Megbízható útitárs
Szöveges ítélet
A hazai (nem olcsó kutas!) "kiváló" min?ség? üzemanyag az els? fél évben elintézte a befecskendez? rendszer mechanikáját, ezért néha hibát írt ki a computer. Érdekes módon, a külföldi (A, D, SK, HR) benzinnel semmi baja nem volt. Ezt garanciában cserélték egy gyárilag Magyarországra átszabott alkatrésszel, így már bírja a nyers k?alajat, amit a benzinkutak árulnak.
Azóta egy megbízható, jól men?, autó lett bel?le. Soha sem hagyott cserben, nem irogat hibákat a computer. A (motoros állítású, jó oldaltartású) f?thet? ülés, er?s xenon és jól eltalált, csak végszükségben beavatkozó ESP jó együttes az öszi - téli autózáshoz. A fizika az fizika és az ESP is csak a törvényei szerint m?ködik, így bekapcsolt ESP-vel is el lehet szállni, csak jóval nagyobb sebességgel.
Ami nem tetszik: a gyári 17"-os alufelnik nagyon lágyak; az ismert állapotú budapesti utak miatt, érdemes évente felkeresni velük a felniszervizt egy görg?ztetésre. Javaslom keményebb, nem gyári felnik beszerzését, amennyiben BP-en, nagyobb városokban vagy "keletebb" európában használjuk az autót.
Ami tetszik (115 ezer km után is):
Kényelem: kiváló a szell?z?- és klímarendszer, szövet-b?r kombinációjú ülések nagyon jók, nem kopnak, nem nyikorognak.
Motor: precíz, egyenletes járású, 3000-t?l jól húzó motor vegyesen és hosszútávon 8,5-9l per 100km-es fogyasztással. 30e-s szervizciklusra jutó pár decis olajfogyasztás. Olajat egyébként érdemes, fél szervizcíklusonként cserélni és jó min?ség?t használni, meghálálja, mint minden mechanikus szerkezet.
Váltó: Hidegen télen és nyáron a forróságban gond nélkül váltható. Nem recseg, precízen, könnyen, érezhet?en beugrik a fokozatba.
Elektronika: megbízható, nem hibázik, (vszín?leg a Nissan segítsége is befolyásolta a végeredményt.) Keréknyomásmér? hasznos, lassú defektek és a benzinkutas leveg?nyomás-mér?k 20-30%-os szórásának észlelésére kiváló.
((Kár, hogy az új Laguna ronda lett.))
Hibalista
- Szervó szivattyú (1 hónapos korában) - garanciális csere;
- Klíma kompresszor (1,5 éves korában) - szavatosságban cserélték 35e (30% önrésszel)
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérvár - Ugrics és Szabó
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Budapest - Baumgartner
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | R19 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
