A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2001-2007)

Laguna 3.0 V6-24 Initiale 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Suhanó bőrfotel

Szöveges ítélet

Az autót alapos körültekintés után vásároltam 2006 februárjában, pedig akkor még nem is állt össze az Index fórumán az a kitartóan egymást segítő csapat, amelynek - szerencsére - azóta magam is tagja lehetek. A forma és a nyújtott szolgáltatások egyértelműen eldöntötték a dolgot, és a nagy köbcenti ellenére bevállaltam az autót. Eddig - lekopogom- nem bántam meg a döntésemet.

Az Initiale, azaz csúcsfelszereltségű kivitel szolgáltatásairól csak annyit, hogy full-full extra. Szeretném, ha valaki megmutatná, hogy 4 év körüli autót ennyi pénzért még milyet kapok, amelyikben adaptív automata váltó, 8 légzsák, ABS, ESP, xenonlámpák, esőérzékelős ablaktörlő, kulcsnélküli ajtónyitás, automata klíma, Alpine-Cabasse cd váltós hifi, memóriás fűthető bőrgarnitúra (ami kulcskártyára memorizál és ajtónyitáskor ráállít mindent a használóra!), tolatóradar, keréknyomás-elenőrző és még számos olyan hasznos és kényelmes extra van, amelynek a nagy részéről utólag már szinte fájni fog lemondani, ha egyszer egy fapadosabb kocsiba kell átülnöm! A lista rendkívül hosszú. Az autó abszolút kényelmes és biztonságos.

Az értékvesztés óriási párévesen, ez nyilvánvaló! Ezért is tudtam megvenni :-) 8,5 milliós akkori új árához képest töredék áron. Kicsit sajnálom azt, aki elbukta azt a pénzt négy éves korig.

A legfontosabb számomra a számlával igazolt szervíz költség volt, amelyet átnézve az előző gazdája 120000 km után bizonyosan a horrorisztikus márkaszervíz-költség okán szabadult meg autójától. Viszont a számla másolatát nem tőle kaptam, hanem magától a márkaszervíztől. Ez megnyugtatott.

Kijelenthetem, hogy azon szerencsések közét tartozom, akiknek semmi igazi gondja nem volt a Renault Lagunájával immár másfél éve. A háromgombos kártyát sajnos kétszer is kiejtettem a nyáron az ingem zsebéből kapunyitáskor, így kénytelen voltam telefonszerelő ismerősömmel szétszedetni és megjavíttatni az eltört forrasztásokat. A 3 gombosat használták az autóhoz, ezért megkopott a két felső sarka és az olvasóba bedugva néha nem kapcsolja a gyújtást. Ilyenkor egyszer meg kell nyomni az indítógombot (gyújtás), majd még egyszer (indítás). Ettől eltekintve a kártyás rendszer kiváló, a szabadkezes mód is nagyon praktikus. Én szoktam bevásárolni... A második kártyát gyakorlatilag nem használták, látszik is rajta. Ezt az olvasóba dugva minden az előírásnak megfelelően működik. Ennyi a "gondom". Ja, meg a téli kerekekben nincs jeladó, ezért ott csúnyálkodik a sárga kép a kijelzőmön jelenleg ... :-)

Apropó kerekek: a 16" felnikkel a magasabb oldalfalú téli gumik csendesebb futásúak, mint a 17"-es nyári szettem a /45 gumikkal, de hát ez természetes is.

A kocsit vezetni, közlekedni vele álomszerű. Az adaptív automata váltó nagyon jól teszi a dolgát, ha akarom sportos, ha akarom takarékos. Nagyon jó menetteljesítményei vannak a kocsinak, négy személlyel 160-180 körül símán lehet utazni benne és halljuk egymást menet közben. 200 fölé még nem vittem a tempót, de addig "elég jól" húzott ;-) Városban közlekedni ugyancsak kellemes élmény vele. A fogyasztás az egyetlen hátulütő, de aki a benzinen akar spórolni, ne vegyen 3000-es autót. Egyébként a város az igazán húzós - hiába sikerül a pillanatnyi fogyasztást 6-6,5 liter körül alakítani amikor tartósan 50-nel haladsz, mivel a sok megállás, elindulás alaposan megdobja. Kár :-) A városi fogyasztása ezért 12-13 liter körül van. Vegyes használatban átlag 10-10,5 literrel megy, országúton, autópályán használva (nem eszetlenül) pedig 7,5-8 literrel is megelégszik.

Összefoglalva: ennyi pénzért csak jóval fapadosabb vagy kisebb autót lehetne venni, és ha szerencsés vagy, jó szolgálatot tesz és meghálálja azt a minimális odafigyelést, amit egy autó elvár. Szélsőségesen rossz példa pedig minden típusnál adódhat, nem kell Renaultnak lennie hozzá.

UPDATE (2007. nyár): az autót időközben már másfél éve használom. Az utóbbi fél évben egy dolog jelentkezett: a gyújtótrafók halála, ami típushiba. A hengerenként egy db Sagem márkájú, pisztoly formájú gyújtótrafó elöregszik és megdöglik. A csere - ha nem a márkaszervízben vesszük az alkatrészt - egész tűrhető árban van. Ld. lejjebb. A gyári trafók sötétpiros X-jellel vannak a tetejükön jelölve, így ha valaki leveszi a motor tetejéről a díszburkolatot, ellenőrizheti ez alapján is, hogy volt-e valamelyik trafó már cserélve. Az utólag szerelteken nincs piros X jelzés. És örüljön ennek!!! Amúgy újabb fél év után is tartom, amit 2007. januárban írtam: ritka kényelmes és továbbra is megbízható az autó! A klímája 40 fok külső hőmérsékletnél mutatta meg, hogy milyen erőteljes és jól beállítható berendezés.

Hibalista

- Konkrétan SEMMI, illetve a 3 gombos kártya a többszöri leejtése miatt. A hátsó lengéscsillapítók majd cserések lesznek 2007-ben.
-
- 1,5 év használat utáni update (2007. nyár): a típushibának tekinthető gyújtótrafó-halál (6-ból kettő db esetében) nálam is jelentkezett. A tünet: rángat, nem gyorsul, nem megy valamelyik henger és villog a motor-elektronika visszajelzője. A gyújtótrafót nem szabad a Renault szervízben venni, mert nagyon drágán adják. Mezei autós-alkatrészhálózat boltjában kb. 11-13 ezer forint, gyártótól függően.

Ide hordtam szervizbe

Formont Autó Kecskemét

Eddig csak egy átvizsgálási akcióra vittem, a márkaszervízbe, ami ingyen volt, kedvesek voltak és nem kaptam piros lapot semmire :-)

Az első elromlott trafót Kecskeméten cserélték, szerencsére elülső hengersoron. Alkatrészár ügyében ld. feljebb! Gyorsak és szakszerűek voltak, de a trafócsere sokba került: 25 ezer Ft volt.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Renault Pécs

A másik trafót Pécsett cserélték a márkaszervízben. Nem volt trafójuk raktáron, meg is lepődtek, amikor közöltem, hogy a legutóbbi eset óta van nálam egy db a kesztyűtartóban
:-))))) A pécsiek rendkívül udvariasak és segítőkészek voltak, és a nem náluk vett alkatrésszel együtt a csere költsége kijött 16 ezer forintból, azaz 5 ezer volt a díjuk hibakódolvasással együtt, holott hátsó hengersoron kellett dolgozniuk, tehát bontottak a motortérben pár dolgot, hogy hozzáférjenek a trafóhoz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 121000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Nissan Micra Következő autója? Vel Satis, ha lesz rá keret és találok egy jó darabot
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2001 (2005 - 2007)

További ítéletek (276 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)