Luxusautó félpénzen
Szöveges ítélet
Cliókon, Mégane-okon át egyenes út vezetett a Lagunáig, amikor a cégnél megkérdezték, milyen autót is képzelek magamnak.
A 2 literes motor egyszer?, mint egy faék, de megy. (Ez nem a közvetlen befecskendez?s IDE változat.) Alulról is húz, aztán hirtelen 10 másodpercen belül van százon (9.8 sec). A vége 200 felett.
Két "kiló" feletti végsebesség, tíz alatti száz ide vagy oda, az autó korántsem sportos. Inkább biztonságos (öt csillag az Euro-NCAP-on), illetve komfortos.
Ez annyira így van, hogy a sportos Dynamique felszereltséget el sem tudom képzelni. A motor karakterisztikája, a hosszú váltókiosztás, a sokat tekerend? kormány, a laza rugózás pont a sportos vezet?ket idegesíti.
Ellenben a Privilege félb?r foteljei, végtelen számú elektronikus extrája pont ideális az olyan konszolidált családapáknak, akik közé magamat is sorolom :-)
F?leg ezek az extrák, ezek kényeztetnek. A hatékony dupla digit klíma, a százlámpás bels? megvilágítás, az átlagosnál sokkal szebb hangzású Cabasse gyári hifi, az otthoni fotelhez döbbenetesen hasonlító kartámasz, a rengeteg -- párnázott -- rakodóhely, a finom anyagok (b?r-plüss kárpitozás), a szemnek kellemes színharmóniák. És akkor az éjszakai vezetést megkönnyít? piros LED-ekr?l még egy szót sem szóltam.
Ez igazi luxusautós szolgáltatás: a Soltvadekert és Akasztó közötti sötét éjszakában hasítva is mindent látni az utastérben, anélkül, hogy vakítana az olvasólámpa vagy az utas egy zseblámpával matatna.
Ami nem igazán tetszik, az a techno m?szerfalvilágítás. A jégkék árnyalat egy kicsit rideggé teszi az egyébként ?berkomfortos belteret -- bár a leolvashatósággal nincs baj, egyszer?en nem illik ebbe a modellváltozatba. Még jó, hogy egy tekerenty?vel le lehet venni a fényer?t.
A Lagunák megbízhatatlanságáról itt a Népítéletek között találtam egy csomó negatív bejegyzést. Hát, nem tudom. Talán azok külföldi, ismeretlen el?élet? gépek voltak, neppervarázslatok.
Az enyém már túllépte a 70 ezer kilométert, de lekopogom, nagyon egyben van. Nemrég kiment a klíma kijelz?paneljének a világítása -- ez állítólag típushiba. A szervízben rögtön tudták, mit csináljanak: egy kis elektronikus túrás után, bagatell munkadíjért, újra százas a kijelz?.
A 60 ezres szervízen még egy dologhoz nyúltak (az olajon, gyertyákon és a sz?r?kön kívül): a fékbetéteket kicserélték. Ezen kívül találtak holmi lógó kormáyösszeköt?ket, de a pesti utak mellett ez nem kirívó.
A fogyasztás az autó méretéhez és a motor tulajdonságaihoz képest több, mint elfogadható: városban ugyan túl tudja lépni a 10-et (tipikusan azért megáll 9 körül), de nyílt országúton, ráér?s stílusban autózva 6.5 liter körül tartható.
Az autópályás suhanások nagyon fekszenek neki: néma csendben, kellemes teljesítménytartalékokkal hasít 160 felett is, a tempomat áldás (jobb láb fékkészenléti állapotban), a futóm? észrevételenül lebegteti az autót, a fogyasztás pedig így is megáll 8-9 liter körül.
Egyetlen igazi negatívum: az autóm új ára a néhány extrával (metálfény, tempomat, napfényroló, Cabasse hifi) 6.4 körül volt; három évesen jó ha el tudom adni 2.6 körül. Ez azt jelenti, hogy a benzinen, szervízköltségen, lízingdíjon, biztosításon kívül havi százezerbe´ volt az autó.
Használtan viszont döbbenetesen jó vétel tud lenni.
Hibalista
- kormányösszeköt?k, klímakijelz? világítása (típushiba!), fékpofák cseréje
Ide hordtam szervizbe
Renault Dél-Pest 9
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Renault Mégane 1.6 16V | Következő autója? | Renault |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
