A megbukott illúzionista
Szöveges ítélet
Most, hogy már kiegészítem az Ítéletet és a többiekét is látom, azt kell mondjam, hogy nagyon-nagyon sok a hiba és simán rámegy alkatrészre az autó egykori új árának 25-30 %-a. Elképesztö?!! Föleg az egykilences dízelek! Pfuj! **********************************************
A régi ítéletem: Ez egy nagyon szép autó, az emberekben szép érzelmeket ébreszt fel. Amikor megveszi az ember, akkor nagyon tetszik az avantgarde forma és amikor beleül, akkor sem csalódik. Kényelmes ülések, kellemes anyagok. Bár hátul 180 cm felett lejjebb kell csúszni, és akkor meg már a lábtér kevesebb értelemszer?en. Az extralista is csábító, föleg az elektromos berendezések miatt. Jó sok légzsák (10 airbag felirat), 5 csillag a törésteszten. A pár objektív jó dolog az autóban: az erös xenon lámpák; a nagyon hatásos kétoldali digit klíma és párátlanítás; a szépen szóló hi-fi; a jó hátsó olvasólámpák; a nagy tükrök; és az akár 5,8 literes fogyasztás.
Tehát egy kissé hanyagul összerakott, csábító csomagolásba rejtett szép autó. De ami a hibákat illeti, szerintem azon kívül, hogy rengeteget kellett rá költeni és azt már sosem fogja behozni nem éri meg az az állandó idegeskedés, hogy VAJON MIKOR MOND BE MÁR MEGINT HIBÁT A COMPUTER???? Az automata ablaktörlö is persze szakadó esöben külföldön kezdett el szórakozni... szóval pont amiért elcsábul az ember, az fog késöbb visszaköszönni, csak nem épp szívélyesen.
A váltó is bár 6 sebességes, de nem szeretem, mert lötyög és azt se lehetett látni eleinte, hogy éppen hányasban van.
********************************************** új: A computer azt is kijelzi, ha az egyik izzónál a kocsin kisebb a feszültség vagy ellenállás vagy tudomisén és sipol, hogy valamelyik ki fog égni. Ez ok, jó ötlet lenne, ha jól valósították volna meg, de ha még 2 hét múlva sem ég ki semelyik sem, akkor minek idegesít ilyen fals üzenetekkel?!? És aki meg azt írta, hogy biztos "nepper autó" volt, amelyikröl rossz az ítélet, annak nincs igaza. Ez a kocsi is magyarországi Renault márkakareskedésböl való használtan is, onnan, ahol újkorában vették, és nem céges pool car volt! Ennyi hibát nem lehet a kereskedöre fogni, csak a gyárra...! A turbóról meg annyit, hogy a használatiban egy szót sem szólnak arról, hogy ugyan már járassa még a motort hogy hüljön a turbó. Azért egy 6-7 milliós kocsit már nem akarna az ember annyit "pátyolgatni", meg idöt vesztegetni vele.
**********************************************
új: Még az a szerencse, hogy van a m?szerfalon egy olyan gomb, amelyet megnyomva elnémíthatjuk az állandóan hibaüzeneteket soroló computert, az utóbbi id?ben igy használtam. Most már egyre boldogabb vagyok, mert már nem engem boldogít!!! :-)
Hibalista
- nyiszorgó els? ülések és bels? kárpitok; az es?érzékel? ablaktörl?; az automata nyitókártya; rámcsukódik a gázteleszkópos csomagtartó; az intercooler csöve leesett->füstfelhö, zaj; és az olajtócsák az autó alatt: váltócsere 85 ezer km-nél 500000 Ft:-(, turbócsere 105 ezer km-nél 300000 Ft:-(; az EGR szelep folymatosan rossz, a computer mindig nekiáll beszélni 150 felett, hogy "fuel injection fault, contact your service partner", miközben a szervizesek állítólag már kikötötték, mert "úgyis csak lefojtja"; bedöglö jobb elsö ajtózár-persze alkatrész nincs raktáron és két hetet kell várni a bécsi szállításra .+egyebek: hátsó lengéscsillapítók cseréje, akksi csere, nem müködö kormányzár, középsö légrostályok szorulnak és a lamellék külön mozognak-ehhez meg a müszerfalat kellett volna szétszedni napokra...mind "apró" idegesítö dolog..
-
- **********************************************
- új: És most írom az aktuális sajnos újabb hibákat:bal elsö ajtózár is tönkrement, elsö kettö és jobb hátsó ablakemelö tönkre ment, a csomagtartót már kézzel kell fogni, mert a teleszkópok nem tartják; a belsö világítás mindig égett mindenhol aztán: rossz vele a klíma panel kijelzöje is és persze a start gomb (csak folyamatos nyomásra indít); végül is az indítókártya foglalat volt a rossz, rendelésre hozták 1 hét után: 60 ezer Ft .Már alig várom az újabb hibákat!
-
- **********************************************
-
- új: Amik sajnos jöttek is cs?stül, de már nem vártam meg a végét: a jobb hátsó ajtózár is tönkre ment, értsd: egyszer véletlen a bezárás után megnéztem, hoyg zárva-e a kocsi, DE NEM, és ajtó nyilik, riasztó beindul, zavaró helyzet a tömött parkolóban, amellett, hogy ha éppen akkor próbálják elvinni, akkor még feltörni sem kellett volna- persze ez már elöfordult a bal els? ajtónál is korábban; és a java most jön: elkezdett visítani, vonyítani valami a kormányszervónál....%§*%$÷ életbe, ami parkoláskor már megfint bámészkodó arcokat vont maga után!!!
-
- és a vége:
-
- Több hibát sajnos nem áll módomban felsorolni, mivel már megszabadultam t?le. Komolyan mondom, sajnálom a következ? tulajt, bár azért egy jó dolog öt is érinti: a fél autó ki van cserélve, azzal egy darabig nem lesz gond, de ha másik fele is széthullik, akkor majd kezd?dik neki az egész elölröl. :-) Groteszk, nem?
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | japán |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
