Élet az Avensis után
Szöveges ítélet
1,8-as sol Avensis után, a kellemes árfekvés és a pozítív vélemények alapján ültem át. A Toyota megbízható tényleg végtelenül unalmas kocsi volt, kiforrott imázzsal, különösebb panaszom nem volt rá, ami egy c5-ös kaland után sokat jelentett. Az gyorsan megállapítható volt, hogy marketing és szervezettség területén jelentős a japán fölény, értsd az árpolitikától a használati utasításokon keresztül minden elemet, most nem részletezem, a lényeg, hogy ezen gyengeségei alapján a Renault kapásból 20-30% mínússzal tud túladni azon autóján ami szinte minden elemében felülmúlja a volt Toyotámat és jónéhány szolgáltatásában pedig klasszis különbséget mutat pl.: klíma, fűtés, ergonómia. Emellé egyedi külsőt adtak a karosszériának, ami megosztja a tömegvizualitásra berendezkedett közízlést. Az előd megítélése egyenesen a földbe döngölte az értékesítők önbizalmát, akik maguktól lenyomták a tipus árát. Összefoglalva: a múlt hibáin okulva a Renault csinált egy kényelmes, erős, csendes, egyedi megjelenésű kocsit, amit a bizalom visszaszerzése érdekében, ill. a piac farkastörvényei alapján most jóval áron alul meglehet szerezni. Racionális megfontolásból cseréltem, de mostmár szeretem is, tényleg egyszerűen nagyszerű szolgáltatásai vannak (ezeket a tesztek többnyire jól leírják), és az autópályán is helyt áll az autók 95%-val szemben. Egyedi előnye az én kocsimnak, hogy a kategóriában dízel autómata nem is igen létezik. A Renaultra jellemző, hogy a legkedvezőbb ajánlatok az importőr oldalán találhatóak, vásárlás előtt innen érdemes kiindulni, Lagunát olcsóbb újat venni mint szalon vagy bemutató autót. +99 ezerért 4 év a garancia ami szintén pozitívum. Aki feltűnés nélkül, C osztály színvonalat kíván golf áron annak ideális választás a Laguna III. A pontozásnál a számora ideálisnak tartotthoz minősítettem, ahol 8-asaok kimondottan erős osztályzatnak számítanak, a fenntartásnál az időszakos szervízdíj szerintem közepes, de itt sem egységes a hálózat. én a legközelebbi szervízben fizettem kicsit magas díjat.
Kicsi után járás után kiderült 30 e.km a szervízciklusa az autónak, más márka ezzel dicsekedne, ez is érdekes, hogy a Renaultnál ezután kutakodni kell. Ez a szervízköltségszinten is javít. De nem ez a lényeg, kipróbáltam két kategória konkurenst és meglepő dolgokat tapasztaltam. 1.8 sol Avensiv, azonos lóerők, de a Toyota motorja egyszerűen nem hasonlítható a DCI-vel, erő, nyomaték szinte sehol és kicsit zajos, 100 % műanyag belső és kissé cella érzet, a lagunához képest, viszont akár az elődnál semmi gyanús nesz sehonnan. A próbaút utáni beszélgetésben amikor a népitéletet beírásaira tettem utalást, az eladó rögtön komolytalannak minősítette azokat és statisztikai adatokat kezdett sorolni.
"Útbaesett" egy Mazda kereskedés és az invitálásnak nem tudtam ellenállni így kipróbáltam egy 6-ost 2.0 dízellel.
Az üléspozíciót nem sikerült kényelmesre pozícionálni, a motorhang érces hangja rögtön indításkor az utastérbe szűrődött, a Laguna sokkal simábban jár, nyomatékosabb, jobban pörgethető, szeb hagja van kihúzatáskor. Nem tudom milyen abroncsot használ a Mazda, de jelentős volt a menetzaj. Az értékesítő nagyon kedves volt azzal vígasztaltam, hogy az automata után nem szabad manuális váltós kocsiba ültetni az ügyfelet. A 2.2-s új dízelre kaptam próba ajánlatot, de bevallom alig vártam, hogy visszaüljek a kényelmes, csendes, baromian gyorsuló, tágas vezetőterű, amikor kiszállok mindent magától lezáró Lagunámba. Érdekes módon a Lagunával élvezhető a nomál sebességgel történő közlekedés, pihentetően behúzódni a belső sávba, bekapcsolni a tempomatot és akár 900-1000 km-t lenyomni megállás nélkül.
Hetek óta várok egy Insignia tesztútra.
2.0 D 130 L Insigniát próbáltam ki. Manuális váltóval, ami kézre esett és jól működött, egyszer azért ebben is 1-es helyett 3-as sikeredett, de ez az én hibám lehet. Beszálláskor meglepett, hogy az ülés megemelésekor bizony épp a határ eset a magassága ( a Lagunánál 1/2 magasság körül vagyok). Kis tili toli után a Mazda 6-nál kényelmesebb pozíciót sikerült találni. A mazdánál jobb anyagok a belső térben és egyáltalán is szép beltér.Indulás, hát nincs az a nagy csend amiről a tesztekben írnak, a kerepelés kisebb a Mazdáénál de csak beszűrődik. Itt is kicsit bezártnak érzem magam, Mazda szerű a körbelátótér. Melegen a motor hallkul és jól pörgethető, de a gyorsulás és finomjárás meg sem közelíti a Lagunáét. Hátul a lagunához hasonlóan szűk a lűábtér. Összegzés szép design, közepes testreszabhatóság, sok kezelőgomb, kerregős motor, de messze kevésbé kényezteti a tulajdonost, mint a Laguna.
Még megnézem a mondeót, aztán a prémium kategóriában kutakodok.
Kipróbáltam egy Mercedes C limuzint a jól felszereltek közül, a legújabb tipusból. A szalonban nagyon sokan dolgoztak, egy ismerős kuncsaft amikor meglátott büszke mosolyjal üdvözölt a menyországban, én a sok irodista láttán a pénztárcám után kaptam. Külső: ha egy renault így nézne ki talán ki sem engednék a forgalomba. A Merci mintha nem találná a formáját, számomra az elölnézet nem jön be, a hátuljával nincs gondom. Belül minden kissé ódivatú, engem ez nem zavart különösen, az értékesítő pedig azzal próbált érvelni, hogy ellenben majdnem minden újrahasznosítható és a feeling a lényeg. A hely itt is szűkösebb a lagunánál és az ülést nem tudom kényelmesig emelni. A motor 2.2 D-es 136le-s automata váltós. És jönnek a meglepetések: a slussszkulcs egy műanyag dupli szerű valami, a kéziféket lábbal kell nyomni, az index helyén van a tempomat, atekerők és gombok között meg sem próbáltam eligazodni, a váltókart gyakorlatilag vakon kell a kulisszájában megvezetni. A kormányzás könnyű dicséretesen kis fordulókör, de sokat kell tekerni. Menetteljesítmány és menethangok átlagosak, folyamatos a nyomatékleadás, de sehonnan sem húz igazán. Ára 12m-ról 8.5 4000 km-el ami nem tűnik soknak, a Lagunámhoz hasonló kombi kicsivel 12 m. fölött. Kipróbáltam egy V6-os R Mercit is amiben kishíján tengeri beteg lettem. Az értékesítő látva, hogy nem olvadtam el a teljesen átlagos ill. Citroen egyszerűségű C osztálytól és az E osztályra kezdett kapacitálni. Elmondta még, hogy a japán és francia autók csilivilibbek és a szervíznél húznak le és ők nem a 20 éveseknek árulják az autóikat.
Biztosan vannak ennél sokkal ütősebb mercik is, nyilván sokkal ütősebb árakon, én pedig nyugodtan maradok a kényelmesebb, gyorsabb, csendesebb, egyszerűbben kezelhető, jóval olcsóbb Lagunámnál. Csendben megjelennek azok a cikkek ahol a lagunát a kategória legsikerültebb modeljének tartják. Én visszafogottabban fogalmazok: az egyik legsikerültebb modell a felső közép kategóriában. A kétkedőknek csak annyit, hogy ehhez nem kell megvenni az autót, mert a lényeges tulajdonságai a menetpróba alapján kiderülnek.
Hibalista
- Volt egy kis műszer fal remegés amit sikeresen orvosoltak. Jobb ajtóban hangszórócsere, mint kiderült csak szivacs kellett mellé. Írhatnék néhány szöőrszálhasogató apróságot ami a Toyotámban is meg volt, de feleslegesnek tartom.
- A kihangosítóhoz nem tudnak magyar nyelvű utasítást adni, pedig nagyon jó lenne. A hátsó középső öv beragadt.
Ide hordtam szervizbe
Renault Békesi
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Renault Fózer
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Avensis 3 | Következő autója? | Laguna cupé |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
