Félmillón túl is szerethető
Szöveges ítélet
Most az autóban 538.000 km van - óra szerint.
Magyarországról vettem, Renault szervízben, céges autó volt, 5 évesen 252.000 km-rel (vagy éppen amennyi...). Féltem tőle, de olcsó volt... Éppen nagyszervíz, és márkaszervízben turbó, fékfelújítás és kuplungcsere után.
Azóta használtam munkám miatt kb. 2 naponta Bp-Debrecen távon, és jómagam tettem bele 286.000 km-t, azaz MINIMUM 538.000 van benne. Én leginkább egymagam használtam, hosszú távon. Összesen 2-3 MOL kúton tankoltam, sohasem trükköztem a gázolajjal.
Ha a takarékosságra ügyeltem, az autópályán 120, amikor csak úgy normálisan mentem, olyan 135, amikor siettem, 150 volt a tempó, ez kb. egyenletesen elosztva. Nem tötymörgök, ha kell, nyomom rendesen, de inkább az egyenletes tempó híve vagyok, de ellustulni nem hagytam. Amióta megvan, nem nulláztam az átlagsebességet, ez 93 km/h. Végsebességet egyszer próbáltam, órával a 200-at tudta kb. 400.000-nél. Az autóra nagyon figyeltem, indítás után hidegen 1 percig melegítettem, autópályán sohasem állítottam le, hosszabb menet után városban is hűtöttem fél-egy percet. Csak Unix alkatrészeket tetettem bele, olajcsere 20.000 km-enként. Nem egy versenyautó, gyorsulni nem érdemes vele. Váltó hosszú, 130-140 között 2500 alatt forog. Kellemesen lomha autó, de ha nagyon kell, akkor olyan 2500 fölött megy, egy új kisautót simán lever. Fogyasztás: szerintem a tél (melegítés miatt) és a nyár (klíma) teljesen azonos. Inkább ez egy nyugalmas, kellemes, utazóautó, ahol akár 150 is takarékos utazó. Városban nemigen használom, nem tudok nyilatkozni. Az M3-on mérve 120-al 4,8-5,0:, 135-el: 5,8-6,2, 150-el: 6,5-7,0 l/100 km, országúton: 4,5 liter. Minimum (Balaton, Északi part, éjjel): 2,9 l, maximum, (Németország, 170-es utazó,) 8,5 l. Most már kicsit átlag felett. Most már valami nagyszervíz kéne, talán a vezérlés is rossz,izzítógyertya is gyanús nyáron is 2x kell izzítani, turbó is (bár erő van), kormol is, 2500 felett gázra lépve, és olajat is fogyaszt, 1liter/5000 km, s azt hiszem 1-2 hónap múlva túladok rajta.
Minimális a lista, amit cserétek:
- kártya, 3x
- EGR szelep óra szerint 295.000-nél
- akksi 315.00-nél és 470.000-nél (mindkétszer Karácsonykor)
- lengéscsillapítók 295.000-nél
- izzítógyertya 315.000-nél
- fékbetétek: 360.000, 450.000 km
- tárcsa: 450.000 km
- új gyári kulpung: 360.000 km.
- BE ablak mechanika: 295.000-nél
- csomagtartó teleszkóp: 315.000-nél
- klímakompresszor + feltöltés 440.000-nél
- Olaj + minden szűrő 20.000 után.
Kiemelném, hogy elektronikai hibám ezeken (és pl. égőcserén) kívül nem volt!!! Mondjuk ez alapfelszereltség, full fapad.
Kb. ennyi - hihetetlen. A lista hosszú, de a futott táv szerint szerintem zseniális.
Jelentősen sérülve nem volt. Nekem horzsolások miatt újrafestettek 3 elemet, de nem is kellett cserélni (parkolóban furgon rámtolatott).
Szeretem, mert:
- kényelmes
- megfelelő törődéssel maximálisan megbízható, ehhez szeretni kell
- jó, takarékos motor
- szép
- nagy 5. ajtó.
Nem szeretem:
- sok kilométer
- minden beltéri műanyag elfáradt, mállik
- ennyi kilométerrel időzített bomba
- mindenhol a fáradás jelei mutatkoznak.
Maximálisan megérte az árát. Szerettem, de nem rajongtam érte. Egyszerűen nem bíztam benne, pedig maximálisan hűséges. Sohasem hagyott ott sehol. Álmaimban az Avensis élt, él...
Hibalista
- EGR szelep - kuplung - fogyó dolgok
Ide hordtam szervizbe
Csak ismerős, vidékHázi műhely, Unix alkatrész
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 280000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Megane 1.9 dci | Következő autója? | Avensis 2.0 D4D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
