Méltóságteljes "Hattyú"
Szöveges ítélet
Előre krek elnézést a sok szubiektív megnyílvánulásért, de hát emberek vagyunk...
Kezdeném pár mondattal a múltat, ugyanis említésre méltó! Előző és egyben első autóm egy 97´-es Laguna volt 2 lityős 140 pacis, a tévedések elkerülése végett nem Volvo motoros, hanem az S40-es Volvoba szánt motorral szerelt 5 ajtós volt. Az autó külföldi származású volt, viszont én már egy Magyar holgy tulajdonostól vásároltam, remek, megkímélt állapotban! Hibája mondhatni nem sok volt, ami említésre méltó, az a nem működő hátsó szélvédő fűtés és az első részben működő szélvédő fűtés (igen mivel ebben olyan is volt) de ez evidens mivel sajnos egy nyári napon nem bírta a mosást és elrepedt a hőtől... :( Mondanom sem kell mennyire ideges lettem mikor épp´ már szárazra töröltem volna az ablakokat és látom hogy elrepedt a hideg víztől... Az autó nagyon megbízhatóan működöt és nagyon is tetszett. Kényelem szempontjából már-már szinte túl kényelmesek voltak az ülések, nem kiköpött városi autó, de hát ezt senki sem mondta... :) Na jó térjünk a lényegre: Szóval nem bírtam magammal és újítani akartam, hamar eladtam a kis kedvencet (másnap már jelentkeztek, nem is kevesen) és ment a filózás hogy vajon milyen autót is vegyek... valami gazdaságos, ám de hasonló kategóriájú autóra vágytam, mind azok mellett hogy márkahűségemmel éljek.. szóval az első gondolat egy Megane volt (szögletes lámpás) és volt 1-2 ami megfogott. főleg hogy nagyon diesel rajongó lettem... a 3. komolyabb megan mellett ott állt egy Laguna GT, nagyon nem is keltette fel a figyelmemet mivel messze nem kombiban gondolkoztam, az valahogy távol állt tőlem, am de miután kiveséztük a kereskedővel (Renault) a Megant említést tett a mellette álló Lagunára ami árban megegyezett, felszereltségben viszont messze felül múlta. Mondom abba még senki nem halt bele hogy közelebről megtekint egy amutót, így hát uccu, megkértem hozza ki a kártyát. Ajtó nyit, én beszállok és onnantól kezdve engem ki nem lehetett szedni abból az autóból... Hiába nem dCi, hiába kombi... Én már csak röhögtem magamon, hisz már tudtam: Ez az autó kell nekem, hiába nagy dög, hiába benzin faló (ami persze messze nem igaz a benzinesekhez képest). Szóval 2 hét múlva kigurultam a kereskedésből az "új" lagunámmal. Hozzá teszem még mikor bejött e Laguna II, a suliból hazafelé jövet begrottam egy R. kereskedésbe, beültem a Lagunába és azt mondtam "Micsoda amutó, hát ez az emi nekem soha nem lesz" Akkor még persze gondolatban sem volt hogy akár egy twingót is fentartsak. Ismét elnézést a személyeskedésekért :) Na szóval az itélet: Útfekvése kitűnő, nagyon jól reagál a kormyánymozdulatokra a 16"-os felnikkel, de gondolom a 17-esekkel mégjobban. Bár kombi ellenére az autó alulkormányzott, az ESP nagyszerűen avatkozik be ha túl nagy sebességgel vennénk be a kanyart, méghozzá a fék, gáz és a kormány manipulálásával. A futómű halk, nagyon halk, a kissebb úthibákat halkan elnyeli a nagyobbakkal viszont már gondban van, a beltér hajlamos csörögni-zörögni, na dehát a műanyag világban nem várhatunk csodákat. a beltér fóliázása (magnó fedél stb...) elég gyenge, már itt-ott észrevehető a kopás, sérülés. A karosszéria korrózió védelme romlott az előzőhöz képest, a 10 éves lagunán a sok festék lepattanások (kavicsfelverődések) helyén semmi rozsda, pedig a fél is látszott helyenként, itt viszon a hátsó ajtón a rendszámtábla felett lévő csavarok tiszta rozsdásak... :S érdekes... A beltér nagy és kényelmes, hátul a hely is mondhatni tágas, csak a probléma ott kezdődik, hogy ha az első üléseket lesülyesztjük, akkor már nem fér be a hátulülő lába az első ülés alá, így vesztettünk 10 cm hasznos helyet. Apropó! Ülés! Igen bizony én is tapasztaltam beszálláskor hogy a vezető ülés nyikorog, mint valami régi faszék, de menet közben már nem, csak amíg fészkelődünk. A motor kissé lomha, alu lusta, de ha megpörgetjük, csodákra képes! Városi forgalomban, nyugottan válthatunk már 2000-től, így elég sok benzint spórolhatunk meg! Városi fogyasztásom 7.6 óvatos vezetéssel, ami abszolút nem sok a másfél tonnás hófehér "hattyúnál". A motor nagyon csendes, intenzív gyorsításkor azért megjön a hangja 3500-tól. Autópályán egyenletesen húz 80-tól 160-ig, érdekesség viszont hogy sokkal halkabb a menetzaj 160-170-nél mint 140-nél. Mondanom sem kell, mennyire kényelmes pakolni a kombit, hisz választhatunk, hogy vagy a teljes csomagtartóajtót nyitjuk fel és akkor nyincs küszöb, vagy csak a hátsó szélvédőt, így nem okoz problémát a pakolás közben kiszédülő csomag. A Xenon fényszóró megdolgozik a felárért, nagyszerűen világít, hasznos és egyben csinosabbá teszi az autó küllemét.
Hibalista
- Még semmi :)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna 2.0 16v | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
