Országúti cirkáló - RIP
Szöveges ítélet
Szeretném el?rebocsájtani, hogy 4,000 km után tényleg korai még egy autóról sokat megtudni, viszont , ha valami változik feltétlenül változtatok az itéleten is.
Akkor hát lássuk. El?z? autóm egy Thalia volt, amivel kb. 1 évet jártam. 35,000 km után úgy ment mint új korában ezért mertem még egy Renult vásárolni.
A kényelemben a franciák tényleg jelesre vizsgáztak.
Az ülések hihetetlenő kényelmesek és a szék -kormány állitás kombinációjából nagyon kényelmes vezetési pozició állitható be.
A sebességfokozatok nagyon hosszúra vannak hangolva, ezért nem kell nagyon gyorsan kapcsolgatni, különösképpen azért sem mert kicsivel 1500 fölött már rendesen nyomatékos.
Alapvet?en a városban is jó vezetni, de élvezeti értéke hosszú úton a maximális. 150 LE - s teljesitménye lehet?vé teszi, hogy el?zéskor nagyon simán zsebrevágjunk bárkit anélkül, hogy az autó kicsit is kinlódna, vagy pedig neurotikusan kéne kapcsolgatni egy kis nyomatékért. A nagytest? autó (utasookkal kb 1700 kg) meglep? fürgeséggel rohan. Többször megtörtént, hogy 140-160 - al rohant az autó (nem autópályán) én meg szubjektive max 100 - nak éreztem.
Külön szót érdemel a Cabasse hifi. Ritkán jó, nem nagyon látni hasonló min?ség? hangzást gyári hifinél.
Első értékelés vége
Első itéletem óta letelt további 8.000 km csak arra a következtetésre vezetett, hogy az első benyomás helyes volt. Ez az autó tényleg nagyon jó... Masodik ertekeles vege.
2006 10 02
Immaron 30.000 km van az autoban, lassacskan betoltotte az 1 evet es meg mindig kivaloan megy, hiba egy csepp sem. Nem merem hangosan mondani, nehogy meghallja...
Megy mint eszelos, rettenetesen stabil, nagyon jo utfekves. Nem ritka a 190 km/h sem (kezdem megszokni, h. mire is kepes). Egy ev utan meg mindig jo vetelnek tunik.
Harmadik ertekeles vege
2008 05 04
Az autó immáron átlépte a 80.000-t. Rosszat most sem tudnék mondani az róla. Az a gonosz EGR nálam is megcsinálta a magánszámát(70,000-nél), azaz eltömődött (a szerviz szerint a kiválló gázolaj - MOL az oka). Egy kétórás szervizlátogatás és párezer Ft. -os tisztitás volt az ellenszere és azóta semmi gond. A szaki szerint aki az EGR-t tisztitotta, minden ötödik teletanknál egy adalékolt töltés és többé semmi gond. Ezidáig működik a dolog. Egyébként megy mint rakéta, kényelmes mint egy bőrfotel (1300 km egy nekifutásból) és rosszat nem tudok róla mondani. Az eddigiek alapján kiválló válsztásnak tűnik. Ha ez igy megy tovább is (legalább 150,000 ig) tényleg mást nem veszek mint Renaultot ez után sem. Nyilván az autó meghálálja a jó karbatartást és az sem mellékes, hogy a facelift idejére jóformán minden tipushiba megolodódik. Nem szeretnék vitába bonyolodni a nagy német márkák rajongóival, de hadd jegyezzem meg kissé maliciózusan, hogy a baráti körömben fellelhető VW és derivációk (Skoda, Seat) sokkal kevésbé problémamentesek mint az én "megbizhatatlan francia" autóm :).
2016.09.10
Már 215.000 km-en vagyunk túl és a történet véget ért. Az autó a bontóban végezte, mert egy olyan mértékű pénznyelésbe kezdett, amit racionális ember képtelen folytatni. Bár imádtam és vérzett a szívem, de a megbízhatatlansága miatt le kellett zárni a történetet. Mindig örommel fogok visszagondolni rá, bár amikor a véget nem érő meghibásodások is bevillannak nem lesz felhőtlen ez az öröm. Csak egy kicsivel kellett volna megbízhatóbb legyen és még ma is tartana a mese...
Hibalista
- EGR eltömődött, - bütyköstengely - turbó - minden elképzelhető hdraulikus vezeték szétkorrodálódott - gyakorlatilag bármi, ami elromolhat, pedig rendesen volt szervízelve márkaszervízben
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 215000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | Clio 4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
