A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2001-2007)

Laguna 2.0 16V Privilege Automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmes, hűséges csónak

Szöveges ítélet

Magyarországon az automata váltóra sokan értelmetlen amerikai őrültségként gondolnak. Jellemzően azok vélekednek így, akik még soha nem vezettek automata váltós autót. Jómagam azonban biztos voltam benne, hogy saját használatra kizárólag ilyen váltóval szerelt kocsit fogok vásárolni. Az élet mégis úgy hozta, hogy első autóm kézi váltós volt, de utólag belegondolva ez nem akkora probléma: semmiképp nem árt, ha az ember rutint szerez az itthon erősen domináló kézi váltóval még akkor is, ha a későbbiekben kizárólag automatát fog használni, ugyanis bármikor előfordulhat, hogy szükséghelyzetben kézi váltós autót kell vezetnünk.

Tanulóautóm, a kis Corsa hűségesen szolgált, de idővel, és anyagi lehetőségeim javulásával, valami kényelmesebb, és nem utolsó sorban férfiasabb autóra vágytam. Ideje volt megvalósítani az eredeti tervemet: az automata váltós autót. Most biztos sokan felhördülnek: pont egy Lagunával? A francia autók, és közöttük is ez a típus itthon megbízhatatlan, gyenge minőségű modellnek van beskatulyázva. Pont ennek az előítéletnek köszönhető, hogy a használtpiacon alig van ára, így belefért a megcélzott egymillió forintos keretbe, és a legőszintébben állíthatom, hogy minden előítélet alaptalan: ez egy jó minőségű, és legfőképpen nagyon kényelmes autó! Emellett szerintem jól is néz ki: kupészerű formájával kilóg az általános VW Passat - Ford Mondeo sedan kategóriából, ugyanakkor az ötajtós felépítésnek köszönhetően jobban is pakolható.

Automata váltóval leginkább 3.0 V6-os Lagunák kaphatóak, a 2 literes benzinessel elég ritka, ezért szerencsém volt, hogy sikerült szert tennem egy igen megkímélt, keveset futott példányra. Persze a kényelmes váltónak vannak árnyoldalai is: a 135 lóerős motorral a Laguna amúgy sem egy versenyautó, de a váltó reakcióidejével is érdemes számolni. Az "ezen a sárgán még átcsúszunk" manővereket nem érdemes erőltetni, mert a gázpedál lenyomására az esetek többségében csak nagy késéssel fog gyorsulni az autó. Előzésnél se árt észnél lenni, és számolni a visszaváltás 1-2 másodperces idejével. Ilyen esetekben érdemes használni az egyébként teljesen felesleges tiptronic funkciót, melynek segítségével kézzel válthatunk vissza, hiszen ez a hagyományos, nem sportosra hangolt automata nem igazán fogja ezt megtenni helyettünk.

A Laguna belterére semmilyen panasz nem lehet: a plüss ülések hosszú távon is kényelmesek, egy 3 órás út után is kipihenten száll ki belőle az ember. A Privilege felszereltség többek között kétzónás digitális klímát, ülésfűtést, tempomatot kínál, melyek mind tökéletesen működtek is, és az én autómban volt napfénytető is, ami szintén egy igen jó extra, hiszen kevésbé lesz bezártság érzete az embernek, ha felülről is besüt a nap. A csomagtartó hatalmas, a hátsó ülések ledöntése után gond nélkül nyel el 2 db kerékpárt, vagy akár egy komplett kanapét (persze szétszerelt állapotban). Gyakran segédkeztem a nagyobb darabok fuvarozásában egy 5-ös BMW-vel rendelkező havernak, ugyanis a "presztizsszedánban" még a hátsó ülések sem hajthatók le.

Az előítéleteket megcáfolva az autóval soha semmilyen komolyabb műszaki probléma nem volt, eltekintve egy akku cellazárlatot, de az nem köthető szorosan magához az autóhoz. Laguna-betegség a rossz minőségű magyar utakon hamar elhasználódó első futómű, valamint a kisebb elektronikai hibák (melyek közül a központi zár hibája például teljesen magától megoldódott).

A fogyasztás 12 liter körül alakult, ami szerintem nem vészes egy ilyen nagytestű, automata váltós autótól. A szervizköltségek is meglepően barátságosak voltak, így az autó fenntartása nem igényelt komolyabb befektetést, és mindvégig hűségesen szolgált, így szomorú voltam, amikor (elsősorban külső méretei okán) meg kellett válnom tőle.

Hibalista

- vezérműszíj csere - első futómű szilentek, kormányösszekötő és gömbcsukló - akkumulátor cellazárlat - jobb oldali index testzárlat - csomagtartó központi zár (magától megjavult)

Ide hordtam szervizbe

Gábeli Kft. Renault Kereskedés és Szerviz 2083 Solymár, Mátyás király út 2.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Opel Corsa B Következő autója? Fiat Stilo 2.4 Abarth
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2001 (2005 - 2007)

További ítéletek (276 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)