Szép,de problémás SAS
Szöveges ítélet
Eladtam az előzőt,venni akartam valami komolyabbat.Ezt a típust azért néztem ki,mert kívülről,belülről szép,kényelmes,biztonságos (10 légzsák,5* törésteszt).Megvettem az autót,magánszemélytől.Átnéztem az átlagember által észlelhető hibákat,nem találtam semmit,ezért elhoztam.Kb 2 hét múlva jött az első meglepetés.Még az eladót kérdeztem:"eszi az olajat?","áááááá dehogy eszim1 centit sem".2 hét alatt megette a minimum jelig az olajat.Ekkor lett gyanús a dolog.Azt tudtam,hogy vissza lett tekerve az órája 40ezret,de nem nagyon érdekelt.2. turbó volt már az autón,gondoltam,az is bírja majd.No 2 év alatt nem jöttünk rá,hol eszi az olajat,az biztos,hogy elégeti,nem tömítéseken,szimeringen jön és nem is a turbónál.Sosem volt 100% az autó,valami gáz mindig volt vele.Az ajtónyitás visszajelző és a belső világítás egyszerre romlottak el,nyilván összefüggenek.Márkaszervízben mondták,utasoldali kompi csere-300000.Mondtam,inkább sötétben leszek a kocsiban.Az olajevéssel is úgy vagyok,1 év alatt beleöntök 5 litert plusszba,az 10ezer ft,de a motorfelújítás mégegy 0,meg még 3X annyi.Egyébként sok lagúnás megdícsért,hogy egyébként nagyon szépen duruzsol a motor,csendes,stb.Turbószabályzó-szelep is jó volt,menet közben,előznék,padlózás 4.esben,erre letilt a turbó,elkezd lassulni az autó,mindezt a szembesávban előzés közben.Új alkatrész nemjó vele,mert már csak 1 félét gyártanak,de 2 félével szerelték,csak bontottal működik.Turbót elcseréltem 1 másikra,mikor az olajfogyást akartam kideríteni.A turbó coolere látszólag fel van fújódva,csereérett.Futómű kopogott,trapézcsuklók és kormányösszekötők cseréje.Hátsó gátlók is kivoltak,15%-osak voltak.Komplett első féket is cseréltem,hátul csak betétet,mert a tárcsa csapágyastól nagyon drága.A fordulatszámmérő és a sebességmérő óra csal,lefele,tehát valóságban többel megyünk,többet forog a motor.Ennek okát sem tudják.Jelenleg azzal küzdök,hogy szívó voldalon van valami gond még,mert a turbónyomásérzékelő csak 1 bar töltőnyomást mér,korábban ez 1,3 volt.
Szóval még költhető sok pénz a kocsira,hogy normálisan menjen,de ez van.A banké az autó még 3 évig,nem tudom eladni.
Egyébként nem rohadt le egyszer sem sehol,max nem megy jól,meg eszi az olajat.
Az előnyei csak azok,hogy szép,jó megjelenésű autó,nagyon kényelmes hosszú úton is és nagyon biztonságos.
Hátránya az,hogy francia,meg az,hogy én nagyon belenyúltam.Vannak problémamentes példányok is,tehát nem beszélek le senkit a típusról.
Viszont aki megveszi,szánjon rá évi 200ezret még költségnek javításra.
Hibalista
- első futómű,hátsó gátlók,turbó nyomásszabályzó-szelep,turbó,turbó cső,cooler,km-óra,ajtónyitás visszajelző,belső világítás.
Ide hordtam szervizbe
Renault Molnár - Szeged - szokásos márkaszervíz,amúgy nemigen értenek a típushoz.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Magán szerelő - szintén nem ért a típushoz,de az átlagos problémákat megoldja
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Nexia | Következő autója? | 156 SW |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
