A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2001-2007)

Laguna Authentique 1.9 dci 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Félmillón túl is szerethető

Szöveges ítélet

Most az autóban 538.000 km van - óra szerint.
Magyarországról vettem, Renault szervízben, céges autó volt, 5 évesen 252.000 km-rel (vagy éppen amennyi...). Féltem tőle, de olcsó volt... Éppen nagyszervíz, és márkaszervízben turbó, fékfelújítás és kuplungcsere után.
Azóta használtam munkám miatt kb. 2 naponta Bp-Debrecen távon, és jómagam tettem bele 286.000 km-t, azaz MINIMUM 538.000 van benne. Én leginkább egymagam használtam, hosszú távon. Összesen 2-3 MOL kúton tankoltam, sohasem trükköztem a gázolajjal.
Ha a takarékosságra ügyeltem, az autópályán 120, amikor csak úgy normálisan mentem, olyan 135, amikor siettem, 150 volt a tempó, ez kb. egyenletesen elosztva. Nem tötymörgök, ha kell, nyomom rendesen, de inkább az egyenletes tempó híve vagyok, de ellustulni nem hagytam. Amióta megvan, nem nulláztam az átlagsebességet, ez 93 km/h. Végsebességet egyszer próbáltam, órával a 200-at tudta kb. 400.000-nél. Az autóra nagyon figyeltem, indítás után hidegen 1 percig melegítettem, autópályán sohasem állítottam le, hosszabb menet után városban is hűtöttem fél-egy percet. Csak Unix alkatrészeket tetettem bele, olajcsere 20.000 km-enként. Nem egy versenyautó, gyorsulni nem érdemes vele. Váltó hosszú, 130-140 között 2500 alatt forog. Kellemesen lomha autó, de ha nagyon kell, akkor olyan 2500 fölött megy, egy új kisautót simán lever. Fogyasztás: szerintem a tél (melegítés miatt) és a nyár (klíma) teljesen azonos. Inkább ez egy nyugalmas, kellemes, utazóautó, ahol akár 150 is takarékos utazó. Városban nemigen használom, nem tudok nyilatkozni. Az M3-on mérve 120-al 4,8-5,0:, 135-el: 5,8-6,2, 150-el: 6,5-7,0 l/100 km, országúton: 4,5 liter. Minimum (Balaton, Északi part, éjjel): 2,9 l, maximum, (Németország, 170-es utazó,) 8,5 l. Most már kicsit átlag felett. Most már valami nagyszervíz kéne, talán a vezérlés is rossz,izzítógyertya is gyanús nyáron is 2x kell izzítani, turbó is (bár erő van), kormol is, 2500 felett gázra lépve, és olajat is fogyaszt, 1liter/5000 km, s azt hiszem 1-2 hónap múlva túladok rajta.
Minimális a lista, amit cserétek:
- kártya, 3x
- EGR szelep óra szerint 295.000-nél
- akksi 315.00-nél és 470.000-nél (mindkétszer Karácsonykor)
- lengéscsillapítók 295.000-nél
- izzítógyertya 315.000-nél
- fékbetétek: 360.000, 450.000 km
- tárcsa: 450.000 km
- új gyári kulpung: 360.000 km.
- BE ablak mechanika: 295.000-nél
- csomagtartó teleszkóp: 315.000-nél
- klímakompresszor + feltöltés 440.000-nél
- Olaj + minden szűrő 20.000 után.
Kiemelném, hogy elektronikai hibám ezeken (és pl. égőcserén) kívül nem volt!!! Mondjuk ez alapfelszereltség, full fapad.
Kb. ennyi - hihetetlen. A lista hosszú, de a futott táv szerint szerintem zseniális.
Jelentősen sérülve nem volt. Nekem horzsolások miatt újrafestettek 3 elemet, de nem is kellett cserélni (parkolóban furgon rámtolatott).
Szeretem, mert:
- kényelmes
- megfelelő törődéssel maximálisan megbízható, ehhez szeretni kell
- jó, takarékos motor
- szép
- nagy 5. ajtó.
Nem szeretem:
- sok kilométer
- minden beltéri műanyag elfáradt, mállik
- ennyi kilométerrel időzített bomba
- mindenhol a fáradás jelei mutatkoznak.
Maximálisan megérte az árát. Szerettem, de nem rajongtam érte. Egyszerűen nem bíztam benne, pedig maximálisan hűséges. Sohasem hagyott ott sehol. Álmaimban az Avensis élt, él...

Hibalista

- EGR szelep - kuplung - fogyó dolgok

Ide hordtam szervizbe

Csak ismerős, vidékHázi műhely, Unix alkatrész

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 280000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Megane 1.9 dci Következő autója? Avensis 2.0 D4D
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2001 (2005 - 2007)

További ítéletek (276 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)