Hűséges francia batár
Szöveges ítélet
A kocsi cégautó volt Bp-n. Miután felső vezetőé volt, volt rendesen szervízelve, gumicsere rendszeresen, két garnitúra felni (16-os gyári alu, 16os lemez) normális gumikkal. A kocsi gyakorlatilag sérülésmentes egy két kisebb karcolástól eltekintve.
Az autó a megtett kilóméterek jó részét autópályán töltötte, ahol nagyon kellemesen lehet vele utazni, halk, 150 felett kezd el zajongani csak. Valószínüleg a budapesti utak miatt is, de kimentek a hátsó szilentblokkok, amit a hátsó futómű felől érkező iszonyatos nyikorgással hozott az ember tudomására. A duda állandóan (most nem kop-kop) rosszalkodik, van amikor elég volt csak megigazítani (persze szervízben, mert le kell szedni a kereket, meg a burkolatot hozzá) ha új duda kéne az ca 30e lenne. akkkor tipikus renault betegség a digit klíma kijelzőjének villogása, ami hosszú úton iszonyat idegesítő tud lenni, szervíz orovosolta. A vezető oldalán lévő ablakemelő is rakoncátlankodik - állítólag valami bowdenterelő kopott ki, amit teljes ablakemelő szerkezet cserével (persze becsípődésgátlós) tudnának orvosolni potom 100e forintért. marad így, csak lent ne maradjon. a bőr váltógombról a sebességkiosztás tábla mindig leesik, de ez már valahogy fel se tűnik.
120e nél esedékes volt a nagyszervíz, amit márkaszervízben végezettem el. Van benne olajcsere sallangok, féktárcsa, betét, vezérműszíj + sallangok cseréje. ez ilyen 100e-s nagyságrend, de nem szabad vele spórolni.
A beltere hatalmas, kényelmesen lehet benne utazni a plüss ülések jól tartanak, és mégis kényelmesek (ezután kínzás átülni egy opelbe) miután kombi a hátsó helykínálatra se lehet panasz:)
ötletes az ötödik ajtón a nyitható üveg, bár gyakorlati haszna a 0val egyenlő kb. a csomagtérroló gyakorlatlan kezeknek furcsa lehet elsőre, de meg lehet szokni.
Kívülről szép az autó, szerintem egész időtálló formát sikerült összehozni.
Az autó kívülről is hatalmas, így parkolóhely keresés szempontjából egy zsúfolt belvárosban nem épp ideális.
A xenon fényszórók a másik nagy előnyéhez tartoznak, a beépített fényszórómosóval. Így majdhogynem nappal van este :) a motorterében s zükséges dolgokhoz hozzáférni, bár a beöntő nyílásokon kívül mindent iszonyat szok műanyaggal fedtek.
Régebben csinálta a szervó azt, hogy kivillant, hogy nincsen benne olaj, ilyenkor kupak le kupak vissza és máris észrevette hogy lám mégis van benne olaj.
A keréklégnyomás ellenőrző rendszer pedig egyenesen zseniális, egyszer már biztosan segített egy csúnyább balesetet megelőznöm. van amikor faxnis, vagy csak kosz kerül a szelepek alá, és durcizik. ilyankor szelep le szelep fel, gyújtás le gyújtás be. ez általában segít. A szelepekre pedig érdemes vigyázni :)
A 16os alufelnik elfogadható kompromisszumnak tűnnek magyar utakra, 215/55ös gumikkal. Jobb utaknál biztosan menne rá a gyári 17es felni.
A gyári akksi teljesítményre siralmas jó állapotában is, úgyhogy 85 aH-s került bele. A klíma megfelelően hűt, csak a komputer állít kicsit hülyén, szóval ráfér a manuális rásegítés.
Na és a motor :) 1.8 120 le, ami épphogy ilyen hatéreset az 1,5t s kasztnihoz, bár ugye ez családi kocsi. Ezt a feladatát kiválóan teljesíti, nem egy porsche de nem torpan meg egy előzésnél sem, akár teljes terhelésnél is. A motor elég egyenletesen adja le a nyomatékot magasabb fordulattól, alul kicsit nyomatékszegény. A ménest táplálni kell, bár a városi 10-11 literes fogyasztást kicsit sokallom. országúton autópályán 7-8ból megáll, persze kímélve. ha odalép neki az ember iszonyatosan el tud kezdeni kajálni.
Összességében egy jó autó a maga hibáival. Bár ezt egy 306-os után már nem is olyan nehéz elviselni. :)
És még egy adalék az alkatrész árakhoz : a kocsit megvenni nem olyan nagy anyagi álldozat, mert majdhogynem egy mutyuki stift áráért lehet kapni, de annyiból viszont nem lehet fenntartani.
Hibalista
- - Duda, de többször: ráolvasás igazgatás, ha cserélni kéne akkor 30e lenne
- - digit klíma kijelzője ( nagyszervízben elintézve)
-
- kopó alkatrészek:
- -pl féktárcsák betéttel ca 60e
- -120e-s szervíz : ca. 100e (ebben volt a tárcsa is)
- -hátsó szilenblokk (nem tudom)
- -akksi (15e)
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Iniciál, Győr
Megbízható, hozzáértő csapat, meg vagyok velük elégedve. néha a gyári alkatrészekre kell többet várni. Az autót mindig makulátlan tisztaságban kaptam vissza.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 306 | Következő autója? | nem tudom, szívem szerint német :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
