szar van a palacsintában...
Szöveges ítélet
Röviden: attól még, hogy egy autó erős és egyben kényelmes, még lehet fostalicska.
Nos a Laguna II. ezzel a 2.2 dízellel tényleg hasít, igazi utazó batár csekély fogyasztással , kényelmes fotelekkel, gazdag felszereltséggel. De...
A sok elektromos kütyü mindig tönkremegy benne. A szervíz meg NEM tudja megcsinálni, viszont az alkatrészekért súlyos 10ezrek mennek ki az ablakon, merthogy a mindenféle szenzor cseréje után is állandóan defektet jelez a szerencsétlen hülye kijelző a műszerfalon. (tipp: ki kell üttetni és kész).
Vezettem már ezt-azt életemben, de ennyire rossz kormányzást még a kispolszki korszakban sem tapasztaltam. A legkisebb mozdulat a kormányon és az egész kasztni már billen is, hogy majd kiesik az ember fia az ablakon, aztán csodák csodája a további negyed fordulatra semmiféle arányos elfordulás nem történik, az autó szinte egyenesben marad. A további elfordítás tán már tényleg elfordul ez a szekér, ekkor viszont már igen vehemensen és persze újra billenve. Egy szó, mint száz, ha valaki eddig indirektnek tartotta autója kormányzását, akkor próbálja ki ezt a förmedvényt és innentől minden más kormánykerék kívánatossá válik.
A fékek a legóvatosabb nyomásra is csak úgy harapnak, nem is tudom, hogy kiknek tervezték őket... kellemtlen kalandokba keveredhetünk, ha csak úgy lazán beletalpalunk egy váratlan közlekedési szituációban.
Az autó érzetre sem az igazi, az oldalsó visszpillantók nagyon szélesek, úgy 50ezrenként lehet őket újrafeteni...
A szervízek drágák és inkompetensek, az elektromos hibák pedig gyakoriak. A klíma kejelzője csak némi rugdosás után világít, akkor is rövid ideig, de nem éri meg vele szervízbe menni, mert utána is csak ideig-óriáig bírja. A 90ezres szervíz olyan 300 rugóba fáj, bár árajánlatokat is össze-vissza adtak. Néha többet mondtak, néha kevesebbet.
Összegezve a teljesítmény megvan, a Laguna II. padlógáz után orrszarvúként lódul meg és az irányítása is ennek megfelelően alakul. A megbízhtóság a béka segge alatt van, bár amíg új a járgány, addig viszonylag ok. Utólag is lehet látni némi értelmet abban, hogy valaki újonnan vegyen egy ilyet, de aki használtan egy Laguna II. dCi-t akar venni, annak csak azt tudom, mondani, hogy megérdemli... onnantól semmi jóra ne számítson.
Az új Lagunától már ránézésre tartok, beleülni még csak meg se fordul a fejemben. Az eladások alapján más is észrevette már, hogy miféle gépek ezek a francia családos autók...
Hibalista
- Minden, ami elektromos...
- Generátor görgője kettétört nagyszervíz után nem sokkal.
Ide hordtam szervizbe
Renault Budakalász: a szerelője illetve munkafelvevője válogatja, van aki nagyon gyors és korrekt, mások leráznak kapásból.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Maszek szerelők egyszerűbb dolgokra, pl. olajcserére, karosszériamunkákra...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | xedos6 | Következő autója? | avensis verso |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
