Nagyfiú
Szöveges ítélet
Egy rövid ideig benzines Lagunával jártam, azzal is roppant mód elégedett voltam. Most viszont kifejezetten dCi motorra utaztam. Normális áron kerestem szervízkönyves, leinformálható hátterű, sérülésmentes dízel autót. Elég sokáig kellett kutakodnom, de végül nagyon korrekt autót fogtam ki. Az elektronikája nem éppen acélos, apró bibik merültek fel az egyik keréknyomásjelző szeleppel (egy előző gumis széttörte, ott kóválygott a gumin belül), a tolatóradarral és a vészvillogó kapcsolójával, de ezek filléres dolgok.
A sok extra persze azért tudott gyengélkedni, mert legalább _van_. A Privilége eleve jól felszerelt, de az én autómat tovább extrázták. Kedvencem a hatalmas panorámatető de áldom az előző tulaj nevét, aki tempomatot és emelt szintű gyári hifit is rendelt az autóba. (A dupla digit klíma, az ESP, a xenon, a tolatóradar, a 6 légzsák meg egy csomó apró villanybiszbasz amúgy eleve széria volt.)
A motor kellemes, nyomatékos, de én egy picit többet vártam tőle. Alul határozottan kevés a nyomatéka, és ellentétben sok mai dízellel, nagyon gyorsan leforog. Amikor húz, akkor nagyon húz, de amikor nem húz -- akkor aláznak a Corsák.
Nem tetszik a motor hangszíne sem, de legalább nem túl hangos. Az optimális tartományban (2500-4000) tartva a fordulatot, egészen fickósan lehet haladni.
Szigorúan városban hajtva 9-10 liter is lehet a fogyasztása, ami egy modern dízeltől akkor se szép, ha egy uszkve másfél tonnás autót mozgat, és a klíma a kinti 40 fokos forróságból próbál kora tavaszi szellőt varázsolni az utastérbe.
A nagy dízel autópályán, pláne autóúton igazán elemében van, 150-nél hatosban 2500 körül forog, a fogyasztása ilyenkor sem lépi át 7-7.5 litert.
Kipróbáltam, mi a takarékossági rekord: egy 60 kilométeres, hímestojásos szakasz után (Nyíregyháza-Vásárosnamény éjszaka, klíma és forgalom nélkül) 4.6 jött ki elsőre, de szerintem legközelebb még 2 decit ezen is tudok majd faragni :-)
A Laguna igen jó autó, de nagyon meg kell válogatni, mit vesz meg az ember. Egy normálisan gondozott, nem szétgyilkolt autóval nagy baj nem lehet, de arra fel kell készülni, hogy egy-két apróság időnként ráolvasást kíván.
Hibalista
- Lámpamosó kinn maradt: tisztítás, zsírzás (lökhárítót le kell előbb szerelni). Vészvillogó kapcsolója nem működött: rá kellett egy nagyot csapni, azóta jó. Keréknyomás jeladó eltört: béna volt az előző gumis, szerencsére kaptam egy ingyen jeladót (thx Mókaficek!), a gumiszerelésen kívül a felismertetés 4000 ft volt márkaszervízben. Tolatóradar elromlott: állítólag a hangszóró halt meg. Nehezen hiszem, de márkaszervízben 3600 forintért megoldották, így aztán nem érdekel.
Ide hordtam szervizbe
Csepeli Baumgartner -- rugalmasak, normálisak, bár a rezsióradíjuk hard core horror (persze máshol is)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna 2.0 16V Privilége | Következő autója? | Laguna III :-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
