Keveset használt hétvégi autónak jó lehet.
Szöveges ítélet
Az autóval a munkámból kifolyólag sokat jártam külföldre, egész Nyugat-Európába.Ezért került bele egy év alatt 120.000 Km.De milyen egy év volt?Rémálom!Az autót 10 hónaposan vettem 28.000 Km-rel.Benzines kocsim volt, azért kellett dízel hogy keveset fogyasszon és azért pont Laguna mert hatalmas könnyen rakodható csomagtere van, valamint gazdagon felszerelt és kényelmes, ami a több ezer km-es utazásokhoz nem utolsó szempont.Utóbb kiderült, hogy ezeket leszámítva csak rosszat lehet róla mondani.Amikor a hibák elkezd?dtek pont elmúlt az autó 1 éves, letelt a garancia.Maradt a szavatosság, amibe viszont nem tartoztak bele az említett alkatrészek. 100.000 Km után a szavatosság is lejárt így a többi meghibásodás költsége egyértelm?en rám hárult. 140-150 km-es sebességgel jártam vele autópályán 6. fokozatban, légkondival együtt megállt 6 l-b?l a fogyasztása.Szerintem megfelel?en rugalmas is volt, és igen kényelmes.2-3000 km után is fáradtság nélkül szálltam ki bel?le.Csak idegileg készített ki. Azon rettegtem mikor mi megy tönkre rajta, mibe fog ez nekem kerülni és mikor lesz az hogy egyszer nem hoz haza. Na ez is megtörtént. Nürnberg alatt az autópályán turbótengely törése lett, amit?l aztán kiszippantotta a karterb?l a motorolajat. Úgy füstölt, mint egy olajzabáló kétütem?. Még id?ben leállítottam a motort miel?tt nagyobb baj lett volna, de így is autóment? hozott haza. Szó szerint féltem vele elindulni, de dolgozni kellett, ez csak vitte a pénzt és hiába akartam eladni, közel 5 hónapig hirdettem mire elkelt. Addig persze mentek bele a km-ek és jöttek a hibák. Eleinte minden meghibásodás után újra beleszerettem, tetszett kívül-belül, kényelmes volt, ment is. De aztán betelt a pohár. Legalább hajtottam volna szét, akkor tudnám fogni valamire, de mindig kíméletesen bántam vele. Hát így jártam. 1.500.000 Ft-tal olcsóbban tudtam eladni, mint amennyiért vettem, ráköltöttem kb 1.000.000 Ft-ot. Így lehet egy Renault Laguna 1,9 dci-vel egy év alatt 2.500.000 Ft-ot bukni.
Hibalista
- 52000 Km-nél EGR befecskendez? szelep. Jav.ár: 80000 Ft.
- 65000 Km-nél leveg?mennyiség szabályzó. Jav.ár: 50000 Ft.
- 82000 Km-nél újra EGR bef.szelep. Jav ár: 0 Ft. (beszerelt
- alkatrész garanciája)
- 91000 Km-nél jobb els? gömbfej csere Jav ár: 30000 Ft.
- 114000 Km-nél turbócsere+autómentés Jav ár: 314000 Ft.
- autómentés költsége Németo.-ból: 150000 Ft.
- 128000 Km-nél teljes váltócsapágyazás Jav ár: 200000 Ft.
- 137000 Km-nél újra leveg?mennyiség szab. Jav ár: 0 Ft. (be-
- szerelt alkatrész garanciája)
- 141000 Km-nél kártyaleolvasó csere. Jav ár: 50000 Ft.
- 146000 Km-nél f?tésszabályzó hiba, bal oldalra hideg leveg?t
- fújt jobb oldalra meleget
Ide hordtam szervizbe
Renault-Baumgartner Márkakereskedés és Szervíz. Az egyik szerel? nagyon profi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra B 1,6 | Következő autója? | Alfa Romeo 146 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
