Imádnivaló lajhár
Szöveges ítélet
Mikor kiválasztottam, már tudtam, hogy milyen költséges eszköz mellett döntöttem de nagyon meggyőző ez a kocsi.
Az elektromos ablaka nagyon hamar megadta magát de erre számítottam és eszem ágában nem volt gyárit belerakni mert az a szerkezet gagyi műanyag, helyette fémet kapott sokkal olcsóbban és érezhetően jobban viszi az ablakot.(20 000,- HUF)
Utána menet közben egyszer ledobta az üzemanyag csövet és leállt a kocsi, eltoltam az útból majd kb 10 perc alatt meglett a hiba forrása visszapattintottam a helyére. Arra a következtetésre jutottam a szerelőmmel, hogy valószínűleg az előző szervizelés alkalmával figyelmetlenül rakták vissza, azóta nincs vele bajom.
Utána jött az olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere, kocsi átnézése mindez 40 000,- HUF
Majd jött az 5 éves szervíz ami combos volt:140 000,- HUF. Ebben a görgők cseréje, vezérműszíj, vízpumpa, vészvillogó gomb csere, klímaszíj csere, minden folyadék ellenőrzése, autó átnézése. Nem volt olcsó de ezeket megint nem kell egy jó darabig cserélni!
Amióta megvan ez a kocsi azóta ennyi a szervíz tapasztalatom.
Nem találkoztam még a mások által említett "típus" hibákkal mint például a világító visszajelzők, rossz renault kártya, kopogó futómű...Talán csak szerencsém van, vagy talán csak figyelek rá úgy bánok vele mint egy autóval csinálom lelkiismeretesen a szervizeket, nem pedig ütöm vágom és leszarom... Aki ilyen autót választ az készüljön, hogy sokba kerül de meghálálja a törődést.
Ezzel a motorral nem egy gepárd, de nem is versenyezni vettem... A fogyasztásával megvagyok elégedve ekkora kasznival ekkora motor ennyit tud...
Hihetetlen tágas, kényelmes, tele rengeteg hasznos aprósággal! Nagyon jól pakolható a kocsi. A belső csodálatosan letisztult egyszerű, minden kézre áll, esztétikus! Kívülről is nagyon szép, karakteres kocsi.
Engem magával ragadott!
-----------------UPDATE-----------------
Azóta megdupláztuk a benne lévő kilométereket, és a szerviz tapasztalatok is bővültek:
Sajnos az ablak ismét beesett, hiába az utángyártott fémszerkezet. Nem nagy tétel volt a javítás, így ha minden 50 ezer kilométernél eldobja magát elnézem neki.
Mindkét kártyám keresztbe repedt, már az ajtónyitó gombok nem működtek rajta, így érett egy csere. A gyári megoldás eléggé drágának tűnt, próbáltam bontottat szerezni, azt nagyon nehéz, mire a szerelőm javasolt egy erre specializálódott kulcs szerelőt, aki 5000/kártya áron új tokba tette őket, így most 2 remekül működő kulcsom van.
A legérdekesebb viselkedés tőle a fedélzeti computer újraindulgatása volt. Régen kezdte, akkor olyan havonta egyszer menet közben minden kigyulladt a műszerfalon, majd minden érték kinulláz, reset-elt egyet. Egyre gyakoribb vendég volt ez a jelenség a végén nagyjából 20 percenként csinálta, az előző szerelőm nem találta az okát. A Nemes utcában mondták, hogy gyújtás hiba lesz(persze a gyújtás miatt indul újra a fedélzeti computer, haha...), kicserélték az összes trafót és azóta láss csodát megszűnt ez a probléma.
Voltak vele egyéb nyűgök, de ezek minden autónál kellenek:
Stabilizátor, kuplung csere 130 000km-nél
Kézifék bowden, fék betét, féktárcsa 140 000km-nél
Természetesen olaj, légszűrő csere, amit nem szoktam a gyári előírásig kitolni, ami 2 év v. 30 000km, hanem inkább olyan 1,5 év vagy 20 000km módon szoktam elkövetni.
A véleményem még mindig az, hogyha törődnek vele, akkor hálás autó, a szervízeltetés költsége nem elszállt, szeretem.
Hibalista
- Elektromos ablak beesett, nem gyárit kapott mivel az elég drága volt ellenben fele áron(20 000,- HUF) sikerült bele után gyártottat szerezni. - Vészvillogó gomb tönkrement gyári 13 000,- HUF - Üzemanyag cső leugrott a helyéről valószínűleg szervizben nem rakták rendesen a helyére, kb 10 másodperc alatt sikerült a helyére rakni. - -----------------UPDATE----------------- - Elektromos ablak ismét beesett. - Összes indító kártya eltörött, egy erre specializálódott kulcs szerelő, 5000Ft-ért új tokba helyezte a kártyát. - Trafóból már 2 adta meg magát. Darabja olyan 15k körül mozgott. - Egyszer autópályán elment a generátor, még hazajutottam vele, 30 000 Ft-ért generálozták. - A fedélzeti komputer időnként újra indult, kiderült gyújtás probléma, a trafók cserélése után magához tért. - Fék betét, fék tárcsa ez eléggé húzós összeg volt, egyszerre kellett mind a 4-et cserélni, így 150 000 Ft körül állt meg. -
Ide hordtam szervizbe
Magán szerelőhöz járok, eddig mindent megcsinált rajta
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
A XVIII. kerületben a Nemes utcában található szerelőhöz járok mostanában. Mindent korrektul, gyorsan megcsinál. Annyira elégedett vagyok, hogy már csak ezért is Renault lesz a következő autóm, hogy ők szerelhessék tovább. :)Újjáépítünk kft. Renault Szerviz.BudapestNemes u. 331188
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane classic | Következő autója? | Még nem tudom pontosan de szeretem ezt a típust |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
