A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna 2.0 dci GT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bombajó utazóautó Laguna 2.0Dci GrandTour 173 LE

Szöveges ítélet

RENAULT 2.0 dci GT kombi kivitel


1.4-es Fiat Stilo 5 éves használata után váltottam LAgunára.

HAbár tisztességesen kiszolgált és elvitt A-ból B-be, de amit a néhai STILO kapott az évi kétszeri erdélyi utazások alkalmával, amikor üveghangon kellett húzatni a Királyhágón felfelé menet 4 személlyel megpakolva, meg úgy általában mindenhol, ahol az út emelkedése elérte a + 1%-ot, az azért már sok volt nekem is. Szegényt először csak sajnáltam, aztán a végső fázisban már kifejezetten idegesített, hogy túlélőjátékká válik vele a közlekedés, mivel minden emelkőt komolyan meg kellett tervezni, hogy időben vissza lehessen gangolni, de közben ne vágjon be mindenki eléd és úgy amúgy meg ha parkettát nyomsz konkrétan semmi de semmi nem történik. Persze világos, hogy a motor karakterisztikája egy csöppet más volt a Fiat-nál mivel 5000-es fordulaton adta le a 95-lóerőt, amit egyébként még meg is fejeltem +10-el. NA a lényeg, hogy első nyugati autó volt, nem volt másra pénz, se lehetőség úgyhogy megvettem kiszolgált bescülettel és valamelyest szomorkodva de végül is eladtam.

Közben a családban jöttek folyamatosan a kérdések, hogy minek adod el, meg a minek neked egy másik, ez jó neked kategóriájú hozzászólások. Konkrétan elhangzott h nem szabad venni ennél erősebb autót meg ilyenek.. A családban régi múltra tekint vissza a Renault autók használata apám Daciával kezdett elnyűtt belőke hármat, aztán aztán renault megane a z 1988-as, aztán volt egy Citroen Picasso, az kigyulladt, jött megint egy megane, bátyám is meganozott, illetve előttem vett egy lagunát, szóval ez volt a követendő példa. Ráadásul sohasem adtam a német/japán stb. autó lehet csak jó kijelentésekre.

Azt tudtam hogy nekem a 2-es laguna tetszik formában szerintem nincsen annál szebb azóta sem,a lényeg pedig, hogy minél erősebb legyen. Volt a cégnél egy ismerős aki vett egy 2.0 Turbós kivitelt és nagyon dicsérte. Szóval elkezdtem keresgélni , de nem nagyon árulják. Mivel nem akartam lemomdnani az erős autóról, elkezdtem keresgélni a diesel-ek között, de 150 lóerős kivitelről a 2.2-es motorról szinte csak rosszat olvastam, 2.0 dci-vel kb egy hirdetésssel találkoztam és mikor intézkedtem volna, előttem egy nappal lefoglalózták..

Na a lényeg, hogy egy elkeseredett napon elkezdtem megintcsak nézelődni és láttam agy hirdetést LAguna 2.0dci-vel ki volt emelve, hogy GT. NA mondom ezt megnézzük. Azt kell mondjam naygon profik lettek az utóról a fotók, brutál jól nézett ki a kék kaszni az ezüst felnikkel meg minden, természetesen egy hibát sem látni rajta, és hát ki volt írva hogy 121 KW azaz 173 LE.

Mivel igencsak messze volt a kereskedés így letelefonáltam, állítólag már érdeklődtek sokan, az egyik már akarta foglalózi, szóval ha kell jöjjek minnél hamarabb sablon szöveget nyomták. MIt tehettem? kivettem egy szabi napot és leutaztam megnézni az autót. Műszaki tudásom nulla,diesel autóm soha nem volt, autoszerelő kolléga nem ért rá, szóval tippek és hasznos tanácsok + interntes fórumok és használtautó vásárlások fortélyaival felvértezve egy laza 100-pontos ellenőrző listával befutottam a kereskedésbe. Ott se nagyon láttak mg iylet, ahogy pipálgattam, hogy mi jó, mi nem jó. A lényeg, hogy nagyon megygőző volt az autó, azt leszámítva, h kintről behozott és előtte törve volt,legalábbis ezt mutatta az elemek fényezési értéke. Nagyon kulturáltan indult állt le, leterhelve 5 fővel próbáltam ki, szegény fazon 3 órát kínlódott velem, még a szervízben is átnézettem. a lényeg, hogy ott akkor eldöntöttem, hogy elhozom.

Hazaúton nagyon élveztem hogy könnyedén tart egy 120-as 130-as tempót, csak fogalmam se volt róla, hogy hol van benne tempomat meg ilyenek. Az ülései nagyon komolyak, elképesztően kényelmesek. A motor jelenleg 400-420nm nyomatékkal rendelkezik, ami bőven elég az utazáshoz, elképesztően gyorsul bőven marad még 4 emberrel légkondizva is biztonsági tartalék a motorban, de hozzá kell tegyem ez nem egy sportautó. Városban elég kíméletesen gurulgatok csak vele, a lényeg az évközbeni 3-4 hoszabb utazáson van : általában 2 x megyünk erdélybe egy évben 600km oda , plusz egy nyaralás a tengerparton ez is kb 6-700 km ezeket most már az eddigi borzasztó stressz helyett vidáman élem meg, alig várom, hogy induljunk.

Első komolyabb útján most vizsgázott az autó 4 fő csomagok fullon + tetőcsomagtató : tempomatot belőttem 130-ra , azt minden körülmények között hegyre fel 6-osban is tartotta! Volt azért hogy nagy néha visszalöktem 5-ösbe de ezzel ki is merült minden feladatom. Egy húzósabb emelkedőn felfelé mentem vele eddig a leggyorsaban így megpakolva számomra is hihetetlen módon 150-re is felgyorsult az auto full terhelés alatt.
Elképesztően kényelmes, hosszú, autópályás utakra van ez az autó kitalálva. De nem bánkódom, ha nem ott használom, a lényeg, hogy végre nyugodtan közlekedhetek, nem fog leelőzni a betonkeverő, meg a csuklós busz mint A Fiatnál történt egszer kétszer.


Nagy most a boldogság, jó autót vettem, remélem kitart még sokáig. Persze ahogy írtam egy V6 3.0dci-t is szívesen kipróbálnék.

Képet később teszek fel az utóról.

Hibalista

- Motortartó bak, hátsó futómű szilentek cserélve lettek, + az alap dolgok:olaj olajszűrő légszűrő gyertya, két hibakódót ki kellett futtatni a rendszerből és minden rendben - - gyakorlatilag, amit kellett kicseréltettem: az autó átvétele után kb 35.ezret fizettem az kenő és szűrő cuccosok cseréjéért, a második körben egy évre rá kb 110.ezret a maradék kötelező + ajánlott muunkákért ezek voltak a hásó szilent cserék + féktárcsák illetve motortatró bak + újabb olajcsere iletve a vizsgáztatás. Eddig úgy összesen 150.000-be volt a 2 év alatt - - De most fullra rendben van az autó, semmihez nem kell várhatóan hozzányúlni.

Ide hordtam szervizbe

Nem hordom renault szervízbe, soha nem tudnám kifizetni az óradíjukat.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 101000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Stilo 1.4 16 V Következő autója? 3.0 V6 dci
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)