Suhanó bőrfotel
Szöveges ítélet
Az autót alapos körültekintés után vásároltam 2006 februárjában, pedig akkor még nem is állt össze az Index fórumán az a kitartóan egymást segítő csapat, amelynek - szerencsére - azóta magam is tagja lehetek. A forma és a nyújtott szolgáltatások egyértelműen eldöntötték a dolgot, és a nagy köbcenti ellenére bevállaltam az autót. Eddig - lekopogom- nem bántam meg a döntésemet.
Az Initiale, azaz csúcsfelszereltségű kivitel szolgáltatásairól csak annyit, hogy full-full extra. Szeretném, ha valaki megmutatná, hogy 4 év körüli autót ennyi pénzért még milyet kapok, amelyikben adaptív automata váltó, 8 légzsák, ABS, ESP, xenonlámpák, esőérzékelős ablaktörlő, kulcsnélküli ajtónyitás, automata klíma, Alpine-Cabasse cd váltós hifi, memóriás fűthető bőrgarnitúra (ami kulcskártyára memorizál és ajtónyitáskor ráállít mindent a használóra!), tolatóradar, keréknyomás-elenőrző és még számos olyan hasznos és kényelmes extra van, amelynek a nagy részéről utólag már szinte fájni fog lemondani, ha egyszer egy fapadosabb kocsiba kell átülnöm! A lista rendkívül hosszú. Az autó abszolút kényelmes és biztonságos.
Az értékvesztés óriási párévesen, ez nyilvánvaló! Ezért is tudtam megvenni :-) 8,5 milliós akkori új árához képest töredék áron. Kicsit sajnálom azt, aki elbukta azt a pénzt négy éves korig.
A legfontosabb számomra a számlával igazolt szervíz költség volt, amelyet átnézve az előző gazdája 120000 km után bizonyosan a horrorisztikus márkaszervíz-költség okán szabadult meg autójától. Viszont a számla másolatát nem tőle kaptam, hanem magától a márkaszervíztől. Ez megnyugtatott.
Kijelenthetem, hogy azon szerencsések közét tartozom, akiknek semmi igazi gondja nem volt a Renault Lagunájával immár másfél éve. A háromgombos kártyát sajnos kétszer is kiejtettem a nyáron az ingem zsebéből kapunyitáskor, így kénytelen voltam telefonszerelő ismerősömmel szétszedetni és megjavíttatni az eltört forrasztásokat. A 3 gombosat használták az autóhoz, ezért megkopott a két felső sarka és az olvasóba bedugva néha nem kapcsolja a gyújtást. Ilyenkor egyszer meg kell nyomni az indítógombot (gyújtás), majd még egyszer (indítás). Ettől eltekintve a kártyás rendszer kiváló, a szabadkezes mód is nagyon praktikus. Én szoktam bevásárolni... A második kártyát gyakorlatilag nem használták, látszik is rajta. Ezt az olvasóba dugva minden az előírásnak megfelelően működik. Ennyi a "gondom". Ja, meg a téli kerekekben nincs jeladó, ezért ott csúnyálkodik a sárga kép a kijelzőmön jelenleg ... :-)
Apropó kerekek: a 16" felnikkel a magasabb oldalfalú téli gumik csendesebb futásúak, mint a 17"-es nyári szettem a /45 gumikkal, de hát ez természetes is.
A kocsit vezetni, közlekedni vele álomszerű. Az adaptív automata váltó nagyon jól teszi a dolgát, ha akarom sportos, ha akarom takarékos. Nagyon jó menetteljesítményei vannak a kocsinak, négy személlyel 160-180 körül símán lehet utazni benne és halljuk egymást menet közben. 200 fölé még nem vittem a tempót, de addig "elég jól" húzott ;-) Városban közlekedni ugyancsak kellemes élmény vele. A fogyasztás az egyetlen hátulütő, de aki a benzinen akar spórolni, ne vegyen 3000-es autót. Egyébként a város az igazán húzós - hiába sikerül a pillanatnyi fogyasztást 6-6,5 liter körül alakítani amikor tartósan 50-nel haladsz, mivel a sok megállás, elindulás alaposan megdobja. Kár :-) A városi fogyasztása ezért 12-13 liter körül van. Vegyes használatban átlag 10-10,5 literrel megy, országúton, autópályán használva (nem eszetlenül) pedig 7,5-8 literrel is megelégszik.
Összefoglalva: ennyi pénzért csak jóval fapadosabb vagy kisebb autót lehetne venni, és ha szerencsés vagy, jó szolgálatot tesz és meghálálja azt a minimális odafigyelést, amit egy autó elvár. Szélsőségesen rossz példa pedig minden típusnál adódhat, nem kell Renaultnak lennie hozzá.
UPDATE (2007. nyár): az autót időközben már másfél éve használom. Az utóbbi fél évben egy dolog jelentkezett: a gyújtótrafók halála, ami típushiba. A hengerenként egy db Sagem márkájú, pisztoly formájú gyújtótrafó elöregszik és megdöglik. A csere - ha nem a márkaszervízben vesszük az alkatrészt - egész tűrhető árban van. Ld. lejjebb. A gyári trafók sötétpiros X-jellel vannak a tetejükön jelölve, így ha valaki leveszi a motor tetejéről a díszburkolatot, ellenőrizheti ez alapján is, hogy volt-e valamelyik trafó már cserélve. Az utólag szerelteken nincs piros X jelzés. És örüljön ennek!!! Amúgy újabb fél év után is tartom, amit 2007. januárban írtam: ritka kényelmes és továbbra is megbízható az autó! A klímája 40 fok külső hőmérsékletnél mutatta meg, hogy milyen erőteljes és jól beállítható berendezés.
Hibalista
- Konkrétan SEMMI, illetve a 3 gombos kártya a többszöri leejtése miatt. A hátsó lengéscsillapítók majd cserések lesznek 2007-ben.
-
- 1,5 év használat utáni update (2007. nyár): a típushibának tekinthető gyújtótrafó-halál (6-ból kettő db esetében) nálam is jelentkezett. A tünet: rángat, nem gyorsul, nem megy valamelyik henger és villog a motor-elektronika visszajelzője. A gyújtótrafót nem szabad a Renault szervízben venni, mert nagyon drágán adják. Mezei autós-alkatrészhálózat boltjában kb. 11-13 ezer forint, gyártótól függően.
Ide hordtam szervizbe
Formont Autó Kecskemét
Eddig csak egy átvizsgálási akcióra vittem, a márkaszervízbe, ami ingyen volt, kedvesek voltak és nem kaptam piros lapot semmire :-)
Az első elromlott trafót Kecskeméten cserélték, szerencsére elülső hengersoron. Alkatrészár ügyében ld. feljebb! Gyorsak és szakszerűek voltak, de a trafócsere sokba került: 25 ezer Ft volt.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Renault Pécs
A másik trafót Pécsett cserélték a márkaszervízben. Nem volt trafójuk raktáron, meg is lepődtek, amikor közöltem, hogy a legutóbbi eset óta van nálam egy db a kesztyűtartóban
:-))))) A pécsiek rendkívül udvariasak és segítőkészek voltak, és a nem náluk vett alkatrésszel együtt a csere költsége kijött 16 ezer forintból, azaz 5 ezer volt a díjuk hibakódolvasással együtt, holott hátsó hengersoron kellett dolgozniuk, tehát bontottak a motortérben pár dolgot, hogy hozzáférjenek a trafóhoz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 121000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Nissan Micra | Következő autója? | Vel Satis, ha lesz rá keret és találok egy jó darabot |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
