hibái ellenére a szivemhez nőtt
Szöveges ítélet
Év elején cseréltem le egy ujabbra, kicsit fájt a szivem, mert minden disznósága ellenére nagyon megkedveltem közel 5 év alatt.
A kényelme szerintem ma is etalonnak számit a kategoriájában, csendes, főle országúton tünik úgy mintha csak suhanna, kintről szinte semmi zaj, még 140-160-nál sem kell emelt hangon beszélgetni, az ülések akár a fotelek, minden kezelőszerv puhán jár és kézreáll. Az útfekvése szintén nagyon jó, a budapesti aszfalt csapdáin is gond nélkül átevickél, eleinte fura volt a billegése, de rájöttem egyáltalán nem veszélyes, bőven van tartalék.
A motor valószinüleg inkább egy masterba való, teherautós egyes, folyamatos a zakatolás szörcsögés, vinnyogás alacsonyabb fokozatokban, a turbólyuk hatalmas, lámpánál könnyű lefullasztani, ha pedig kettes-hármasban poroszkál, akkor nagy gázadás, aztán sokáig semmi, majd először kinnal keservvel csörgés csattogással felpörög, aztán, mintha megtáltosodna, igazából városban lomha tetű, országúton viszont fürge és rugalmas, lazán előz 80-90-ről hatosban is.
Az elektronika maga a rémálom, évi 2 szoftvercsere, 5 év alatt 6-7 trélerezés a leghülyébb helyekről, mert letiltott, volt, hogy a szellőzés állt le menet közben, máskor az ablakok nem mentek, egyszer Bécsből jöttem haza max 110-zel, mert nem engedte felpörögni a motort, a gyorsulás, mint egy ifáé, máskor meg egyszerűen megbolondultak a légnyomásmérők, a középső panelnak 3 éven át volt baja, kétszer is cserélték, végül egy zimakós éjszaka után rásóztam egyet, mert minden eltünt, utána megjavult.
100.000 km után már itt ott folyt az olaj belőle, a gázolajcsövek a rezgéstől kétszer is elengedték magukat, olyan szaga volt az utolsó 2 évben, mint egy mezőgazdasági gépnek. A kuplungszerkezet 2x cserére szorult, a szervizek szerint alulméretezett, nem birja a nagy nyomatékot, a turbo gyári hibás, szintén a szerviz szerint 10-ből 3-4 elszáll, nekem épp a garin túl tette.
Ha a rendes szervizköltségtől és a sok elektronikus kórságától eltekintek, nagyon jó, szerethető autó volt
Hibalista
- kuplungszerkezet, turbofeltöltő, motorelektronika, gázolajcsövek, lendkerék
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Renault Délpest
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 162000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Laguna 2.0 16V | Következő autója? | Laguna 3 2.0 16 V |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
