Ezüstnyil a majdnem szerethető DÖGLÖTT vas
Szöveges ítélet
Amiért vettem: baromira kényelmes, a 6 fokozatú kézi váltónak köszönhetően nagyon alacsony fogyasztású, tele volt minden extrával (kártyás indítás közelítés nyitással, 8 légzsák, 2 zónás automata légkondi, keréklégnyomás ellenőrző, tolató radar, cd játszó, inteligens fedélzeti számítógép, egész jó pakolhatóság). Amire nem számítottam, az a teljes megbízhatatlanság... Hogy pontos legyek, "csak" két alkatrészével volt gondom, a turbó és a kuplung visszahúzó munkahenger. Ez utóbbiaknak köszönhetően 5x halt meg a kicsike, viszont ezen kívül SEMMI MÁS! Tehát ambivalens érzéseim vannak. Az autó elalvósan kényelmes volt, gyönyörű fogyasztással bírt, 30000km-es olaj csere intervalluma volt, egyetlen elektronikus vagy mechanikus hibája sem volt. "Csupán" 5x végezte halott állapotban a szervízben... Még most sem tudom hogy szeressem vagy szívem mélyéből gyűlöljem..?!? Végső kimúlása előtt még kapott egy chiptuningot is, és fékpadon mérve immár 148 pacival és 337Nm nyomatékkal bírva alig volt "ellenfele" az utakon. Béke poraira és sajnálom új gazdáját (aki 100km után vihette újabb motor generálra a trehány márka szervízben elvégzett javítás után).
Hibalista
- 2db típus hibába botlottam bele (bár ne tettem volna) - kuplung visszahúzó munkahenger (de ez 3x, átlag 11 hónaponként) - turbó (ez 2x, de a második totalcar) - no és 1-2 apróság, de az előbbiek után ez már szóra se méltó...
Ide hordtam szervizbe
Renault Székesfehérvár. A munkafelvétel személyfüggő. Volt egy nagyon profi ügyintéző és kettő nem oda való. Mindenen spóroltak, legfőképp a bevétel növelésre törekedve. 2db kuplung visszahúzó munkahengerből a másodiknál kishijja rábeszéltek hogy a 10 hónapja beépített első pótlása immár nem garanciás. Ha nem állok a sarkamra és nem keresem meg a hozzáértő ügyintézőt, belenyúlnak könyékig a bukszámba. Ezt leszámítva akár korrektnek is nevezhetném őket, de miért is tenném?
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Renault Tatabánya. Itt csak egy munkafelvevő volt és az profi. Viszont a szerelőkkel szerintem hadilábon állnak. Motor generál után (turbó, intercooler és szelepek cserélve, hengerfej feljavítva) úgy rakták össze a motort, hogy a 400km-es vezérmű szijj átugrott egyet és a motor újfent generálra szorult ...!!???!!! (szerencsére ekkor már nem én voltam a tulaj, no és az összes papir megvolt a trehány munkáról) Annyi "apróság" van még, hogy a teljes körü motor generál után nagy ívben tettek arra hogy a motor alatti teknő megtellhet olajos trutymóval, így az fogta magát és 250km megtétele után az önindítótól kapott szikra segítségével szimplán KIGYULLADT !!! Csak a szerencsémnek köszönhetően sikerült időben eloltani. Ez a "munka" KÖZVESZÉLYES", AKI TUDJA KERÜLJE ŐKET!!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra II 1,6 limusine | Következő autója? | Passat 2004 2,5 V5 Tdi kombi |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
