tili toli után a Mazda 6-nál kényelmesebb pozíciót sikerült találni. A mazdánál jobb anyagok a belső térben és egyáltalán is szép beltér.Indulás, hát nincs az a nagy csend amiről a tesztekben írnak, a kerepelés kisebb a Mazdáénál de csak beszűrődik. Itt is kicsit bezártnak érzem magam, Mazda szerű a körbelátótér. Melegen a motor hallkul és jól pörgethető, de a gyorsulás és finomjárás meg sem közelíti a Lagunáét. Hátul a lagunához hasonlóan szűk a lűábtér. Összegzés szép design, közepes testreszabhatóság, sok kezelőgomb, kerregős motor, de messze kevésbé kényezteti a tulajdonost, mint a Laguna.

Még megnézem a mondeót, aztán a prémium kategóriában kutakodok.

Kipróbáltam egy Mercedes C limuzint a jól felszereltek közül, a legújabb tipusból. A szalonban nagyon sokan dolgoztak, egy ismerős kuncsaft amikor meglátott büszke mosolyjal üdvözölt a menyországban, én a sok irodista láttán a pénztárcám után kaptam. Külső: ha egy renault így nézne ki talán ki sem engednék a forgalomba. A Merci mintha nem találná a formáját, számomra az elölnézet nem jön be, a hátuljával nincs gondom. Belül minden kissé ódivatú, engem ez nem zavart különösen, az értékesítő pedig azzal próbált érvelni, hogy ellenben majdnem minden újrahasznosítható és a feeling a lényeg. A hely itt is szűkösebb a lagunánál és az ülést nem tudom kényelmesig emelni. A motor 2.2 D-es 136le-s automata váltós. És jönnek a meglepetések: a slussszkulcs egy műanyag dupli szerű valami, a kéziféket lábbal kell nyomni, az index helyén van a tempomat, atekerők és gombok között meg sem próbáltam eligazodni, a váltókart gyakorlatilag vakon kell a kulisszájában megvezetni. A kormányzás könnyű dicséretesen kis fordulókör, de sokat kell tekerni. Menetteljesítmány és menethangok átlagosak, folyamatos a nyomatékleadás, de sehonnan sem húz igazán. Ára 12m-ról 8.5 4000 km-el ami nem tűnik soknak, a Lagunámhoz hasonló kombi kicsivel 12 m. fölött. Kipróbáltam egy V6-os R Mercit is amiben kishíján tengeri beteg lettem. Az értékesítő látva, hogy nem olvadtam el a teljesen átlagos ill. Citroen egyszerűségű C osztálytól és az E osztályra kezdett kapacitálni. Elmondta még, hogy a japán és francia autók csilivilibbek és a szervíznél húznak le és ők nem a 20 éveseknek árulják az autóikat.
Biztosan vannak ennél sokkal ütősebb mercik is, nyilván sokkal ütősebb árakon, én pedig nyugodtan maradok a kényelmesebb, gyorsabb, csendesebb, egyszerűbben kezelhető, jóval olcsóbb Lagunámnál. Csendben megjelennek azok a cikkek ahol a lagunát a kategória legsikerültebb modeljének tartják. Én visszafogottabban fogalmazok: az egyik legsikerültebb modell a felső közép kategóriában. A kétkedőknek csak annyit, hogy ehhez nem kell megvenni az autót, mert a lényeges tulajdonságai a menetpróba alapján kiderülnek.

Hibalista

- Volt egy kis műszer fal remegés amit sikeresen orvosoltak. Jobb ajtóban hangszórócsere, mint kiderült csak szivacs kellett mellé. Írhatnék néhány szöőrszálhasogató apróságot ami a Toyotámban is meg volt, de feleslegesnek tartom.
- A kihangosítóhoz nem tudnak magyar nyelvű utasítást adni, pedig nagyon jó lenne. A hátsó középső öv beragadt.

Ide hordtam szervizbe

Renault Békesi

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Renault Fózer

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 17000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Avensis 3 Következő autója? Laguna cupé
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)