csak az elődjéhez képest minőségi ugrás
Szöveges ítélet
céges autó, az előző Laguna II volt, igy már edzett vagyok.A Laguna III minőségbeli ugrás a az elődjéhez képest, több ítéletben megfogalmazottakkal sajnos nem értek egyet, még mindig nem éri el azt a színvonalat, ami az árkategóriában elvárható lenne. Igaz szubjektiv, szerintem az autó csúnyább, mint az elődje volt, inkább azt kellett volna csiszolgatni.
A kényelemre panasz nem lehet, a kezelésre viszont igen, a kormányzás kevés visszajelzést ad és nem elég direkt, a kocsi dől és sodródás érzetét kelti tempós kanyarban. A klimatizálás pontatlan, ugyanaz a baja, mint az elődjének, ha nagyon hideg van, max hőfokon túl meleg, egy fokkal alatta viszont hideg ( nyáron viszont nagyon jó és egyenletes ).
A 2.0 DCI csalódás, kis fordulaton annyira nyomatékszegény, hogy budai utcákban sokszor egyesben kell felmenni, ekkor bőg a motor, kettesben viszont fulladozik. A 150 lovat nem tudom hova tették, de nem érződik ( minap próbáltam egy 136 lovas C5-öt , sokkal dinamikusabb ). A tohonyaságához képest a fogyasztás elég magas, budapesti közlekedésben 10 körül alakul.
Az elektronika továbbra is gyenge pont, 8 ezernél már trélereztek, egy autópálya parkolóban egyszer csak nem indult.
20 ezer óta itt-ott már zörög, a műszerfal és a kárpit, ugyanúgy, mint az elődjénél. 22 ezernél a gerinctámasz adta meg magát, 30nál meg egy légzsák érzékelő. A tetőkárpit gyárilag lóg ( megnéztem, ugyanilyen a szalon bemutatóautóinál is, hátul a közepe felé ).
Az ablakmosó oldja a motortér belső festését ( kivül nem ), úgy látszik ott lemaradt valami védelem, mert kicsit felpúposodott és 1-2 ponton le is mállott.
Az olajfogyasztása nagyobb, mint az előző Lagunámnak, az első 10ezer km-en megevett 1 litert, azóta kb 5 ezrenként 3 decit fogyaszt.
Összességében, a Renault színvonalához mérten minőségi ugrás, de a megcélzott konkurenciához képest még elég gyengécske. Magamnak, ennyi pénzért biztos nem Lagunát vennék...
Hibalista
- elektronika letiltott, jobb első ajtó zsanér ( gyári hiba ), deréktámasz, zörgés a kárpitból, festési hiba
Ide hordtam szervizbe
Renault Budakalász
semmivel sem különb, mint a többi budapesti Renault szerviz: drágák, lassúak és sokszor csak tippelik a hibát.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Laguna II 1,9 DCI | Következő autója? | céges és biztos Renault |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
