Csalódott RönoFun megtörtént esete
Szöveges ítélet
Először is azzal szeretném kezdeni, hogy mindig is renault párti voltam! :)
A rönogyalázóktól mindig csak annyit kérdezek, hogy sorolja fel az F1-ben futó márkák neveit…..( hát skoda, vw, audi stb nem nagyon van :) Trabcsim után Twingo-Megane-Laguna sorakozott. Mindet nagyon szerettem, de szegény Lagunával nagyon megjártam.
Az autó:
2001, mo-i, 2.0IDE, Initiale felszereltség(full)
85000 kilóméterrel vettem, végig vezetett szervízkönyves volt és MAGA AZ ÁLOM!
Remegő lábakkal ültem bele átvételkor. Imádtam azt a dögöt.
Pozitívumok:
Jó érzés volt vele közlekedni, éreztem, hogy értem van az autó, engem kényeztet. Az extrák fenomenálisak : jó hifi, klassz xenon, kényelmes bőrfotelek, külső tükör is fényérzékelős és memós stb, jó fékek, jó teljesítmény, szuper klíma szóval nem lehetett panasz kivéve a fogyasztást. Nekem nem ment 11 alá városban, de 2000cm3-től nem is vártam mást. Az Initiale felszereltség elég ritka, aki hozzájut egyhez is az nagyon hamar megszokja a jót :) (tizenmilkás autók paramétereit tudja extrában)
Költségek:
Ez sajnos zsebbenyúlós sztori. A futóműve elég érzékeny, a sok szilent, összekötő stb… ja és a gyertya darabja is 6000,- bele, de aki ilyet vesz annak számolnia kell ezzel ( hol van már a trabcsim 12,000-es kormányműve… )
A casco és kötelező sem elhanyagolható, de kárpótól az élmény.
Felesleges dolgok, amiket sosem kérnék egy új autóba:
Fényszóró-mosó – nyomja a vízet mint állat, de tök felesleges csak fogyaszt
Esőérzékelős ablaktörlő – autópályát leszámítva egy idíóta!!!
Fűthető ülés – télen tök hideg a bőr, de mire felmelegszik addigra a hátsóm is felmelegíti az ülést (ha adják bele el kell fogadni, de egy forintért sem kérném)
BESZÉLŐ COMPUTER – na az egy idegörlő (olvastam más szakik véleményét és egyetértek velük, hogy kikészíti az embert). Először tetszik, hogy minden kis „butaságért” szól a „néni” pl kiégett a bal hátsó index, nem megfelelő a sebességemhez a guminyomás stb DE aztán eljön a pillanat amikor kikapcsolja az ember mert már nagyon elege van belőle, bár akkor is hangjelzéseket ad az ebadta! Aztán a legkisebb dologért felvillan az ember előtt a narancssárga SERVICE felirat, „rákérdezek” a lánynál ő meg közli, hogy pl kevés az ablakmosó folyadék…… rám hozza a frászt!
Amiért eladtam:
2 évig semmi a szokásos kopóalkatrészeken kívül, happy az élet. Aztán egy szép nyári este „fault injektor” felirat jelent meg a szemem előtt. A gépsárkány haldoklásba kezdett….
Persze a jó kis maszek szerelőhőz rögtön….. lényeg a lényeg hetekig analízálás, diagnosztika, felesleges alkatrészcserék stb mire kiderült, hogy a motorvezérlő elektronika döglött be! Irány a bontó, persze idehaza sehol sincs ilyen motorral bontott autó, de még franciáknál sem sikerült találni! Feladtuk és rendeltünk egyet a márkaszervíznél. Kiderült, hogy a renult gyárban sincs ilyen a polcon ezért most gyártanak!!! Hetek múlva megkaptuk…. formatálás stb… nem jó, gyári hibás! Csere. Vártunk még pár hetet és végre megkaptuk a következőt! No ezzel már működött!
És itt jött a baj – azonkívül, hogy a hiba orvoslása kb 3-400 ezret vitt el – mert elkezdtek tönkremenni apró, de bosszantó dolgok! Tudom, hogy profi lagunaklub működik a neten és tényleg minden kis pöcköt meg lehet csinálni sk, de nekem nincs kézügyességem, béna vagyok és ezek pont olyan apró hibák amivel egy szerelő is elküld a sunyiba! Szóval a hibák: gerinctámasz-törés, hátsó lámpa kontakthiba, ülésfűtés gomb, beragadt pohártartó, nyekergő központizár stb. Emellett még a 4 hónapi várakozás után teljesen elment a kedvem az autótól, már nem is bíztam benne! Megcsalt…..elhagyom!
Összegzés:
- NE VEGYEN SENKI 2.0IDE MOTOROS AUTÓT! Sajnos a 4 hónap alatt volt időm kiképezni magam az ügyben(hogy mé’ nem vásárlás előtt????) és kiderült, hogy ezt a motortípust kb 1 évig gyártották, de nem tudták tökéletesíteni és a sok problémás motor miatt le is álltak vele. A rendszer hasonló az FSI-hez, de rönonál nem jött be és nem is fejlesztették tovább!
(a legszebb az egészben mint kiderült, hogy egy 500 ft-os elektromos vezeték sérült szigetelése váltotta ki a hibámat, ennek ellenére mindenki eladásra tanácsolta a sárkányt)
- EZT LESZÁMÍTVA A RÖNOK JÓ AUTÓK! (bár én most a „családon” belül inkább nissant választottam)
- „öregedő” fullos autót tényleg az vegyen aki tudja és szereti is bütykölgetni a sok kis fentemlített apróságot! Aki teheti az persze újonnan vegye (én egyik táborba sem tartozom J)
mert nagy élmény egy ilyen kategóriájú autóval flangálni.
HASZNÁLD A LAGUNAKLUB(TOTALCAR FÓRUM) ADTA INFÓKAT, SEGÍTSÉGEKET!
Bár soha nem vettem fel velük a kapcsolatot mégis rengeteg pénzt spóroltak meg nekem! Ezúton is szeretném megköszönni nekik a sok hasznos infót!
Hibalista
- motorvezérlő elektronika
- szokásos futóművel kapcsolatos kopó dolgok
- (szilentek, karok stb)
Ide hordtam szervizbe
GREEN CAR, Csepel
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | megane | Következő autója? | Nissan |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
