Elegancia és luxus elérhető áron
Szöveges ítélet
Kicsit elfogult vagyok Renault ügyben. A családomnak a rendszerváltás óta kizárólag Renault-jai voltak, kicsik és nagyok, mindegyik hibátlan és megbízható volt. A nagyokosok süketelését a Renault megbízhatatlanságáról alaptalannak tartom, a fapados nématautómániás újságírók becsmérlő kritikáit, amivel az új modelleket illetik, már meg sem hallom. Ezúton üzennék azon főokosoknak, akik állandóan a Renault elektronikáját szidják, mint a gyártó Achilles sarkát: a Renault elektronikája az egyetlen NÉMET cucc az autókban, a Bosch gyártja... Jónapot kívánok... Egy a lényeg: minden márkánál kifoghatunk egy jó darabot, meg rosszat is. Aki nem ért egyet, nézze meg nyugodtan a sajtó által a megbízhatósága miatt agyonajnározott Toyota Avensis népítéletét. Tökéletes mind?
A lényeg tehát:
Pozitívumok: alacsonyabb (3000 alatti) fordulaton 5. és 6. fokozatban teljes csönd az utastérben, a szélzaj minimális. A motor 120 lóerejétől kicsit féltem hogy gyenge lesz, de alaposan rámcáfolt. Iszonyatosan nyomatékos, szenzációs motor, alacsony fogyasztással. A vegyes autópálya-országút-város többnyire 5.7-5.8 l között megáll százon. Full extrás felszereltség, ami autóba értelmes dolog belerakható, az ott van. Az elektromos, fűthető, memóriás bőrfotelek olyan komfortérzetet nyújtanak, mint a kategóriában egy autó sem. A belseje gyönyörű és igényes, kívülről a feketemetál szín, az ezüst kilincsek és a Dynamique 17 colos könnyűfém kerekei egyszerre kölcsönöznek neki elegáns és sportos megjelenést. A xenon izzók fénye éjszaka tökéletes, a reflektort rákapcsolva pedig nappali világosságot teremt az úton. A CD táras hifijére nem lehet panasz, remekül szól. Minden belső kapcsoló elhelyezése funkcionális és ésszerű (bármit is mondjanak a tesztelő újságírók), talán a tempomat/speed limiter főkapcsolójának elhelyezése tűnt nekem egy kicsit furcsának. Ez vezetés közben nem látható, mert balra a kormány mögött-alatt helyezkedik el, és amíg nem ismeri az ember az autót, tapogatózhat egy darabig, véletlenül kikapcsolhatja az ESP-t, ami közvetlenül mellette van. Kb. 1000 km, és meg lehet szokni.
Negatívumok: 1, 2, 3. fokozatban magasabb fordulaton dízelesebb hang, mint pl. egy Toyota Avensis D4D-ben, de nem vészes. A klímavilágítás egyszer hol eltűnt hol előjött, érintkezési hiba, javítva. Ezzel véget is ért a hibalista.
Csak ajánlani tudom. Csúnyán meg szoktam sértődni, ha valaki egy napon meri emlegetni a Lagunát egy Vectrával vagy egy Mondeoval, nagyságrendekkel fejlettebb a Renault minden téren.
2007.09. hó: Módosítottam a fogyasztást 5.5 l/100km-re. Jóval többet használtam országúton és pályán, szóval nekem ennyi. Az őszinteséghez hozzátartozik, hogy mértem egyszer városban kb. 200 km-en, mikor nem volt vidéki utam, és 6.2 liter volt. Nem szenvedtem sokat a dugókban ez tény, szerintem művészet 6.5 fölé vinni, ahhoz erősen taposni kéne.
Hibalista
- Klímavilágítás... ennyi.
-
- 2007.09. hó: még mindig semmi... csak megy és megy...
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner + 1 maszek
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Laguna I. | Következő autója? | Renault Laguna III. Grandtour |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
