dörmögő dömötör
Szöveges ítélet
Skoda Fabia kombi (1.4 Mpi) és egy Octavia Tour (1,4 16V) után váltottam Renaultra. Alapvetően az ára miatt döntöttem mellette. Dízel kellett, kombi kellett és amennyiért ezt odaadták, dízel Octavia kombit sem kaptam volna (első körben Skodában gondolkoztam - jó tapasztalatok), holott ez nagyobb, komolyabb autó. Jókat olvastam az új Lagunáról, belevágtam.
Most van benne 2000 km, érdemben nemigen lehet nyilatkozni, de vannak első benyomások, megosztom.
Külső: sokan szídják, különösen az orrát - nekem tetszik, legalább ez valamilyen, bár azt elismerem az új megane grandtour harmonikusabb lett mint a laguna. A múltkor barátaink új mondeo kombija mellett parkoltam - nem volt kisebbrendűségi komplexusom...:).
A lámpák szépek, projektorosak, jó fénnyel- bár az enyém nem xenonos.
Belül: először is az enyém alapmodell, 1-2 extrával (dupla klíma, el. kézifék, arkamys hifi és még néhány apróság) szóval nem egy csúcsfelszereltség, de még így is: jó ülések, bár a szabályozható gerinctámasz nekem haszontalan, mintha nem jó helyen nyomna.
A pedálok, kormány ellenállása példás, visszaülve a Skodába mintha játékautót vezetnék, még az Octaviában is ellenállás nélküli kuplung, túlkönnyített kormány, kevésbó jól adagolhtó fék - a jót könnyű megszokni.
Amit viszont még szoknom kell, az a dízel orgánuma - eddig nem volt dízel autóm. Az alapjárati kerregés nem zavar, melegen kocsin belül alig hallható. Autópálya tempónál (130-150) 6-osban ugyancsak példás csönd, halkan lehet beszélgetni (óriási kontraszt az benzines skodákhoz képest), de gyorsításnál, különösen 1500-2000 fordulat között nem tetszik a kis 1.5 dci hangja - később olvastam adac tesztekben, a 2 dci álllítólag kulturáltabban jár.
A kormány fogása, szervózása jó, nem túlkönnyített. A váltónak is jó a "váltásérzete", jó a fogása, könnyen veszi a fokozatokat, de határozotabban is megvezthették volna, mindenesetre a Skodába visszaülve azok váltója is játékautós a lagunához képest. A fék hatásos, jól adagolható.
A belső tér nekünk bőven sok - hatalmas lábtér van mögöttem, igaz nem vagyok magas. Széltében végre nem kell összeszorítva utazni ha a két gyerekülés mellé beül egy felnőtt. Egy kritika: ha ez egyik hátsó ülést előrebillentjük nem fér el két gyerekülés, és egy gyerekülés + 1 felnőtt is csak nagyon szűkösen.
A klíma teszi a dolgát, a soft mód különösen jó, ilyenkor nem csinál olyan orkánt mint a skodában a climatronic kánikulában, megfázósoknak nagyon hasznos. Az Arkamys hifi szépen szól, bár a kereskedő átvert (nem direkt, tájékozatlan volt) mert a bluetooth kihangosító nincs az enyémben. A 2009-es modellekben ennél a hifinél már állítólag széria a kihangosító (és ez így már megéri a felárat). A csomagtér szépen kárpitozott, de a kétoldali rekeszeket tartó fedelek nem tűnnek örökéletűnek. Az enyémben sajnos nincs automata kártya, na ezt mindenképpen ajánlom, mert így ezt a nagy batár műanyag lapot kell állandóan elővenni kivenni berakni, ráadásul elég gagyinak tűnik a kártya műanyag burkolata, a vw slusszkulcsok sokkal masszívabbak. Az elektromos kézifék értelmét nem látom - bárcsak automata kártya lett volna helyette - de hibátlanul működik. A gyári kerékméret 195-ös, könyörgöm, egy közkategóriás kombit 2009-ben illene min 205-össel adni, így elég vékonykának tűnik a nagy kaszni alatt, amúgy a gumi jó. A rugózásról vegyes érzéseim vannak. Se hús se hal, nem igazán feszes, se nem lágy, kisebb úthibákat jól elsimítja de nagyobbak nem kezeli olyan intelligensen mint pl egy mondeo vagy passat. A motorról: szokni kell a benzinesek után, hogy induláskor nehezen vesz lendületet, ha eléri a 2000-et a fordulat szépen meglódul és hangja is szebb lesz. Chiptuningal azért majd lehet megpróbálkozok (kb 135 LE, 300NM körül várható). Szóval meglepő módon ez a kisdízel a legjobb fromáját autópályán mutatja (ott csöndes, és van rugalmassága az előzéshez), míg városban a lassú megindulás és a gyorsításkori hang kicsit elvesz az élményből. Fogyasztása abszolút láb és helyzetfüggő, hétvégén 300km-t mentünk (M0, M2, országút, kis város) 5.2-es átlaggal, ami nagyon jó, de Budapesten azért ő is bekapja a 7-7.5-öt. Az 1.4-es Octaviával 7.5 volt az átlagom ezzel 6.5-7 körülit várok. Persze van vagy 200kg súlykülönbség is a két kocsi között.
Összességében továbbra is úgy gondolom jó választás volt a Laguna, aztán majd az idő eldönti igazam volt-e. Később beszámolok az további tapasztalatokról.
Hibalista
- Semmi, dehát 2000 km-el nem is kellene....
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia Tour 1.4 | Következő autója? | nem tervezek váltani egy darabig... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
